  • 41. Data: 2009-04-09 18:01:33
    Temat: Re: ST vs. FJR?
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6307baf3-2c08-4d87-b0ba-e5c8978ca424@e18g2000yq
    o.googlegroups.com...
    On 10 Mar, 18:09, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    >IMO jest niewiele konstrukcji na rynku, ktore moga dorownywac
    >silnikowi FJR. Chrzanic moc ale 136Nm robi swoje.

    No to teraz mogę coś dodać, ale już z punktu widzenia kierowcy FJR-y (model
    RP11) :).

    Co do FJR-y, to na plus (w stosunku do B12S) mogę zaliczyć :
    1. Przecudne prowadzenie. Motocykl słucha intencji kierowcy i wykonuje je w
    mgnieniu oka. Aż się wierzyć nie chce, że motocykl ważący prawie 290kg
    prowadzi się tak lekko. Może to przez wprawkę po B12S, ale różnica jest
    kolosalna.
    2. Bardzo skuteczny hamulec tylny.
    3. Regulowana szyba pozwala na bieżącą korektę strugi.
    4. Da się nią jechać dość długo naprawdę szybko.
    5. Dobrze skonstruowane oryginalne kufry boczne.

    Na minus natomiast kilka denerwujących drobiazgów:
    1. Zegar 12 godzinny
    2. Refleksy świetlne od lampek kierunkowskazów przy zegarach
    3. Ochrona przed wiatrem średnia (jak do moje postury to szyba mogłąby być
    szersza).
    4, Te 136Nm może i ma, ale poniżej 2000obr/min B12S lepiej się zbiera. Wyżej
    (tak około 2500-3000) już jest OK.
    5. Gdzie ja zainstaluję Garmina :( (wersja z mocowaniem na kierownicy mi nie
    odpowiada).
    6. Schowek pod siedzeiniem malusieńki.

    A tak w ogóle, to jest to mega wypas :).

    pozdr.
    Mystik - banan od ucha do ucha.

  • 42. Data: 2009-04-10 05:40:41
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 9 Kwi, 20:01, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > 5. Gdzie ja zainstaluję Garmina :( (wersja z mocowaniem na kierownicy mi nie
    > odpowiada).
    Ja PDA zamontowalem na nakretce glowki ramy. Wykorzystalem RamMounta.

    > 6. Schowek pod siedzeiniem malusieńki.
    A siedzenie pasazera zdjales? Tam tez jest schowek :-P

    > A tak w ogóle, to jest to mega wypas :).
    Cieszesietwoimszczesciem. :-)

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 43. Data: 2009-04-10 11:33:03
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Ja PDA zamontowalem na nakretce glowki ramy. Wykorzystalem RamMounta.

    Pomyślę. Już przeglądałem internet i podpatrzyłem kilka rozwiązań. Coś się
    wybierze. Ale już tak pięknie jak na B12 to chyba nie będzie.

    >A siedzenie pasazera zdjales? Tam tez jest schowek :-P

    Tam mam alarm :).
    Ale będę upychał, bo blokada i apteczka muszą się zmieścić.

    A pisałem już, że się mega super prowadzi? Pisałem. No trudno. Ale prowadzi
    się super :).

    pozdr.
    Mystik

  • 44. Data: 2009-04-10 14:41:14
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 10 Kwi, 13:33, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > Pomyślę. Już przeglądałem internet i podpatrzyłem kilka rozwiązań. Coś się
    > wybierze. Ale już tak pięknie jak na B12 to chyba nie będzie.
    Coz, kiera bez rurki ma swoje minusy.

    > Tam mam alarm :).
    Ke? To jakie on ma rozmiary? Ja tam mieszcze Alana 42, zasilacz do
    pastylki BT i kondomy na buty i rekawice... :)

    > Ale będę upychał, bo blokada i apteczka muszą się zmieścić.
    Blokade wrzuc do schowka z przodu, po lewej. Bedziesz mial lepszy
    rozklad masy :))).

    > A pisałem już, że się mega super prowadzi? Pisałem. No trudno. Ale prowadzi
    > się super :).
    Omasz. To jak w takim razie prowadzi sie B12? Bo ja do Fujary mam
    pewne zastrzezenia....

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 45. Data: 2009-04-10 15:11:36
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Coz, kiera bez rurki ma swoje minusy.

    No cóz, ja w B12 zrobiłem (q w zasadzie zrobiono mi) super sterlać i Garmina
    miałem nad zegarami przy szybie.

    >Ke? To jakie on ma rozmiary? Ja tam mieszcze Alana 42, zasilacz do
    >pastylki BT i kondomy na buty i rekawice... :)

    Firmocy Yamahy (czytaj Patrol). Ale skoro mówisz, że tyle tam ładujesz, to
    może muszę się temu przyjrzeć.

    >Blokade wrzuc do schowka z przodu, po lewej. Bedziesz mial lepszy
    >rozklad masy :))).
    A to dobry pomysł jest.

    >Omasz. To jak w takim razie prowadzi sie B12? Bo ja do Fujary mam
    >pewne zastrzezenia....

    No chyba żartujesz. B12 ma dużo wyżej środek ciężkości, przez co trudniej go
    pochylić, a jak już leci, to musisz kontrolować np. gazem. Jak na zakręcie
    masz "za szybko" jak na B12, to całośc zaczyna lekko płynąć.
    A tu jest dokładnie odwrotnie. Skręca sam, a na zakręcie możesz zrobić
    wszystko.
    Mów co Ci nie pasuje. Może jeszcze do tego nie doszedłem :).

    Ja tam nie jestem z tych co to uważają, że to co mają to jest najlepsze. I
    widzę te parę (przynajmniej na razie) detali, które mi nie pasują, ale co do
    prowadzenia to nie mam zastrzeżeń.

    pozdr.
    Mystik

  • 46. Data: 2009-04-10 15:40:10
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 10 Kwi, 17:11, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > No cóz, ja w B12 zrobiłem (q w zasadzie zrobiono mi) super sterlać i Garmina
    > miałem nad zegarami przy szybie.
    To se ne da. :)
    Natomiast rozwiazanie z RamMountem na nakretce od glowki ma te zalete,
    ze odbiornik mozesz ustawic jak Ci pasuje - albo zaslania Ci
    obrotomierz, albo predkosciomierz albo jeszcze co innego. Wada
    rozwiazania: dociagniecie tejze nakretki (a wymaga duzego momentu)
    wymaga demontazu polowki kiery. Nie ma z tym dramatu ale zaznaczyc
    warto.

    > No chyba żartujesz. B12 ma dużo wyżej środek ciężkości, przez co trudniej go
    > pochylić, a jak już leci, to musisz kontrolować np. gazem. Jak na zakręcie
    > masz "za szybko" jak na B12, to całośc zaczyna lekko płynąć.
    Nie wiedzialem, B12 znam tylko z Twoich opisow.

    > A tu jest dokładnie odwrotnie. Skręca sam, a na zakręcie możesz zrobić
    > wszystko.
    Ogolnie sie zgadzam. Rama jest sztywna jak cholera. Jak na taka mase
    kontrola bardzo latwa.

    > Mów co Ci nie pasuje. Może jeszcze do tego nie doszedłem :).
    Moim zdaniem zawias moglby byc sztywniejszy. Drynda potrafi sie
    zabujac na nierownosci asfaltu w szybkim winklu (160-180, dwupasmowka,
    brak innych pojazdow w poblizu). Sprawe wezykowania z trzema kuframi
    pewnie juz znasz. ABS dziala jakby byl wyjety z FJ (ale i tak bym go
    nie wylaczyl). Potrafi wpie*dolic sporo paliwa i gumy z opon :). O
    ciut za malo sportowej pozycji nie bede dyskutowal bo to kwestia gustu
    (ale na to juz mam pomysl, chyba ze wczesniej ja sprzedam). Padajacy
    TPS (nie wiem czy Twoj rocznik ma juz poprawiony) i napinacz lancuszka
    rozrzadu to takie pierdoly. Zbyt mala ilosc informacji na komputerze
    jak na drynde tej klasy tez irytuje. Zdecydowanie brakuje szostki.
    Immo rozladowuje akumulator - uwazaj i dbaj bo Yuasa kosztuje cos kolo
    7 setek (sic!). Poza tym to ja lubie. :)

    > Ja tam nie jestem z tych co to uważają, że to co mają to jest najlepsze. I
    > widzę te parę (przynajmniej na razie) detali, które mi nie pasują, ale co do
    > prowadzenia to nie mam zastrzeżeń.
    Dla mnie najwieksza zaleta Fujary jest silnik - mimo ww. wad. Momentu
    jest zawsze pod dostatkiem a to bardzo sobie cenie.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 47. Data: 2009-04-10 16:48:20
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    >Moim zdaniem zawias moglby byc sztywniejszy. Drynda potrafi sie
    > zabujac na nierownosci asfaltu w szybkim winklu (160-180, dwupasmowka,
    > brak innych pojazdow w poblizu).

    No do tego jeszcze nie doszedłem.

    > Sprawe wezykowania z trzema kuframi

    Słyszałem. Na razie nie doświadczyłem.

    > ABS dziala jakby byl wyjety z FJ (ale i tak bym go
    > nie wylaczyl).

    Nie mam :).

    > Potrafi wpie*dolic sporo paliwa i gumy z opon :). O

    Ale to dopiero powyżej 200 :).

    > Padajacy
    > TPS (nie wiem czy Twoj rocznik ma juz poprawiony)

    To wymieniali bezpłatnie.

    > Zbyt mala ilosc informacji na komputerze
    > jak na drynde tej klasy tez irytuje.

    W nowych masz i spalanie i wskaźnik biegu.

    > Zdecydowanie brakuje szostkę.

    No to tak jak we wszystkich tego typu motocyklach. W B12 też brakowało.
    Nawet bardziej.

    > Immo rozladowuje akumulator - uwazaj i dbaj bo Yuasa kosztuje cos kolo
    > 7 setek (sic!). Poza tym to ja lubie. :)

    No akumulator mam do wymiany. Kosztuje co prawda nie 700, ale 400. Pomimo
    tego to jakaś masakra. Nie ma odpowiednika np. VARTY?

    > Dla mnie najwieksza zaleta Fujary jest silnik - mimo ww. wad. Momentu
    > jest zawsze pod dostatkiem a to bardzo sobie cenie.

    Z wyjątkiem przedziału poniżej 2000obr/min :).

    pozdr.
    Mystik

  • 48. Data: 2009-04-10 17:45:36
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    doktorski napisał(a):

    > Coz, kiera bez rurki ma swoje minusy.

    A nie moznaby zamontowac poprzeczki? Takiej przykrecanej, jak do enduro?
    Ja tylko niese pomoc! ;)

  • 49. Data: 2009-04-10 18:15:54
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:gro0k3$gv6$2@news.onet.pl...

    > A nie moznaby zamontowac poprzeczki? Takiej przykrecanej, jak do enduro?

    To jest jakiś pomysł. Są nawet zestawy, dzięki którym można zamontować
    kierownicę rurową.
    Pytanie tylko czy skórka warta wyprawki.

    > Ja tylko niese pomoc! ;)

    Dzięki.

    pozdr.
    Mystik

  • 50. Data: 2009-04-10 18:56:07
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    doktorski pisze:

    > Immo rozladowuje akumulator - uwazaj i dbaj bo Yuasa kosztuje cos kolo
    > 7 setek (sic!). Poza tym to ja lubie. :)

    Napisz cos wiecej - bo siora wlasnie zmienila 2 aku - po prostu porazka
    Tyle ze nie takie wsadzala za 700 tylko za 250 :)

    Norbi
    KFazer'03