  • 31. Data: 2011-07-07 13:27:43
    Temat: Re: SSD jakie wady?
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 07-07-2011 12:11, Mark pisze:

    > Gadasz glupoty.
    > Pokaz komp z dyskiem SSD komus kto uzywa programow typu Photosop/CAD/Office/
    > czy jakiejkolwiek innej wymagajacej aplikacji - a natychmiast doceni
    > *gigantyczna* roznice.
    > To zaden slogan marketingowy, ale tego typu aplikacje zainstalowane na SSD,
    > w polaczeniu z systemem operacyjnym zainstalowanym na SSD, pracuja
    > *znaczaco* szybciej i jest to roznica zauwazalna golym okiem.

    Potwierdzam

  • 32. Data: 2011-07-07 16:00:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > w polaczeniu z systemem operacyjnym zainstalowanym na SSD, pracuja
    > *znaczaco* szybciej i jest to roznica zauwazalna golym okiem.

    Bzdury gadasz.
    Proces migracji profilu na HP 2540 trwa dłużej niż na HP Compaq 8000. Żeby nie
    było:
    dziennie mam nieograniczony dostęp do dysków SSD. System także się szybciej
    instaluje na zwykłym 3,5" sata.

  • 33. Data: 2011-07-07 16:24:05
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-07-07 15:27, CUT_INZ wrote:

    > Potwierdzam

    Rowniez potwierdzam, jeżeli aplikacje intensywnie korzystają z I/O,
    roznica moze byc kolosalna.

    Pamietajmy, sa rozne rodzaje dyskow SSD (rozna ilosc operacji/s, przede
    wszystkim takze roznice w szybkosci zapisu). Jezeli ktos twierdzi, ze
    nie ma roznicy, cos innego spowolnilo system, tych elementów jest co
    najmniej kilka, a w szczegolnosci siec i aplikacje sieciowe.

    Proste 'bzdura' jest raczej niemiarodajne ;)

  • 34. Data: 2011-07-07 18:04:04
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-07 18:00, qwerty wrote:
> [...]
    > Żeby nie było:
    > dziennie mam nieograniczony dostęp do dysków SSD. System także się
    > szybciej instaluje na zwykłym 3,5" sata.

    Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.
    To taj jakby twierdzic, ze autostrada jezdzi sie wolniej niz polna droga
    bez definicji co to jest autostrada. Najwolniejsze napędy SSD (w teorii)
    moga byc wolniejsze od HDD - patrz PenDrive'y.

    Poproszę o konkrety. Co to jest 'zwykły 3.5" sata' i co to jest
    'nieokraniczony dostęp do SSD" - porownywales np WD green z Vertex 3? ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 35. Data: 2011-07-07 19:09:39
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 10:29:10 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > A tak z ciekawości - co takie określenie oznacza? Np dysk 128 GiB
    > trwałość 1 PiB. Czy to znaczy, że każdą komórkę można zapisać 2^50 razy
    > czy 2^50/(128*2^30)=8192 razy? I co to znaczy "można zapisać"? Bo
    > rozumiem, że błąd nie pojawia się po tylu zapisach z prawdopodobieństwem
    > 100%. A z jakim? I jakie jest prawdopodobieństwo błędu po zapisie połowy
    > tej "trwałości"?

    Skomplikuj pytanie uwzględniając wewnętrzny podział dysków SSD na strony
    i bloki. Strona (4 kB) jest najmniejszą jednostką podziału dysku SSD,
    którą można zapisać, ale blok (128 stron, czyli 512 kB) jest najmniejszą
    jednostką podziału, którą można skasować. W efekcie próba zapisu
    pojedynczego sektora i tak skończy się nadpisaniem całego bloku.
    http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/test_dyskow_ssd_
    60_80_gb_wybieramy_tani_dysk_ssd?page=0%2C1
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 36. Data: 2011-07-07 19:13:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał w wiadomości grup
    > Jakie systemy, jakie dyski /sector align/ itd.

    Windows 7 x64 enterprise. Jak nie zapomnę to jutro sprawdzę dokładne modele
    dysków.
    Jak wiesz jak w konsoli sprawdzić sector align to podaj komendę.
    Desktop stawiany jest w 4 h, a laptop ponad 5h (oba mają 1 Gbps ethernet do
    serwera z którego pobierane są programy).

  • 37. Data: 2011-07-07 19:51:04
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 21:13:06 +0200, qwerty napisał(a):

> [...]
    > Desktop stawiany jest w 4 h, a laptop ponad 5h (oba mają 1 Gbps ethernet do
    > serwera z którego pobierane są programy).

    wmic partition get BlockSize, StartingOffset, Name, Index
    fsutil fsinfo ntfsinfo c:

  • 38. Data: 2011-07-08 05:10:58
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Jak najlepiej skonfigurować komputer z SSD? Jaki duży SSD kupić?
    >
    > Powiedzmy, że chcę rozbudować kompa o taki dysk i mam dwa stare dysk
    > twarde 500 i 1000 GB.
    > Kupić SSD 60 GB i podzielić na 55 (system i aplikacje) oraz 5 (dla pliku
    > wymiany)? Czy może jakoś inaczej?

    Jak duży - zależy od potrzeb na system, oprogramowanie i podstawowe dane
    (np. poczta). Zazwyczaj 60-120 wystarcza.

    Jak skonfigurowac, caly dysk na system i w/w dane, nie ma jakiegos
    specjalnego uzasadnienia by bawic sie w partycje pod swap/windows.

    Pozostale dyski na mniej istotne i wielkie dane, mniej istotne (pod
    katem uzywania) i wielkie oprogramowanie. Przed wirusami to nie
    zabezpieczy, ale backup na jakikolwiek z tych 'innych' dyskow lepszy niż
    brak backupu.

    System bedzie dzialal jak rakieta.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 39. Data: 2011-07-08 05:24:36
    Od: Jacek <b...@e...pl>

    On 2011-07-06, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:
    > No wlasnie sprobuj sam skapowac - jaka jest minimalna ilosc sprzedanych
    > dyskow, by osiagnac taki procent:
    >
    > - 5,76% : Hitachi Deskstar 7K1000.B

    3 dyski z 52 sprzedanych?

    Jacek

  • 40. Data: 2011-07-08 07:02:08
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

> [...]

    > Desktop stawiany jest w 4 h, a laptop ponad 5h (oba mają 1 Gbps ethernet do
    > serwera z którego pobierane są programy).

    To szukaj problemu w takiej sytuacji gdzie indziej a nie w dysku.
    Instalowalem (lokalnie, nie zdalnie) kilka SSD i czas instalacji jest
    conajmniej dwukrotnie mniejszy - zwlaszcza na nowych SSD ktore po prostu
    wymiataja.
    Przyznaje ze z zazdroscia patrzylem jak sprawuje sie Intel320 - 600GB, tyle
    ze kosztuje tyle co przyzwoity notebook.

    --
    Mark