  • 11. Data: 2011-09-13 21:01:37
    Temat: Re: SSD i Treucrypt
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "FiFi" <g...@t...pl> wrote in message news:j4muc5$juk$1@inews.gazeta.pl...
    > Skad tak slabe transfery sie biora? Mieliscie moze z tym
    > doswiadczenia?

    glownie z faktu ze dane po zaszyfrowaniu sa 'niekompresowalne', wiec zysk
    z kompresji w locie ktora robi sandforce znika zupelnie

    dodatkowo w zaleznosci od systemu, sterownika (w7 z ahci powinien byc ok)
    moga byc problemy z garbage collection i trim co znacznie wplywa na
    predkosc zapisu

    generalnie benchmarkami nie ma sie co podniecac, przynajmniej mi
    zaszyfrowany system chodzil na vertexie 2 znacznie lepiej niz na
    samsungu f3

  • 12. Data: 2011-09-13 21:20:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    AS-SSD.pdf

    > O kurcze! Dlaczego takie różnice w wydajności pomiędzy dyskami tej samej
    > serii (Vertex 2) ale o różnych pojemnościach ???

    Bo to nie są takie same dyski. W OCZ pod tą samą nazwą bywają różne wnętrza.

  • 13. Data: 2011-09-13 21:26:28
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Nie wiem jak na innych, ale na tych dyskach, różnica w prędkości zapisu do
    > bloków pustych (po TRIM) oraz do pełnych - nie jest taka znowu duża.

    Skąd wiesz?

    > Jest za to różnica (i tego nie rozumiem) pomiedzy szybkością zapisu do
    > komórek fabrycznie pustych (pierwszy zapis). Potem, mimo TRIM, pierwotna
    > prędkość zapisu już nigdy nie wraca.

    Nie trymuje się do końca. Za bardzo obciążasz ten dysk.

  • 14. Data: 2011-09-13 21:27:41
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bo to nie są takie same dyski. W OCZ pod tą samą nazwą bywają różne
    > wnętrza.

    I różni chińscy producenci?

    --
    marfi

  • 15. Data: 2011-09-14 06:25:41
    Od: "FiFi" <g...@t...pl>

    > Jakim algorytmem szyfrowałeś? Pokarz zrzut z benchmarka truecrypt.

    Sam AES, benchmark przy AES pokazuje dobrze ponad 150MB/s....

    Pzdr,

  • 16. Data: 2011-09-14 06:46:47
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Tue, 13 Sep 2011 16:18:46 +0200, PC wrote:

    > A to nie jest tak, że najpierw kopiuje do cache w ramie, stąd ta początkowa
    > prędkość. Jak kopiuje coś dużego z dysku na pendrive to na początku transfer
    > jest na poziomie 150MB/s a na końcu 8MB/s.
    >
    > PC

    Cieszę się, że ktoś oprócz mnie też to zauważył.
    W dodatku w windowsie efekt ten występuje tylko jeżeli dysk/pendrive jest
    sformatowany w NTFS. W przypadku FAT i FATex nie ma tego problemu.

    --
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-09-14 12:27:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "FiFi" napisał w wiadomości grup
    > Sam AES, benchmark przy AES pokazuje dobrze ponad 150MB/s....

    U mnie benchmark pokazuje 100 MiB/s dla AES, a kopiowanie to max 35 MiB/s (z
    zaszyfrowanej na zaszyfrowaną partycję).

  • 18. Data: 2011-09-15 23:15:23
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Skąd wiesz?

    Z wielokrotnie powtarzanych testów, które intensywnie robię od kilku dni.

    > Nie trymuje się do końca.

    Trymuje się, trymuje - to widać. Zaraz po strymowaniu zapuszczam HD Tune i
    patrzę czy wszystko rzeczywiście się strymowało (szybkość odczytu wraca do
    fabrycznej - ok. 225 MB/s). Jesli się coś nie strymuje do końca, to powtarzam od
    początku całą operację trymowania (wgranie plików, skasowanie, odczekanie) - aż
    do skutku. Już mam metodę, aby zrobić trim skutecznie - trzeba wgrać, a potem
    skasować dużo małych plików, i nie kasować ich wszystkich na raz, ale partiami,
    nie za szybko. Kasowanie wielkich plików, albo kasowanie za wiele na raz -
    zawsze kończy się niepełnym trimem. A przecież tylko 100% TRIM pozwala na
    wiarygodne testy prędkości zapisu po strymowaniu.

    Wyniki moich testów są takie:

    Na fabrycznie nowym dysku prędkośc zapisu sekwencyjnego (danych
    niekompresowalnych) wynosiła: 94 MB/s.
    Na dysku wyczyszczonym poprzez wykasowanie bez trymowania - 67 MB/s
    Na dysku strymowaym (w 100% skutecznie!) - 70 MB/s.

    latet

  • 19. Data: 2011-09-16 18:09:22
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Z wielokrotnie powtarzanych testów, które intensywnie robię od kilku dni.

    Liczba testów niczego nie tłumaczy. Robisz gdzieś błąd, bo taki wynik jest
    fizycznie niemożliwy.

> [...]
    > wielkich plików, albo kasowanie za wiele na raz - zawsze kończy się
    > niepełnym trimem. A przecież tylko 100% TRIM pozwala na wiarygodne testy

    Odczytu? Trymowanie ma poprawić zapis!

> [...]
    > Na dysku wyczyszczonym poprzez wykasowanie bez trymowania - 67 MB/s
    > Na dysku strymowaym (w 100% skutecznie!) - 70 MB/s.

    To za mało. Mierzysz jakieś wąskie gardło a nie SSD

  • 20. Data: 2011-09-17 21:26:31
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > generalnie benchmarkami nie ma sie co podniecac, przynajmniej mi
    > zaszyfrowany system chodzil na vertexie 2 znacznie lepiej niz na
    > samsungu f3

    Wiekszosc ludzi daje sie nabierac na "megabajty" nie majac powiecia jak ta
    cala technologia dziala.
    Ja wybralem SSD bo:
    - cisza
    - wyzsza prednosc ale przy normalnym uzywaniu systemu
    - male opoznienia

    Nie kierowalem sie megsami a zwlaszcza odczytu ktorym sie niedoinformowani
    podniecaja

    -v