  • 1. Data: 2012-03-01 19:58:00
    Temat: SSD 128GB Samsung 830 czy Crucial M4?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Ostatnio coraz czesciej sie tu pisze o SSD, sam tez dojrzalem do zwiekszenia
    wydajnosci platformy, bo w sumie tylko dysk jest teraz waskim gardlem.
    Pytanie jak z tematu: Samsung 830 czy Crucial M4?
    Jestem bardziej nastawiony na Samsunga, ale w sieci mozna znalezc watki o
    jego drastycznym zwalnianiu po krotkim czasie i to mnie nieco studzi.
    Crucial jest chyba stabilniejszy i mniej awaryjny (poza juz naprawionym
    problemem z 5000h ;-).
    Co byscie wybrali? Co macie i polecacie lub odradzacie?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2012-03-01 21:21:13
    Temat: Re: SSD 128GB Samsung 830 czy Crucial M4?
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    "R.e.m.e.K" wrote:

> [...]
    > Jestem bardziej nastawiony na Samsunga, ale w sieci mozna znalezc watki o
    > jego drastycznym zwalnianiu po krotkim czasie

    po jakim czasie?
    Bo to sa w sumie nowe dyski
    - ja mam dwa takie dyski - ver 64M i 128M w 2 komputerach i od 4 miesiecy
    i nie widze co by zwalniał, rzecz jasna na testach bo w uzytkowaniu
    to trudno cokolwiek zauwazyc

    > i to mnie nieco studzi.
    > Crucial jest chyba stabilniejszy i mniej awaryjny (poza juz naprawionym
    > problemem z 5000h ;-).
    > Co byscie wybrali? Co macie i polecacie lub odradzacie?

    mnie trudno radzic, bo mam Samsung 830 i mogę być mało obiektywny
    Oba sa dobre, ale 830 ma lepsze wsparcie przez Samsung Polska.
    Ja kupujac SSD z góry założyłem, że padną. Wychodząc z tego założenia
    kupiłem właśnie Samsung, bo lepsze wsparcie zapewni mi to, że szybko
    wymienią dysk na nowy.

  • 3. Data: 2012-03-01 22:48:51
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 01 Mar 2012 22:21:13 +0100, Rafal napisał(a):

> [...]
    > - ja mam dwa takie dyski - ver 64M i 128M w 2 komputerach i od 4 miesiecy
    > i nie widze co by zwalniał, rzecz jasna na testach bo w uzytkowaniu

    http://tinyurl.com/s830down

    Trafilem tez na podobny watek na jakims forum zagranicznym.

    > kupiłem właśnie Samsung, bo lepsze wsparcie zapewni mi to, że szybko
    > wymienią dysk na nowy.

    Aby na pewno? Po tym watku wyzej zalinkowanym to rozne wnioski mozna wysnuc.
    No ale poki co jestem jeszcze nastawiony na Samsunga pozytywnie, czekam na
    inne glosy. Dzieki za 3 grosze :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2012-03-03 11:44:48
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2012-03-01 20:58, R.e.m.e.K pisze:
> [...]
    > problemem z 5000h ;-).
    > Co byscie wybrali? Co macie i polecacie lub odradzacie?

    witaj,
    jak mam swojego ssd samsung 830 od miesiąca. Płyta z sata II ( a nie III
    jak powinno być) ale dysk chodzi od samego początku bez zarzutu, cały
    czas, równie szybko i bez ani jednego restartu. Mój brat ma m4 i też
    jest zadowolony, chociaż jemu zdarzały się restarty ( być może nie był
    winny dysk). W praktyce nie widać różnicy w szybkości pracy obydwu
    dysków, taka sama szybkość uruchamiania windows 7 64bit oraz programów.
    Mam tylko jeden problem, dołączony program sss magican (czy jakoś
    tak) nie znajduje tego dysku. Co ciekawe, kiedy na ssd nie było systemu,
    program rozpoznawał urządzenie a teraz nie. Na szczęście inne benchmarki
    widzą go bez problemu.
    Dodam że do dysku samsunga dodany jest Norton Ghost, oraz ramka (wersja
    desktop).

    pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2012-03-03 13:33:38
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > widzą go bez problemu.
    > Dodam że do dysku samsunga dodany jest Norton Ghost, oraz ramka (wersja

    Ramka przydatna sprawa, gdy chcesz umiescic w PC. Drobiazg, ale sie przydaje
    Czy Ghost w pelnej wersji czy trial np. 90dni?

  • 6. Data: 2012-03-03 13:41:53
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2012-03-03 14:33, Rafal Lukawski pisze:

    > Ramka przydatna sprawa, gdy chcesz umiescic w PC. Drobiazg, ale sie
    > przydaje
    > Czy Ghost w pelnej wersji czy trial np. 90dni?

    jest to raczej pełna wersja 15 R1 (podajesz klucz z opakowania)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-03-03 15:57:52
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 03 Mar 2012 14:33:38 +0100, Rafal Lukawski napisał(a):

    Dzieki za opinie.

    > Ramka przydatna sprawa, gdy chcesz umiescic w PC. Drobiazg, ale sie przydaje
    > Czy Ghost w pelnej wersji czy trial np. 90dni?

    A ja wlasnie mimo, ze kupuje do stacjonarnego to chyba kupie wersje
    laptopowa, ktora ma sprytna przejsciowke SATA<->USB, a ramke dokupie osobno.
    Czy taka ramka musi byc dedykowana czy to uniwersalny gadzet do roznych
    dyskow SSD?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2012-03-03 16:00:53
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

> [...]
    > Czy taka ramka musi byc dedykowana czy to uniwersalny gadzet do roznych

    Zrbilem niemal tak samo, ale akurat nie bylo ramek :) Wiec dysk sobie
    lezy na twardzielu, luzno... dziala ;)

  • 9. Data: 2012-03-03 16:56:04
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-03-03 16:57, R.e.m.e.K wrote:
> [...]
    > Czy taka ramka musi byc dedykowana czy to uniwersalny gadzet do roznych

    Dyski SSD mają standartowy rozkład otworów (jakoś muszą pasować do
    notebooków). Także standardowa ramka 2.5->3.5 oczywiscie pod warunkiem,
    ze dysk w PC się przykręca a nie montuje na zaciskanych szynach, bo tu
    *może* być jakiś problem (tak mają np. niektóre obudowy chiefteca, gdzie
    np. nie da rady wlozyc obudowy na 2 dyski 2.5" w obudowie 3.5" marki - a
    jakze - Chieftec :)

  • 10. Data: 2012-03-03 17:37:11
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 03 Mar 2012 17:56:04 +0100, Rafal Lukawski napisał(a):

> [...]
    > *może* być jakiś problem (tak mają np. niektóre obudowy chiefteca, gdzie
    > np. nie da rady wlozyc obudowy na 2 dyski 2.5" w obudowie 3.5" marki - a

    Akurat mam Chiefteca z takimi szynami :-) Ale maja one standardowy rozklad
    "srub", wiec chyba klopotu byc nie powinno. Ostatecznie rzuce w kat jak
    Mateusz wyzej napisal i tez bedzie ok :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K