  • 21. Data: 2011-07-06 18:19:05
    Temat: Re: SSD jakie wady?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 06.07.2011 19:49, Dawid wrote:

    > Dalej nie kapujes?Do szkoły, a wakacje, rozumiem :-)
    > X sprzedał 100 dysków, zwrócono mu 1----- 1%
    > Y sprzedał 1000 dysków, zwrócono mu 10-----1%
    > Który jest lepszy?No prościej już nie można.

    No wlasnie sprobuj sam skapowac - jaka jest minimalna ilosc sprzedanych
    dyskow, by osiagnac taki procent:

    - 5,76% : Hitachi Deskstar 7K1000.B

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2011-07-06 19:41:34
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-06 19:40, marfi wrote:
    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja nie generalizuję - opisuję konkretny przypadek - jeżeli ktoś może
    > stracić klienta z powodu 20 sekund zwłoki to zapewne warto używać SSD.

    To także jakość pracy, komputer jest narzędziem, jeżeli nam tą prace
    utrudnia (a kolejne systemy nie są coraz mniej wymagające), to zmniejsza
    efektywność. Tam szczególnie widze jedno z zastosowań SSD. W warunkach
    domowych nie ma (moim zdaniem) logicznych przesłanek by bawić się w SSD
    chyba, że ktoś amatorsko potrzebuje gigantycznych transferów i czasów
    dostępu. BTW. zawsze można spróbować przyspieszyć system szybkim PenDrive.

    Co do zastosowań profesjonalnych - bazy danych, to ciekawy obszar, ale
    również poza typowymi zastosowaniami prywatnego użytkownika

    > Bardzo powierzchowne spojrzenie. Nie mam ani jednej gry.
    > Przeglądarki oczywiście używam ale to FF Portable działający z RAMdysku
    > - rozwiązanie chyba nieco szybsze niż SSD:)

    Jak braknie prądu to też? ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 23. Data: 2011-07-06 19:53:57
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-07-06 18:09, Norbert pisze:

    > No skup się: "statystyka zwrotow gwarancyjnych w maju 2011 dla dyskow SSD
    > marki Intel wynosi 0,6%" - co to moze znaczyc?

    No skup się, może znaczyć że u pana Miecia w sklepie, może znaczyć że u
    dystrybutora ? może znaczyć że w MM - wszystko może znaczyć

    Nie marudź, wiem że będziesz do upadłego bronił swej teorii, ja zaś
    twierdzę że dane statystyczne sa nic nie warte bez informacji czego
    dokładnie dotyczą - koniec i kropka.

  • 24. Data: 2011-07-06 20:58:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 06.07.2011 21:53, boxfish wrote:

    > No skup się, może znaczyć że u pana Miecia w sklepie, może znaczyć że u
    > dystrybutora ? może znaczyć że w MM - wszystko może znaczyć

    Czy pana Miecia w sklepie, czy dystrybutora - procenty wskazuja, ze
    chodzi przynajmniej o setki sztuk.

    Duzo bardziej wiarygodne niz forumowe "Samsungi sie sypia w serii A, a w
    serii B sa super".

    A skad sie wziely dane do wklejonych procentow, mozna poczytac na
    http://www.hardware.fr/articles/810-1/taux-pannes-co
    mposants.html

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 25. Data: 2011-07-06 21:15:41
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Co do zastosowań profesjonalnych - bazy danych, to ciekawy obszar, ale
    > również poza typowymi zastosowaniami prywatnego użytkownika

    Ktoś poważny się odważył na takie zastosowania?
    Mam wrazenie, że SSD to aktualnie obszar przyszczatych miłosników reklam,
    którzy muszą się pochwalić osiągami przed kumplem z sąsiedniej klatki.

    Zaznaczam, że to tylko wrażenie z mojej prywatnej klatki - po prostu nie
    znam osobiście nikogo kto skutecznie SSD używa i się tym chwali (może się
    wstydzi przyznać :).

    --
    marfi

  • 26. Data: 2011-07-07 09:44:13
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 6 Jul 2011 23:15:41 +0200, marfi na pl.comp.pecet napisał(a):

    > Zaznaczam, że to tylko wrażenie z mojej prywatnej klatki - po prostu nie
    > znam osobiście nikogo kto skutecznie SSD używa i się tym chwali (może się
    > wstydzi przyznać :).

    Ja używam :P W pięcioletnim D620 - kupiłem SSD ponieważ był tylko 200 PLN
    droższy od zwykłego dysku, a stary i tak musiałem wymienić :)

    Moje narzędzie pracy dostało "drugiej młodości" - przestałem z lekkim
    politowaniem patrzeć na uruchamianie "ofisa" z kilkunastomegową
    zawartością, wyszukanie maila w bazie Lotusa trwa jakby kapkę* mniej,
    zaplanowane skanowanie antywirusowe też nie wywołuje u mnie odruchu "no to
    teraz czas na kawę" ... komfort pracy zwiększył się do tego stopnia, że
    przestałem myśleć na razie nad wymianą sprzętu na coś zdecydowanie bardziej
    up-to-date. Aaa, i to wszystko na XP Prof. - instalacja sprzed 5 lat :)

    * ta kapka to kawał czasu jednak ;-)

    "Zero do zera, a będzie kariera. Sztaudynger Jan"

  • 27. Data: 2011-07-07 10:11:07
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 6 Jul 2011 23:15:41 +0200, marfi napisał(a):

    > Mam wrazenie, że SSD to aktualnie obszar przyszczatych miłosników reklam,
    > którzy muszą się pochwalić osiągami przed kumplem z sąsiedniej klatki.

    Gadasz glupoty.
    Pokaz komp z dyskiem SSD komus kto uzywa programow typu Photosop/CAD/Office/
    czy jakiejkolwiek innej wymagajacej aplikacji - a natychmiast doceni
    *gigantyczna* roznice.
    To zaden slogan marketingowy, ale tego typu aplikacje zainstalowane na SSD,
    w polaczeniu z systemem operacyjnym zainstalowanym na SSD, pracuja
    *znaczaco* szybciej i jest to roznica zauwazalna golym okiem.

    --
    Mark

  • 28. Data: 2011-07-07 10:29:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 06 Jul 2011 19:24:51 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Wytrzymałość napędów SSD (one nie mają w sobie dysków - talerzy)
    > określana jest często w ilości zapisów (rząd wielkości PiB).

    A tak z ciekawości - co takie określenie oznacza? Np dysk 128 GiB
    trwałość 1 PiB. Czy to znaczy, że każdą komórkę można zapisać 2^50 razy
    czy 2^50/(128*2^30)=8192 razy? I co to znaczy "można zapisać"? Bo
    rozumiem, że błąd nie pojawia się po tylu zapisach z prawdopodobieństwem
    100%. A z jakim? I jakie jest prawdopodobieństwo błędu po zapisie połowy
    tej "trwałości"?

  • 29. Data: 2011-07-07 10:48:16
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup

> [...]

    w polaczeniu z systemem operacyjnym zainstalowanym na SSD, pracuja
    *znaczaco* szybciej i jest to roznica zauwazalna golym okiem.

    ============

    Jak najlepiej skonfigurować komputer z SSD? Jaki duży SSD kupić?

    Powiedzmy, że chcę rozbudować kompa o taki dysk i mam dwa stare dysk twarde
    500 i 1000 GB.
    Kupić SSD 60 GB i podzielić na 55 (system i aplikacje) oraz 5 (dla pliku
    wymiany)? Czy może jakoś inaczej?

  • 30. Data: 2011-07-07 11:00:23
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Marcin Stankiewicz nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > zawartością, wyszukanie maila w bazie Lotusa trwa jakby kapkę* mniej,

    No tak, wyszukanie czegoś z lotusie trwa godzinę, jak się to skróci do
    połowy to niezłe osiągnięcie ;)
    BTW wiem, że OT, ale kto to g... wymyślił? Czysta instalacja ma ~23.000
    plików, chore.
    Przem