  • Data: 2015-02-06 20:03:58
    Temat: Re: SSL na mikrokontrolerach
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/06/2015 07:57 PM, Marek Wodzinski wrote:
    > Czyli komenda/wartość + numerek zawsze zwiększający się + suma kontrolna
    > z całości i znanego tylko urządzeniom klucza. Wystarczająca obrona przed
    > 'replay' jak i grzebaczami. Może nie zabezpieczy przed MITM (jeżeli
    > będzie to tylko transmisja jednostronna)

    Dokłądniej to MITM i tak będzie ograniczone do 'zgubienia' ramki i
    ewentualnego jej odtworzenia w dowolnym dla atakującego momencie o ile
    będzie blokował dalszą komunikację. Jak dla mnie w tym zastosowaniu
    takie zachowanie jest bezcelowe. Inaczej jest z samochodami, gdzie po
    zapamiętaniu takiego kodu można spróbować go otworzyć po odejściu
    właściciela i ma to jakiś sens i wartość.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg