  • 251. Data: 2010-02-24 13:43:23
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał

    > U mnie na C2D T9500, 2GB ram również 12mpix raw wczytuje się 3 minuty.
    >
    > adam

    raw wczytuje sie pare sekund
    3 minuty trwa tonmaping , ale to we wszystkich programach tak jest
    zalezy od rozdzilczosci pliku i sprzeto efkoz.
    program nie jest wolniejszy od innych pod tym wzgledem.
    ------

    Chodziło mi o to po jakim czasie widzę fotografię.
    Myślę, że to informacja kluczowa dla kogoś kto zechce się SNS-HDR
    zainteresować. Daje przynajmniej pojęcie jaki upgrade jest konieczny.

    adam

  • 252. Data: 2010-02-24 15:14:22
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Program ma swoje wymagania, bo przetwarza ogromne ilości danych. Można
    > optymalizować operacje wykonywane na tych danych, ale i tak wszystkie
    > dane trzeba "obskoczyć". Wąskim gardłem u Ciebie może być wydajność
    > pamięci. Jedyną drogę jaką widzę do optymalizacji, to dodanie wsparcia
    > GPU. Takie wsparcie zostanie dodane, jednak wymagać one będzie karty
    > graficznej wspierającej OpenCL.
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    Troche dramatyczne sa te czasy "otwarcia" plikow...

    Moze pomyslisz o funkcji "przygotowywania wsadu do pieca" -
    czyli mozliwosci puszczenia na noc ;) wielu plikow zeby program
    "otworzyl" (czy co tam dokladnie robi) i zapisal obrobione dane do
    pozniejszego, wygodniejszego 9szybszego) skorygowania...

    Jesli juz taka funkcja jest to przepraszam za zawracanie ;)

  • 253. Data: 2010-02-24 16:59:56
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Jakub Jewuła wrote:
> [...]
    > "otworzyl" (czy co tam dokladnie robi) i zapisal obrobione dane do
    > pozniejszego, wygodniejszego 9szybszego) skorygowania...

    Taka funkcja pojawi sie w jutrzejszej aktualizacji.
    Możliwe będzie wsadowe przetworzenie plików do pośredniego formatu, który
    będzie przechowywał informacje wygenerowane w procesie mapowania tonów.
    Obrazy zapisane w tym formacie, nie będą musiały być ponownie przeliczane w
    programie.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 254. Data: 2010-02-25 05:45:59
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
    > Moim zdaniem aby rzeczywisice zrobic z sns program typu hdr ( hdri)
    > nalezy zmienic filozofie w podejsciu do algorytmu skladajacego 3 rawy
    > ( przeliczajacego obraz z 3 rawow do jednego ) .
    > Bedzie rownie naturalnie , a szerzej dynnamicznie.

    Skladanie lepiej pozostawic takie jakie jest.

    Dodalem do programu dodatkowy parametr odpowiedzialny za mikrokontrast.
    Regulujac go mozna uzyskac to, czego oczekujesz.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/IMG_1963-HDR.jpg

    Kolo poludnia udostepnie zaktualizowany program.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 255. Data: 2010-02-25 08:41:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Feb., 06:45, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

> [...]
    oczekujesz.http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/IMG_1963-H
    DR.jpg

    > Kolo poludnia udostepnie zaktualizowany program.

    super.

    sam tonmaping dziala fantystycznie.
    zrobilem wiele przykladow.

    udaje sie natychmiast uzyskac w sns wyniki takie do ktorych w
    wolarkach rowow trzeba dochodzic nie wiadomo jakimi nastawmi , jesli
    wogole sie da.

    przyklad wprost z raw bez obrobki:

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#sli
    deshow/5442097812442301090

    i na prawo to samo zdjecie wprost z sns bez manipulowania suwakami.
    roznica jest potezna.

    W skladance z kilku pojednyczych rawowo mysle ze to wazne aby program
    nie przykrywal szczytowych swiatel a wydobywal l w nich poltony.

  • 256. Data: 2010-02-25 11:38:11
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.9 programu SNS-HDR Pro
    - dodałem parametr mikrokontrastu,
    - poprawiłem zarządzanie kolorem.

    www.sns-hdr.com

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 257. Data: 2010-02-25 12:09:28
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-25 12:38, Sebastian Nibisz pisze:
    > Udostępniłem wersję 0.9.9 programu SNS-HDR Pro
    > - dodałem parametr mikrokontrastu,
    > - poprawiłem zarządzanie kolorem.
    >
    > www.sns-hdr.com

    A ja tak zapytam, składałeś już CV do Adobe? ;) Twój program jest
    naprawdę genialny, zrobiłeś z ciągnięcia cieni przednią zabawę :). Muszę
    przyznać że jestem także pod wrażeniem Twojej szybkości działania, co
    chwila robisz aktualizacje z bardzo sensownymi udoskonaleniami.
    Gratuluję świetnego pomysłu i wykonania.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 258. Data: 2010-02-25 12:29:43
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > że jestem także pod wrażeniem Twojej szybkości działania, co chwila robisz
    > aktualizacje z bardzo sensownymi udoskonaleniami. Gratuluję świetnego

    Polak potrafi.

    a ja zapytam czy składałeś wnioski o dotacje na innowacje. jak czytam jakie
    projekty wygrywają ....

    może masz wizję rozbudowy programu, założenia wyspecjalizowanej firmy,
    wykupienie adobe ;-P

  • 259. Data: 2010-02-25 15:42:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Feb., 12:38, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:
    > Udost pni em wersj 0.9.9 programu SNS-HDR Pro
    > - doda em parametr mikrokontrastu,
    > - poprawi em zarz dzanie kolorem.
    >
    >  www.sns-hdr.com
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    sprawdzilem
    ta funkcja dziala - jest przydatna , skutek jest widoczny - ku
    lepszemu :-)

    powtarzam jeszcze raz , gdyz nigdy dosyc.
    fantastyczna wolarka rawow oparta o tonmaping.

    o ile mi wiadomo dostepne wolarki nie pracuja na tej zasadzie. z kolei
    inne programy robiace tonmaping nie daja mozliwosci tak skutecznej i
    selktywnej obrobki barwy.
    sposob w jaki rozwiazalec problem kontrolowania kolorem jest wprost
    genialny.
    niezwykle szybko i skutecznie dochodzi sie do porzadanego wyniku. To
    dziala lepiej niz w LTR.

    HDR z kilku zdjec dziala w tej wersji lepiej , powiedzialbym nie ma
    nadal takich mozliwosci jak PM , ale to juz sa niuanse , ktore pewnie
    w dalszym rozwoju programu mozna poprawic. W moim odczuciu ciagle
    jest nedosyt w szczytowych swiatlach , ale to juz sa rzeczywiscie
    tylko drobiazgi.

    natomist dzisiaj sie wkurzylem i wyslalem do PM przyklad tego samego
    zdjecia samolotu ktory obrabiamy , gdyz PM robi bledy. W miejscu
    szczytowych swiatel wprowadza czarne plamy. Az dziwi mnie , ze po
    kilku latach rozwoju i swiatowej slawie PM ciagle ma takie podstawowe
    bledy.

    Twojemu programowi wroze lepsza przyszlosc , glownie jako wolarce
    rawow.

    Ale powiedz - jak wreszczie mozna kupic ten program w wersji pro ? i
    zakladam ze pare unikalnych funkcji jeszcze wprowadzisz - nawet
    mialbym jedno zyczenie , tylko nie smiem wyrazic.

  • 260. Data: 2010-02-25 18:29:41
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    cichybartko wrote:
    > A ja tak zapytam, składałeś już CV do Adobe? ;)

    Swego czasu chciałem zainteresować tę firmę paroma pomysłami, jednak
    wysyłanie maili lub dzwonienie do niej, jest jak wrzucanie butelki z
    wiadomością do oceanu. Prędzej osiwieje zanim skontaktuję się z kimś
    kompetentnym.

> [...]
    > działania, co chwila robisz aktualizacje z bardzo sensownymi
    > udoskonaleniami. Gratuluję świetnego pomysłu i wykonania.

    W kolejce na realizację czeka ciekawy system maskowania. Najpierw muszę
    jednak zadbać o jakieś finansowanie tego projektu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -