  • 1. Data: 2012-11-14 09:20:37
    Temat: SSD a pagefile
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Czy "pagefile-a" można zostawić na ssd czy korzystniej będzie go
    umieścić na "twardym" hdd?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-11-14 09:16:49

  • 2. Data: 2012-11-14 09:56:17
    Temat: Re: SSD a pagefile
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-11-14 09:20, Heraklit wrote:

    > Czy "pagefile-a" można zostawić na ssd czy korzystniej będzie go
    > umieścić na "twardym" hdd?

    swapa nigdy nie robi sie na ssd, chyba ze chce sie go zajezdzic.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2012-11-14 09:56:49
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Czy "pagefile-a" można zostawić na ssd czy korzystniej będzie go
    > umieścić na "twardym" hdd?

    zdecydowanie na ssd

  • 4. Data: 2012-11-14 10:07:45
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    W dniu 2012-11-14 09:20, Heraklit pisze:
    > Czy "pagefile-a" można zostawić na ssd czy korzystniej będzie go
    > umieścić na "twardym" hdd?

    przy obecnych cenach ramu swap u mnie już dawno nie istnieje, bezsensem
    jest kupowanie ssd i spowalnianie systemu swapem, jak miałem 4GB ram
    swap był wyłączony

  • 5. Data: 2012-11-14 12:28:58
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Bogus" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > przy obecnych cenach ramu swap u mnie już dawno nie istnieje, bezsensem
    > jest kupowanie ssd i spowalnianie systemu swapem, jak miałem 4GB ram swap
    > był wyłączony

    Nie chodzi o ram, swap musi byc wlaczony, MS nie zaleca wylaczania swapa
    nawet jak bedziesz mial 24GB ramu - poczytaj.

    Odpowiadajac na pytanie watkotworcy: Zalezy ile masz ramu, im wiecej, tym
    mniejszego swapa ustawiaj, imho robienie swapa na dysku mechanicznym troche
    mija sie z celem, poniewaz ssd bedzie czekal na dostarczenie danych z o
    wiele wolniejszego nosnika.

    U mnie przy 12GB ram, pierwsze co zrobilem to ustawilem RAM DISK o wielkosci
    2GB i tam trzymam wszystkie "temp'y" przegladarek - przegladanie stron =
    rakieta.
    Druga sprawa ustawilem pagefile na SSD na 512 MB
    Przenioslem wszystkie katalogi temp z SSD na dysk mechaniczny.

    To tyle jezeli chodzi o wydajnosc pracy na SSD.

    --
    doom3

  • 6. Data: 2012-11-14 13:34:46
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 14 listopad (środa), gdy o godzinie 12:28 *doom3*
    naskrobał(a):

    dzięki za pomocne informacje.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-11-14 13:33:53

  • 7. Data: 2012-11-14 13:50:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-14, o godz. 12:28:58
    "doom3" <d...@o...pl> napisał(a):

    > Nie chodzi o ram, swap musi byc wlaczony, MS nie zaleca wylaczania
    > swapa nawet jak bedziesz mial 24GB ramu - poczytaj.

    Nie musi być włączony. ZTCP to jedynym programem poza grami który nie
    chciał ruszyć bez swapa-a był AutoCAD. Praktycznie wystarcza ustawić mu
    np. 2MB i to wystarcza. MS zaleca różne rzeczy - nie zawsze
    szczęśliwie. Np. zaleca stosowanie IE a nie innych przeglądarek. ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2012-11-14 13:58:37
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20121114135020.1fca16e9@babcia-workstation...

> [...]
    > np. 2MB i to wystarcza. MS zaleca różne rzeczy - nie zawsze
    > szczęśliwie. Np. zaleca stosowanie IE a nie innych przeglądarek. ;-)

    To moze tak: swap wylaczony = blue screen mode ON

    Pierwsze co zrobilem to wylaczylem swapa i tak pracowalem, niestety komp
    zaliczal zwiechy przy paru programach operujacych jednoczesnie.
    Wlaczenie swapa i nagle cudownym sposobem windows ma uptime'y po 30 dni,
    wczesniej nie dobijal do paru dni.

    Poczytalem troche i na wielu specjalistycznych portalach zalecane jest, aby
    nie wylaczac swapa, nawet jezeli posiadasz te 24GB ram.

    --
    doom3

  • 9. Data: 2012-11-14 14:02:32
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    > Nie chodzi o ram, swap musi byc wlaczony, MS nie zaleca wylaczania swapa
    > nawet jak bedziesz mial 24GB ramu - poczytaj.

    ale rozważamy przypadek z SSD, jeżeli masz SSD swap zupełnie nie
    potrzebny chyba że jakiś program się buntuje

  • 10. Data: 2012-11-14 14:03:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.11.2012 13:58, doom3 wrote:

    > Poczytalem troche i na wielu specjalistycznych portalach zalecane jest,
    > aby nie wylaczac swapa, nawet jezeli posiadasz te 24GB ram.

    Skoro jest to po prostu bug w kernelu to może jako lekarstwo "mały swap
    w ramdysku"?

    Michoo