  • Data: 2010-05-03 12:33:17
    Temat: Re: SONDA: linki zewnetrzne z target=_blank czy bez?
    Od: porneL <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 02 May 2010 00:25:58 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

    > O, nawet nie wiedziałem, ale poczytam sobie gdy HTML5 wejdzie w życie. W
    > jakim więc celu przywrócono target jeśli dubluje on działanie rel ?

    Z bardzo praktycznego powodu: zabranianie używania target często powoduje
    głupie reakcje autorów, którzy rozumieją to jako "trzeba oszukać
    walidatora", a nie jako "nie otwieraj nowych okien".

    Mniejsze zło po prostu. Autorzy nalegający na otwieranie nowych okien będą
    mogli cieszyć się znaczkiem walidatora, zamiast produkować skrypty
    bardziej szkodzące dostępności strony i trudniejsze do zablokowania, niż
    target.

    Nie ma nic wspólnego z rel (chyba, że chcesz rel=external oskryptować,
    żeby było jak target=blank - wtedy czytaj ten post jeszcze raz).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");