  • Data: 2015-02-06 17:57:56
    Temat: Re: SSL na mikrokontrolerach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-06 o 16:01, Waldemar pisze:

    > Overkill overkillem, ale na małych kontrolerach SSL nie postawisz, a
    > większe kosztują tyle, co raspi. Poszedłbym za radą Marka i zrobił

    Nie przesadzajmy... Takie STM32 albo PIC32 są niewiele droższe od
    ośmiobitowych AVR-ów. Parę sztuk nawet leży u mnie w szufladzie.
    Właściwie jaki MCU to należałoby uznać za absolutne minimum do w miarę
    znośnej obsługi SSL-a?

    > jakieś prostsze kodowanie. Nie będziesz przecież przesyłał jakichś
    > tajnych danych z tych sensorów. A jak ktoś podsłucha, że u ciebie w domu
    > jest 24C, a nie 20 to ChMuWD ;-).

    Bardziej chodzi mi o komunikację w drugą stronę. Ktoś rozgryzie
    szyfrowanie, przyjrzy się protokołowi i będzie mógł wysyłać polecenie
    zgaszania/zapalenia światła albo podszyć się pod czujnik i wysłać
    serwerowi fałszywą informacją o jakimś zdarzeniu.

    Tego jednak wolałbym uniknąć. ;)