  • Data: 2010-03-31 22:49:46
    Temat: Re: SSD i dwuletni notebook
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > Dobry SSD czy tani SSD? Bo na tani nie ma sensu,

    Niby czemu tani SSD nie ma sensu? Bo ponieważ? Akurat ostatnio (przedwczoraj)
    tego doświadczyłem w sensie byłem na prezentacji Kingstona i dali mi dysk do
    testów (moje pierwsze doświadczenia organoleptyczne z tą technologią).

    Dysk Kingston SSD Now! seria v czyli najtańsze - rewelacji po wymianie nie ma
    ale jest na plus.

    - czasy bootowania - przyspieszyło o kilka (2, 3) sekund - generalnie
    pomijalne, może jakby ktoś miał pofragmentowany FS to odczułby wyraźną
    różnicę
    - uruchamianie aplikacji i operacje w nich wykonywane - delikatnie szybciej,
    niektóre operacje np. skopiowanie dużego pliku (1GB) w obrębie dysku -
    natychmiastowe, operacje przetwarzania wsadowego (np. przetwarzanie zdjęć
    importowanych z aparatu) mocno na plus
    - pobór mocy - wskaźnik (wskaźnik zaznaczam - nie testowałem) czasu pracy na
    baterii zyskał 30 min (przy czym nominalnie był 2h - mała bateria)
    - waga - na plus - lżejszy
    - kwestie takie jak trwałość/brak ruchomych części itd. pomijam

    Generalnie niewielkim kosztem nieznacznie zwiększa się wydajność, przy czym
    spada pojemność (co nie zawsze jest wadą). Tylko należy wziąć pod uwagę, że ja
    opisuję pod uwagę pamięć klasy 110/80 MB/s - przy droższych czy o wiele
    droższych to by skopało dupę moim zdaniem.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )