  • 131. Data: 2010-02-12 12:02:22
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-11 22:30, Janko Muzykant pisze:

    > Ale daje dobre rezultaty wraz z dodatkowymi narzędziami (fade, selekcja)
    > Wypróbuję to, ale na emulatorze, bo dotnet ma u mnie bana. Jak się z
    > tego da zrobić thinappa to będzie użyteczne.

    Sprawdź koniecznie! To Ty mnie przekonałeś do światła/cienie i teraz
    śmiało mogę powiedzieć że w oprogramowaniu Sebastiana działa to
    rewelacyjnie. Efekty mogą być bardzo naturalne, choć można pojechać
    całkowicie i odrealnić fotografię coś jak Twój reportaż z Londynu.
    Idealne narzędzie do pejzaży naświetlanych na histogram i do
    późniejszego ciągnięcia cieni.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 132. Data: 2010-02-12 14:25:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 03:49:42 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > o ile w przypadku 1 raw teoretycznie moze udac sie osiagniecie
    > analogicznego wyniku giac krzywe , manipulujac suwakami w wywolarce
    > raw , to w drugim przypadku aktualnie stosowane wolarki raw
    > mozliwosci takiej obrobki nie daja. nie ma ani teoretycznej ani
    > praktycznej mozliwosci dojscia do takiego samego wyniku.

    Zima to jest piękna pora roku bo bracketing jest w ogóle nie potrzebny -
    wszystko można zrobić na 1 RAW.
    Zaś przykład TheGuru jest klasycznym "shit in - shit out" ;-)

    Henry

  • 133. Data: 2010-02-12 14:38:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Feb., 15:25, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Zima to jest piękna pora roku bo bracketing jest w ogóle nie potrzebny -
    > wszystko można zrobić na 1 RAW.
    > Zaś przykład TheGuru jest klasycznym "shit in - shit out" ;-)
    >
    > Henry

    do niedzwiedzia polarnego na sniegu bracketingu raczej nie bedziesz
    potrzebowal
    jesli bedziesz chcial zrobic na tle tego sniegu pingwina - to jak
    najbardziej.

    cyfra nie jest doskonala - pracuje o wiele b . twardo niz dobry
    analog.
    jesli zrobisz nieiwelki bracketing nawet +-1/2 ev i zlozysz to
    wprawdzie skali tonalnej nie rozszerzysz ale uzyskasz lagodniejsze ,
    bogatsze przejscia tonalne w obejmowanym zakresie dynamicznym.

  • 134. Data: 2010-02-12 16:37:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > do niedzwiedzia polarnego na sniegu bracketingu raczej nie bedziesz
    > potrzebowal
    > jesli bedziesz chcial zrobic na tle tego sniegu pingwina - to jak
    > najbardziej.

    Który wykres ci objawił te bzdury? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 135. Data: 2010-02-12 20:34:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Feb., 17:37, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Który wykres ci objawił te bzdury? :)

    zrobisz zdjecia komorka pod czestochowa i zdazy sie cud.

    jeden z licznych o jakich tutaj piszesz - cudownym gieciu krzywych
    itd.

    poczytajk sobie co sie stanie , jesli zrobisz kilka zdjec tego samego
    obiektu , tak samo je naswietlajac i dokladnie skladajac.
    co sie stanie z roozdzilczoscia , co sie stanie rizdzilczioscia
    toalna.

  • 136. Data: 2010-02-12 21:03:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > obiektu , tak samo je naswietlajac i dokladnie skladajac.
    > co sie stanie z roozdzilczoscia , co sie stanie rizdzilczioscia

    Zawsze jak piszesz bzdury pod moim nickiem to hurtowo przestawiają ci
    się literki. Czas chyba leczyć nerwy, bo jeszcze coś ci pęknie i będę
    miał obciążone sumienie (choć z zyskiem dla grupy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 137. Data: 2010-02-12 22:33:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010, Sebastian Nibisz wrote:

    > dcraw jest dostarczany wraz z programem.

    ...i po próbie instalacji wyszło, że mam 3 sztuki DcRAW na dysku ;)

    BTW: czym czytasz RAWy? Idzie mi o to, czy bilioteka (jak sądzę)
    "umie" czytać małe piksele z S3/S5.

    Tak przy okazji - zajrzałem i o ile widzę korektę dla temperatury
    barwowej, nie widzę przy okazji "zwyczajowej" korekty dla kanału
    zielonego (temperatura nie pomoże, jak wagi są rozjechane).
    SKORO program ma wywoływać... przewidujesz dodanie?

    pzdr, Gotfryd

  • 138. Data: 2010-02-13 16:29:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" napisał
    > Na stronie programu SNS-HDR dostępna jest pierwsza przymiarka tego
    > programu do GUI.
    > Duży nacisk położyłem na możliwość podglądu zmian na żywo, co niestety
    > postawiło wysoko poprzeczkę minimalnym wymaganiom dla sprzętu. Jak ktoś
    > nie ma wielordzeniowego procka a ma słabe nerwy, niech się zastanowi czy
    > ściągać.

    No faktycznie.
    Wczoraj sporo katowałem ten program i muszę powiedzieć, że dotąd nie
    wiedziałem iż wentylator w moim lapie potrafi tak się rozkręcić ; ))
    Pracuje się bardzo przyjemnie choć na C2D 2.4GHz wczytywanie 5 fotografii
    trwa ze trzy minuty (tak na fajkę maksymalnie).
    Późniejsza manipulacja jest bardzo przyjemna.

    Efekty są świetne.
    W niektórych warunkach wydaje się jakby zdjęcie było wykonane z
    polaryzatorem:
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Hdr?authkey=Gv1
    sRgCM62vuCglKHirAE#5437711236532185682
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Hdr?authkey=Gv1
    sRgCM62vuCglKHirAE#5437705959580837010

    Udało mi się uratować kilka takich, które uważałem za stracone:
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Hdr?authkey=Gv1
    sRgCM62vuCglKHirAE#5437711430312328498 -
    oryginalnie kapelusze grzybów świeciły w ciemnej jaskinii
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Hdr?authkey=Gv1
    sRgCM62vuCglKHirAE#5437711597896743026 -
    ekspozycja na nasłonecznony plac za szyją bramną topiła sklepienie w mroku.
    Nijak tego nie udawało mi się wyciągnąć do wyrównania proporcji. Zdjęcie
    jest tak czy inaczej do kitu ale zachowałem je sobie na próby.
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Hdr?authkey=Gv1
    sRgCM62vuCglKHirAE#5437711533357574418 -
    to samo, ekspozycja na nasłoniecznone fragmenty fasady - reszta w mroku. Nie
    do wyprowadzenia w inny sposób.

    Zdjęcia w galerii - nie śmiać się - powywlekałem z dysku różne takie, które
    m.in. sprawiały mi problemy.
    Próby robiłem z kilku (3 - 6) jpegów generowanych z RT, z pojedyńczego
    rawa - nie mam bracketingowanych rawów. Na ile się domyślam to efekt byłby
    jeszcze lepszy.
    Jak dla mnie - rewelacja.
    Im dłuższe obycie z programem tym łatwiej daje się zapanować nad zbyt
    agresywnym złożeniem odrealniającym obraz.

    adam

  • 139. Data: 2010-02-13 17:32:32
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-13 17:29, adam pisze:
    > Im dłuższe obycie z programem tym łatwiej daje się zapanować nad zbyt
    > agresywnym złożeniem odrealniającym obraz.

    Zgadza się :) choć ja lubię czasem zaszaleć i ten bajkowy nastrój ma
    swój urok ;). Zrobiłem test na moim ulubionym zdjęciu i efekt z automatu
    plus minimalna korekcja, mnie bardzo pozytywnie zaskoczył.
    http://img707.imageshack.us/img707/982/ogrodsnshdr.j
    pg

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 140. Data: 2010-02-13 18:44:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Feb., 21:29, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > postawiło wysoko poprzeczkę minimalnym wymaganiom dla sprzętu. Jak ktoś nie
    > ma wielordzeniowego procka a ma słabe nerwy, niech się zastanowi czy

    wszystko o.k. tyko nie widze informacji , jak mozna ten program
    kupic ?

    wlasnie szczena przy obrobce przyzwoitych rawow opadla mi na maxa ,
    przebila podloge i wpadla do piwnicy.

    czy juz jest w sprzedazy ?