  • 1. Data: 2011-11-09 17:00:43
    Temat: Re: SSD OCZ Solid 3 "znika"
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    qwerty napisa?(a):

    > Taka technologia. ;)

    Stealth... :P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 2. Data: 2011-11-09 17:48:53
    Temat: SSD OCZ Solid 3 "znika"
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Problem - dysk SSD "znika" - nie jest wykrywany w biosie ani przez płytę
    główną (podłączenie sata wprost do płyty) w trybie sata I/II ani "sata
    3", ani też nie widać go po podłączeniu (do innych komputerów) przez
    przejściówkę usb>sata. Ale - wystarczy dysk schłodzić w lodówce, lub
    popróbowac kilka razy włącz/wyłącz - i jak zaskoczy to działa, aż do
    kolejnego wyłączenia.
    Dysk "znika" i udaje trupa niezależnie od płyty głównej, kabelka SATA,
    zasilacza, komputera do którego jest podłączany. Brak urządzenia. Na
    dysku (w środku) swieci się zielona diodka, ale ona chyba tylko
    sygnalizuje "power" a nie pracę.
    Każdy inny dysk sata podłączany w tym samym miejscu - działa prawidłowo.

    Sprawdzone na 1sz używanej pewien czas (problem narastał aż klient
    zdecydował się reklamować) oraz 2szt nowych (świeżo rozpakowanych,
    prosto z hurtowni) dysków SSD 60GB 2,5'' Solid 3 550/450 MB/s SATA3
    (chciałem wymienić a tu objaw ten sam).

    firmware 2.15 (najnowsze) na wszystkich dyskach.

    powstaje pytanie - WTF ? Fenomen statystyczny by padły w taki sam sposób
    3 identyczne dyski, czy zmowa cyklistów i masonów?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-11-09 17:56:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

  • 4. Data: 2011-11-09 19:19:07
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
    > Problem - dysk SSD "znika"

    ufffffffff, moj ciagle nie znikl :)
    Ale mam Agility3

    :)

  • 5. Data: 2011-11-10 09:23:08
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > też nie widać go po podłączeniu (do innych komputerów) przez przejściówkę

    A czytałeś na forum OCZ o problemach z dyskami serii "3"? Może to własnie to,
    choć tam raczej pisali o BSOD.

    >Ale - wystarczy dysk schłodzić w lodówce, lub

    Dziwne... To on się aż tak grzeje? Ja akurat mam Vertexa 2 i jest chłodny
    (leciutko letni) - mam na myśli dotykanie ręką.
    Swoją drogą chyba temp. pokazywana przez SMART to jakaś ściema, bo wynosi zawsze
    30 st. (podkreślam słowo ZAWSZE).

    latet

  • 6. Data: 2011-11-10 09:54:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-10 10:23, Latet pisze:

    > A czytałeś na forum OCZ o problemach z dyskami serii "3"? Może to
    > własnie to, choć tam raczej pisali o BSOD.
    Czytałem, i to nie jest to. Jak dysk zostanie wykryty przy starcie
    (jakimś cudem) - to aż do wyłączenia zasilania/resetu (twardego) działa
    dobrze, 100% stabilności, transfery ok, brak błędów w smart itp

    > Dziwne... To on się aż tak grzeje? Ja akurat mam Vertexa 2 i jest
    > chłodny (leciutko letni) - mam na myśli dotykanie ręką.
    Nie grzeje się, po prostu po schłodzeniu go w lodówce/zamrażarce do tych
    +5 - +10'C jest _zawsze_ wykrywany, a przechowywany w temperaturze
    pokojowej - niestety nie, 2 nowe sztuki są wykrywane tak 50/50%, a
    sztuka używana "od klienta" 10/90% (10% szans że zadziała)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2011-11-11 23:45:42
    Temat: Re: SSD OCZ Solid 3 "znika" (OT)
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "BartekK" ...
    > Ale - wystarczy dysk schłodzić w lodówce

    To bywalo grywane dawno (10-15 lat) temu z dyskami SCSI.

    PS:
    Jeszcze niedawno jedno dziecko tu na grupie
    wieszczylo koniec ery HDD i pelna dominacje SDD.
    Tia...

    --
    T.F.