  • 21. Data: 2011-09-14 06:33:39
    Temat: Re: SMSy polepszają jakość dzięki smartfonom?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Waldek Godel" napisał:

    > expierdzi tak szybko przychodzą i odchodzą...

    Czyli musimy spieszyć się kochać Pszemola? ;->
    Ale on tak szybko nie odejdzie, przed nami jeszcze wydarzenie dekady a może
    i stulecia: premiera iPhone 5, być może z odblokowanym już - hosanna! -
    radyjkiem FM.

    JoteR

  • 22. Data: 2011-09-14 06:59:28
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-09-13 15:57, Pszemol pisze:
    > Zauważyliście tendencję że pisownia w SMSach pochodzących
    > od gostków ze smartfonami jest znacznie lepsza niż od ludzi
    > z telefonami z klawiaturą numeryczną? Czyżby specyficzny
    > język SMSów pełen skrótów był na wymarciu wraz z nastającą
    > erą smartfonów gdzie łatwiej i szybciej jest pisać niż na tych
    > co trzeba było po 3-4 razy klawisz nacisnąc aby uzyskać R, S ?

    na bardzo nie-smartfonowym Samsungu Solid pisało mi się dużo lepiej, niż
    na dotykowcu
    --
    F'pockokah az przytópęm

  • 23. Data: 2011-09-14 07:55:36
    Od: Bart <b...@w...pl>

    W dniu 2011-09-14 08:06, Jeremiasz pisze:
    > Nie znam nikogo, kto pisze dużo sms-ów (nie mówie o tych, którzy pisza klika
    > wiadomości na dzień i zgrywają wielkich sms-erów) kto by nie klnał po
    > przesiadce z klasycznej numerycznej na dotykową, czy choćby qwerty
    > sprzętową. Szybkość pisania i wygoda spadają o połowę jak nie więcej. I nie
    > ma szansy, żeby sę poprawiła (i prędkość a tym bardziej wspomniana wyżej
    > wygoda i praktyczność).

    Nie masz nikogo znajomego kto używa Swype'a ? Z nim się pisze o wiele
    szybciej niż z T9. Pewnie,że jak ktoś "duka" literkę po literce na
    dotykowcu jak na tel z klawiaturą bez T9 to idzie mu to masakrycznie
    wolno,ale wymyślili Swype'a i teraz chyba przynajmniej na Andka jest
    alternatywa SlideIT się nazywa czy jakoś tak.

  • 24. Data: 2011-09-14 08:11:07
    Od: atm <...@v...pl>

    > Niestety świat idzie owczym pędem za iP, a owczy ped jak wiadomo
    > charakteryzuje się, że owce gubią zdolność samodzielnego myślenia... I nawet
    > nie potrafią sobie wyobrazić, że może być jakieś inne, lepsze rozwiązanie.
    > Wiadomo, duży ekran jest fajny, ale każda zaleta ma swoje wady. I
    > odwrotnie;-)
    >
    > JA

    Jesli sie Tobie chce to wklep ten sam tekst na T9:
    http://www.youtube.com/watch?v=uHrTT0XAPJg
    Jesli jestes mistrzem to moze dasz rade. Wielokrotnie widzialem osoby
    swietnie sobie radzace ze slownikiem na tradycyjnej komorce. Jednak w
    momencie gdy pojawia sie nowe slowo nastepuje dosc gwaltowne
    spowolnienie, podobnie w przypadku literowki. Poza tym pojawiaja sie te
    okaleczone wypowiedzi i dziwaczne slowa, o ktorych wspomnial na poczatku
    Pszemol.

  • 25. Data: 2011-09-14 08:52:30
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > O tak, nie zauważyłem tego wczesniej, rzeczywiście 160
    > zmienia się momentalnie na 70 po dodaniu jakiegokolwiek
    > znaku diakrytycznego do SMSa... Dzięki za zwrócenie na to
    > uwagi...

    Normalni ludzie zauważyli to jakieś 15 lat temu geniuszu.

  • 26. Data: 2011-09-14 14:43:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jeremiasz" <a...@w...pl> wrote in message

    > A słyszałeś o czyms takim jak T9? Po 4 razy to wciskają dziś klawisze
    > chyba tylko Ci, którzy pierwszy raz w życiu wzięli komórkę do ręki.
    > Albo iPhonowcy...jak się okazuje.

    Tak, słyszałem - jest to pierwsza funkcja którą zawsze wyłączałem
    w swoim telefonie - strasznie mnie to drażniło gdy telefon próbował
    odgadywać zupełnie inne słowa niż te które chciałem wpisać...
    Zwłaszcza że często pisze dwujęzycznie - raz po polsku, za moment
    po angielsku a jeszcze w telefonach nie zaimplementowano takiego
    T9 który automatycznie rozpoznawałby zmianę języka tekstu...

    > Na klawiaturze numerycznej, klasycznej, z dobrym T9 (słownik można
    > uzupełniać) jestem w stanie pisać po pierwsze o wiele szybciej niż Ty na
    > dotytkowcu (zobacz sobie choćby na głupią ergonomię - droga do przebycia
    > na powierzchni klawiatury, wielkośc klawiszy, ich fizyczna wyczuwalność),
    > po drugie mogę to robić jedną reką (drugą mając swobodną), jadąc np.
    > autobusem, rowerem etc i praktycznie bezciągłego patrzenia na ekran (masz
    > to w iP?).

    Już o tym mówiłem że zwolnienie oczu to jest jedyna zaleta klawiatury.
    Natomiast pisanie jedną ręką uprawiam notorycznie na iPhone... do czego
    miałbym używać dwu rąk? Obejmuję cała klawiaturę jednym kciukiem
    trzymając telefon pionowo w ręce. Nie wiem o czym mówisz...

> [...]
    > klika wiadomości na dzień i zgrywają wielkich sms-erów) kto by nie klnał
    > po przesiadce z klasycznej numerycznej na dotykową, czy choćby qwerty

    Dla mnie zboczeniem jest pisanie kilkaset smsów dziennie, więc
    tu Cię nie zrozumiem :-)

    > Szybkość pisania i wygoda spadają o połowę jak nie więcej. I nie ma
    > szansy, żeby sę poprawiła (i prędkość a tym bardziej wspomniana wyżej
    > wygoda i praktyczność).

    Ale to wynika raczej z lat praktyki na numerycznej a nie z jej wyższości.

    No zawsze będzie kompromis.

  • 27. Data: 2011-09-14 14:45:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j4pniu$p6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > podobnie w przypadku literowki. Poza tym pojawiaja sie te okaleczone
    > wypowiedzi i dziwaczne slowa, o ktorych wspomnial na poczatku Pszemol.

    I co najgorsze - czasami powoduje to niepotrzebne zamieszanie
    spowodowane nieporozumieniem gdy nie zauwazysz ze slownik
    podstawil Ci jakies slowo którego nie zamierzales tam wstawic.
    I potem 10 smsów aby to odkrecic... po co?

  • 28. Data: 2011-09-14 14:46:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <p...@z...spamem.pl> wrote in message

    > Normalni ludzie zauważyli to jakieś 15 lat temu geniuszu.

    Znowu przyszedłeś tu wylać trochę żółci która Ci krew zalewa?
    Pokłóciłeś się z kimś w pracy czy żona cię zdradza? Skąd te humorki?

  • 29. Data: 2011-09-14 14:48:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:j4phsp$old$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Ale on tak szybko nie odejdzie, przed nami jeszcze wydarzenie dekady a
    > może i stulecia: premiera iPhone 5, być może z odblokowanym już -

    Niestety nie dane mi będzie kupić tego iPhone 5 - z ubolewaniem
    i pokorą muszę przecierpieć jakieś 9 miesięcy pozostałego kontraktu
    zanim będzie mi dane kupno nowego telefonu po obniżonej cenie :-)

  • 30. Data: 2011-09-14 14:51:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:j4pgqh$m07$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli nie czujesz tej nutki arogancji brzmiącej w powyższym cytacie?
    > Zatem cieszę się, że pochodzimy od innej małpy.

    Przewrażliwiony jesteś bo łączysz tą wypowiedź z wypowiedziami
    w innym temacie i niewłaściwie zinterpretowałeś moje intencje.

    > Eureka! I to zaledwie po roku używania "iPhone, który mi to umożliwia".

    Po dwu dniach od włączenia licznika znaków.
    Cały rok używałem telefonu z wyłączonym licznikiem, więc
    nie mogłem tego zauważyć. Nie czepiaj się tak namiętnie!

    > Bo oczywiście poprzednie aparaty nie umożliwiały ci pisania
    > z polskimi ogonkami.

    Nie umożliwiały albo nie wiedziałem o tym.
    Zainstalowanie/właczenie polskiej klawiatury w amerykańskim
    telefonie nie było tak intuicyjne i oczywiste jak było w iPhone 4.

    > W sumie zrozumiałe, bo jak już tu kiedyś napisano - nie ma z kim
    > korespondować, gdyż każdy Polak na Jackowie to wróg śmiertelny,
    > a z tambylcami trzeba - no kto to widział! - po angielsku...

    ??? Dobrze się czujesz?