  • Data: 2010-05-02 10:37:47
    Temat: Re: SONDA: linki zewnetrzne z target=_blank czy bez?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 02. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Ahhh... rozumiem. Czyli decyzja należy do przeglądarki a w przypadku
    > target'u - do autora dokumentu. Czy dobrze rozumuję?

    Rozumiesz tak samo jak ja. Czy poprawnie to nie wiem, bo specyfikacji
    nie czytałem ;) . Ktoś bardziej kompetentny musiałby zweryfikować. Mi
    się wydaje że ok.

    > Jeśli to prawda, to chyba lepiej w wersji 5 polegać na targecie mimo
    > wszystko?

    Wiesz -- tak samo jak przeglądarka może rel=external otwierać w nowym
    oknie, tak samo target=_blank może otwierać w tym samym. Chociaż to
    drugie jest mniej prawdopodobne niż to pierwsze.

    Do tego dochodzi jeszcze kwestia konfiguracji przeglądarki. Wydaje mi
    się że można jej nakazać ignorowanie targetów (jeśli nie w opcjach, to
    poprzez UserJS).

    Więc dochodzimy do tego co i tak wszyscy wiemy -- nigdy nie możesz
    polegać na przeglądarce użytkownika. Najlepiej od razu porzucić myśl że
    strona będzie się wszędzie zachowywać i wyglądać identycznie, a skupić
    na wystarczającym poziomie podobieństwa.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski