  • 11. Data: 2011-07-06 15:16:01
    Temat: Re: SSD jakie wady?
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-07-06 14:38, Norbert pisze:

    > Procent ma to do siebie, ze odnosi sie do calosci.

    Do całości czego ? całej sprzedaży dysków, sprzedażny danej pozycji ?

    >Jakos mi nie trudno
    > wyciagnac wnioski z tych liczb

    widac masz szklana kulę, ja nie spotkałem się jeszcze z wiarygodnym
    źródłem podajacym dane od róznych producentów

  • 12. Data: 2011-07-06 16:09:27
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 06 Jul 2011 17:16:01 +0200, boxfish napisał(a):

    > Do całości czego ? całej sprzedaży dysków, sprzedażny danej pozycji ?

    No skup się: "statystyka zwrotow gwarancyjnych w maju 2011 dla dyskow SSD
    marki Intel wynosi 0,6%" - co to moze znaczyc?

    > widac masz szklana kulę, ja nie spotkałem się jeszcze z wiarygodnym
    > źródłem podajacym dane od róznych producentów

    Dlaczego tendencyjnie uwaliles druga czesc wypowiedzi po czym zadajesz
    glupie pytanie, ktore wycieta czesc cytatu niwelowala? Prawde mowiac nie
    chce mi sie dyskutowac w ten sposob. EOT.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 13. Data: 2011-07-06 16:43:29
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "kołcz" napisał w wiadomości grup

    Przekonują mnie takie filmiki
    http://www.youtube.com/watch?v=Pf_QS3mZsyU&feature=r
    elated
    a jakie oprócz ceny są wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi
    zabić tego typu dysk?

    ==============

    Zabrakło porównania ceny. No i przydałoby się także porównanie dla większych
    pojemności.

  • 14. Data: 2011-07-06 17:10:06
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-07-06 18:09, Norbert pisze:

    > No skup się: "statystyka zwrotow gwarancyjnych w maju 2011 dla dyskow SSD
    > marki Intel wynosi 0,6%" - co to moze znaczyc?

    To może znaczyć wszystko i nic.
    Zestawienie jest do luftu i tyle.
    Sprzedali 100 dysków czy 100 000 dysków, kto i ile sprzedał?
    Intel sprzedał mniej i wypada lepiej, może inni sprzedali więcej lub
    mniej?Zestawienie wyssane z palca, tyle to znaczy.

  • 15. Data: 2011-07-06 17:13:31
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "kołcz" <k...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
    elated
    > a jakie oprócz ceny są wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi

    Na mnie też niegdyś zadziałały i mało brakło a stałbym się właścielem SSD
    128GB ale w miedzyczasie uświadomiłem sobie że:
    - "Boot Up Speed" daje mi kilkadziesiąt sekund oszczędności na tydzień czy
    miesiąc
    - performance test mi nic nie daje bo mnie nie podniecają wskaźniki - nawet
    nie wiem jak to mierzyć
    - Shut Down Speed mi całkowicie zwisa bo używam sporadycznie - korzystam
    bowiem ze stanu wstrzymania.
    - Vibration Test - no cóż nie jestem drwalem i nie używam hybrydowego
    połączenia laptopa z piłą spalinową

    Jakoś sobie daję radę ale po namyśle zamiast SSD kupiłem 2TB NAS :)

    --
    marfi

  • 16. Data: 2011-07-06 17:19:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > połączenia laptopa z piłą spalinową
    >
    > Jakoś sobie daję radę ale po namyśle zamiast SSD kupiłem 2TB NAS :)

    Oj, jeżeli komputera używasz do **pracy** (szczególnie notebooka), gdzie
    trzeba szybko otworzyć prezentacje, zmienić jakieś dane w arkuszu,
    szybko znalezc cos w tysiacach maili. Roznica jest i to solidna.

    Jezeli komputer sluzy do uruchamiania paru gier i przegladarki - na
    pewno nie warto.

    Ciężarówki nie kupuje każdy tylko dlatego, że ma sporo KM... ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 17. Data: 2011-07-06 17:24:51
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-06 18:43, Marcin N wrote:
> [...]
    elated
    > a jakie oprócz ceny są wady tej technologi? Podobno plik wymiany potrafi

    Wytrzymałość napędów SSD (one nie mają w sobie dysków - talerzy)
    określana jest często w ilości zapisów (rząd wielkości PiB). Nowsze
    systemy operacyjne zmieniaja zachowanie w stosunku do SSD (m.in
    wykorzystanie trim, wyłączenie niektórych nadmiarówych funkcji
    indeksowania itp).

    Ogolne twierdzenia o pliku wymiany niewiele wnosza, raz rozne systemy
    operacyjne roznie nim zarzadzaja, dwa jest to zarzadzanie
    konfigurowalne, trzy - to jak jest wykorzystywany plik wymiany zalezy od
    uzytkownika. Jezeli bedziesz mial 1GB ram, uruchomisz pare programów,
    które zajmują aktywnie po kilkaset MB i będziesz miał plik wymiany 16GB,
    masz szanse szybko zuzyc nie tylko swoje nerwy, ale dowolny dysk HDD i
    napęd SDD.

    Póki co Vertex2 120 wykorzystuje od grudnia dzien w dzien (praca, rozne
    pliki, programy). na razie zadnych problemow.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 18. Data: 2011-07-06 17:25:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 06.07.2011 19:10, Dawid wrote:

> [...]
    > Intel sprzedał mniej i wypada lepiej, może inni sprzedali więcej lub
    > mniej?Zestawienie wyssane z palca, tyle to znaczy.

    Ile sztuk dyskow trzeba sprzedac, aby wyszedl wskaznik 0.3%, 1.2%, 1.9%
    czy 2.7%?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2011-07-06 17:40:08
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Oj, jeżeli komputera używasz do **pracy** (szczególnie notebooka), gdzie
    > trzeba szybko otworzyć prezentacje, zmienić jakieś dane w arkuszu, szybko
    > znalezc cos w tysiacach maili. Roznica jest i to solidna.

    Ja nie generalizuję - opisuję konkretny przypadek - jeżeli ktoś może
    stracić klienta z powodu 20 sekund zwłoki to zapewne warto używać SSD.

    > Jezeli komputer sluzy do uruchamiania paru gier i przegladarki - na pewno
    > nie warto.

    Bardzo powierzchowne spojrzenie. Nie mam ani jednej gry.
    Przeglądarki oczywiście używam ale to FF Portable działający z RAMdysku -
    rozwiązanie chyba nieco szybsze niż SSD:)

    --
    marfi

  • 20. Data: 2011-07-06 17:49:24
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-07-06 19:25, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Ile sztuk dyskow trzeba sprzedac, aby wyszedl wskaznik 0.3%, 1.2%, 1.9%
    > czy 2.7%?

    Dalej nie kapujes?Do szkoły, a wakacje, rozumiem :-)
    X sprzedał 100 dysków, zwrócono mu 1----- 1%
    Y sprzedał 1000 dysków, zwrócono mu 10-----1%
    Który jest lepszy?No prościej już nie można.