  • 111. Data: 2010-02-11 13:05:35
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > To też jest fajne, autor ''nie uległ pokusie'':
    > http://www.cis.rit.edu/fairchild/HDRPS/Scenes/Devils
    Bathtub.html
    > Ale większość przykładów albo nie ma uzasadnienia jako hdr, albo jest
    > spieprzona.

    Czy tak ciężko zrozumieć, że autor tych zdjęć robił celowo HDR-y?
    Tu można przeczytać, po co zrobione zostały te zdjęcia
    http://www.cis.rit.edu/fairchild/HDR.html

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 112. Data: 2010-02-11 13:11:03
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Sebastian Nibisz pisze:
    > Na stronie programu SNS-HDR dostępna jest pierwsza przymiarka tego
    > programu do GUI.

    Dzien dobry,

    Bardzo dobra zabawa. Tak mi przyszlo do glowy:

    Z racji dlugiego czasu ladowania moze móglbym wskazac katalog
    z zawczasu przygotowanymi plikami i wrócic rano zeby obejrzec
    zdjecia po konwersji? Z kolei program w wersji "Lite"
    otworzyl sie okienkiem konsoli - moze tam jest praca wsadowa?
    (Nie chce mi sie grzebac w konsoli, chcialbym "batch conwersion"
    miec w PRO.)

    Dlaczego button otwierania fotki ma hint "Create"?

    Przy próbie wczytania dwóch jpegów hurtem dostaje komunikat
    "Wrong image size". Nie grzebalem w rozmiarach, jpegi ok 3 MB
    prosto z aparatu.

    pozdrawiam serdecznie
    --
    A S

  • 113. Data: 2010-02-11 13:41:39
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Andrzej S. wrote:
    > Z racji dlugiego czasu ladowania moze móglbym wskazac katalog
    > z zawczasu przygotowanymi plikami i wrócic rano zeby obejrzec
    > zdjecia po konwersji?

    Bedzie możliwość przetwarzania wsadowego obrazów. Obrazy tak przetworzone,
    nie będą już wymagały żmudnych obliczeń po ich wczytaniu do programu.

    > Z kolei program w wersji "Lite"
    > otworzyl sie okienkiem konsoli - moze tam jest praca wsadowa?

    Tyk, jednak tylko w przypadku plików OpenEXR i Radiance HDR.

    > Dlaczego button otwierania fotki ma hint "Create"?

    Bo to jest button do tworzenia obrazów HDR. Do ich wczytywania służy ten
    drugi, nieaktywny.
    Jednak prawdę powiedziawszy, ja także wolałbym mieć tylko jeden. Pomyślę,
    jak się pozbyć tego drugiego i przemianować nazwę tego pierwszego (tym
    drugim wczytuje się pliki OpenEXR i Radiance HDR).

    > Przy próbie wczytania dwóch jpegów hurtem dostaje komunikat
    > "Wrong image size". Nie grzebalem w rozmiarach, jpegi ok 3 MB
    > prosto z aparatu.

    Problemem są różne wymiary zdjęć a nie rozmiar pliku. Wczytujesz obrazy
    różniące sie wymiarami.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 114. Data: 2010-02-11 14:16:39
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Problemem są różne wymiary zdjęć a nie rozmiar pliku. Wczytujesz obrazy
    > różniące sie wymiarami.

    Aaa, bo po wczytaniu kilku zdjec nastepuje ich synteza do jednego HDR?
    A ja myslalem, ze bede mial "batch conversion" niezaleznych obrazów
    pojedynczych, ale w oparciu o wspólne nastawy (czyli naodczytywac,
    nastawic i wrócic nad ranem :-)

    Twój program robi tak znakomite rzeczy z pojedynczymi jpegami,
    ze moze synteze potraktowac jako alternatywe dla przetwarzania
    seryjnego? Jeden haczyk i albo synteza, albo seria.

    Aha, i panel otwierania obrazu móglby miec podglad, przynajmniej dla
    pospolitych typów jpeg, ...

    pozdrawiam serdecznie
    --
    A S

  • 115. Data: 2010-02-11 17:34:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Ale na Twoim
    > miejscu dla siebie bym tego IPS-owego zostawił - po to, zeby czasem
    > sobie obejrzeć zdjecia we właściwej kolrystyce;-)

    A nie, staruszek sobie zostanie na specjalne okazje.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 116. Data: 2010-02-11 17:35:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > A z opcji światła i cienie w PS, korzystasz?

    Prawie zawsze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 117. Data: 2010-02-11 17:36:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Nocne z księżycem - to się na matrycy nie zmieści :-)
    > Chociaż to akurat lepiej po prostu wkleić... (odpada problem z
    > przesunięciem, no i można trochę oszukać powiększając księżyc ;-) ).

    Oj, statyw po nocach taszczyć... :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /bardzo polecam ten telefon bo sam go mam/

  • 118. Data: 2010-02-11 17:53:48
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Prawie zawsze.

    Zobacz więc jak działa ta opcja w programie SNS-HDR Pro. Tam algorytm nie
    jest tak prymitywny jak w PS.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 119. Data: 2010-02-11 18:09:11
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Nie ma dramatu z szybkością działania. efekty rzeczywiście przyjemne.
    zrobiłem kilka zdjęć zimowych. białe niebo, biała ziemia, białe drzewa itp.
    straszna kaszana.
    coś a'la moira zmiana kontrastu tylko pogarsza.

    czy jakieś odszumianie tez planujesz??

  • 120. Data: 2010-02-11 18:17:01
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    TheGuru wrote:
    > zrobiłem kilka zdjęć zimowych. białe niebo, biała ziemia, białe drzewa
    > itp. straszna kaszana.
    > coś a'la moira zmiana kontrastu tylko pogarsza.

    Pokaż jakiś przykład przed i po obróbce, bo nie wiem co Ci się nie podoba.

    > czy jakieś odszumianie tez planujesz??

    Planuję.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -