    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SZYBKIE pomiary mostkiem tensometrycznym - jak i czym??
    Date: Thu, 03 Jun 2010 14:12:12 +0200

    > AD622 to nie jest opamp tylko wzmacniacz pomiarowy. Różni się od opampa
    > tym, że jest w pełni symetryczny. Taki wzmacniacz można zrobić z trzech
    > opampów i kilku dobrze dopasowanych rezystorów. Wyjdzie kiepsko bo nie
    > spasujesz rezystorów chyba że 0,1%. W gotowym wzmacniaczu pomiarowym
    > masz to zrobione w jednym procesie technologicznym.

    Nie zauważyłeś minki na końcu ?? :)... Po prostu - cały czas pisaliśmy o
    wzmacniaczu pomiarowym, a JF napisał, że na zwykłym opampie to będzie
    pływać... i nie wiem, czy z ironią nazwał AD62x "zwykłym opampem", czy
    źle mnie zrozumiał i myślał, że ja to chcę rzeźbić na piechotę ;)...

    > Zrób coś podobnego do tego co pisałem zakładając pasmo np 1-2khz. A
    > później ewentualnie tłumisz filtrem na wejściu lub filtrem cyfrowym.
    > Nie rozumiem zastrzeżeń JF. Dlaczego 12 bitowy przetwornik nie miałby
    > dać przy 400 Hz czy nawet 1kHz dokładności na poziomie 10 bitów?
    > Wzmacniacze serii AD620, 622 czy 8221 do 1kHz przenoszą nawet przy
    > wzmocnieniu 1000 a tyle nie potrzebujesz bo przy FS wystarczy ci 2,5 do
    > 5V z zależności od zastosowanej w przetworniku referencji. Sam 12 bitowy
    > przetwornik z wbudowanym S?H spokojnie przy 1kHz zachowa 11 bitów.

    Rozdzielczość 10 bitów, to minimum, ale wystarczające... da
    rozdzielczość na poziomie 1kg... jeśli te 10 bitów będzie wolne od
    szumów - będę zadowolony...
    A pomysł z przyspieszeniem próbkowania i filtrem jest niezły ;)...
    właśnie sobie przypomniałem, że w tych danych technicznych nie jest
    podane pasmo, a "częstotliwość odświeżania"... Czyli obcinasz pasmo do
    100Hz, ale próbkujesz 1kHz i masz "częstotliwość odświeżania" 1kHz... co
    z tego, że większość widma jest wycięta? Ładnie wygląda w katalogu ;D...
    masakra....
    O przetworniku na razie nie myślę - wiadomo, że będzie to coś porządnego
    , ale z nastawieniem na te 10-12 bitów "niezaszumionych".

    > Jak patrzysz na jego parametry i próbujesz zrobić to samo to chyba jest
    > normalka. Co innego gdybyś kopiował płytki :)
    > Życzę powodzenia.

    No w sumie OK, tylko tak naprawdę zakładam sobie pasmo 250Hz i nie wiem,
    czy to dużo czy mało, czy lepiej byłoby pójść w górę, czy może mógłbym
    spokojnie zejść w dół, a nikt by nie zauważył?? :P.. Ktoś pewnie kiedyś
    o tym myślał, ale pytanie, czy ta wartość 250Hz to ze względów
    praktycznych, czy marketingowych?? ;>...

    Konop