  • Data: 2010-05-02 08:17:34
    Temat: Re: SONDA: linki zewnetrzne z target=_blank czy bez?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 02. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > O, nawet nie wiedziałem, ale poczytam sobie gdy HTML5 wejdzie w
    > życie. W jakim więc celu przywrócono target jeśli dubluje on
    > działanie rel ?

    Nie dubluje. rel określa relację między bieżącym dokumentem a
    dokumentem do którego się linkuje. Już teraz powszechnie stosuje się je
    w nagłówkach:

    <head>
    <link rel="alternate" type="application/atom+xml" href="/kanal.atom"
    title="Nagłówki -- ATOM">
    <link rel="shortcut icon" href="/files/favicon.gif" type="image/x-icon">
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/files/styl-main.css"
    media="all" title="Styl strony">
    </head>

    rel=external określa że linkowany dokument nie jest częścią strony na
    której obecnie się znajduję. Przeglądarka może to wykryć i otworzyć go
    w innym oknie. Ale nie musi.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski