    From: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SSD 128GB Samsung 830 czy Crucial M4?
    Date: Sat, 03 Mar 2012 12:44:48 +0100

    W dniu 2012-03-01 20:58, R.e.m.e.K pisze:
    > Witam
    >
    > Ostatnio coraz czesciej sie tu pisze o SSD, sam tez dojrzalem do zwiekszenia
    > wydajnosci platformy, bo w sumie tylko dysk jest teraz waskim gardlem.
    > Pytanie jak z tematu: Samsung 830 czy Crucial M4?
    > Jestem bardziej nastawiony na Samsunga, ale w sieci mozna znalezc watki o
    > jego drastycznym zwalnianiu po krotkim czasie i to mnie nieco studzi.
    > Crucial jest chyba stabilniejszy i mniej awaryjny (poza juz naprawionym
    > problemem z 5000h ;-).
    > Co byscie wybrali? Co macie i polecacie lub odradzacie?

    witaj,
    jak mam swojego ssd samsung 830 od miesiąca. Płyta z sata II ( a nie III
    jak powinno być) ale dysk chodzi od samego początku bez zarzutu, cały
    czas, równie szybko i bez ani jednego restartu. Mój brat ma m4 i też
    jest zadowolony, chociaż jemu zdarzały się restarty ( być może nie był
    winny dysk). W praktyce nie widać różnicy w szybkości pracy obydwu
    dysków, taka sama szybkość uruchamiania windows 7 64bit oraz programów.
    Mam tylko jeden problem, dołączony program sss magican (czy jakoś
    tak) nie znajduje tego dysku. Co ciekawe, kiedy na ssd nie było systemu,
    program rozpoznawał urządzenie a teraz nie. Na szczęście inne benchmarki
    widzą go bez problemu.
    Dodam że do dysku samsunga dodany jest Norton Ghost, oraz ramka (wersja
    desktop).

    pozdrawiam
    Paweł