  • 21. Data: 2011-02-02 18:20:51
    Temat: Re: [SK][KR] chip-tuning Reni z turbo - kogo wybrać?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/02/2011 16:42, Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Chodziło raczej o zadziwianie (nie zawstydzanie) wszystkich
    > przyzwyczajonych do powolnego startu 99% innych klijówek. Ten jeden
    > procent zadziwia, oczywiście nie tych, co mają clio williamsa ;-)

    Moglbym polemizowac z uzyciem "dziwi kierowców w każdym pojeździe"
    zamiennie z "dziwi kierowców w każdym innym clio poza williamsem", ale
    niech ci bedzie. ;)

    Kamil

  • 22. Data: 2011-02-02 18:35:38
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-02 07:33, Ramok pisze:
    > Zapytaj w http://cinsoft.pl/ (Gliwice). Opinii o Marcinie aka Cinek_
    > możesz znaleźć sporo np. na autokąciku. Nie wiem, czy tym silnikiem już
    > się bawił, ale i tak zapytać warto. Moje JTD nie tylko wyleczył z
    > niedomagań (w tym również mechanicznych), ale i ustawił auto dokładnie
    > pod mój gust (tuning). Znajomi też baaardzo zadowoleni.

    Dzięki za namiar i info. Zaraz do niego napiszę i zobaczymy co i jak.
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 23. Data: 2011-02-02 19:31:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Yogi\(n\)

    > Chodziło raczej o zadziwianie (nie zawstydzanie) wszystkich
    > przyzwyczajonych do powolnego startu 99% innych klijówek.

    Taaak, każdy kierowca szybkiego auta bacznie obserwuje każde zardzewiałe
    clio we wstecznym lusterku i będzie wstrząśnięty, jeśli przyspieszy do
    setki w 10, a nie 15 sekund. ;-)

  • 24. Data: 2011-02-02 20:52:32
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-02 19:31, to pisze:
    > begin Yogi\(n\)

    > Taaak, każdy kierowca szybkiego auta bacznie obserwuje każde zardzewiałe
    > clio we wstecznym lusterku i będzie wstrząśnięty, jeśli przyspieszy do
    > setki w 10, a nie 15 sekund. ;-)
    To jak już porównujesz to sobie looknij na osiągi np. Clio RS lub Megane
    RS - obydwa auta nówki z salonu kupisz sporo poniżej 100kpln
    a mają w okolicy lub ponad 200KM i dają frajdę z jazdy a od 0-100 jest w
    okolicy 6s. z haczykiem
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 25. Data: 2011-02-03 01:08:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Gabriel 'wilk'

> [...]
    > RS - obydwa auta nówki z salonu kupisz sporo poniżej 100kpln a mają w
    > okolicy lub ponad 200KM i dają frajdę z jazdy a od 0-100 jest w okolicy

    Po pierwsze tu nie było mowy o tych autach, tylko o 130-konnym
    (teoretycznie) szrocie, a po drugie, żeby piętnastoletnie usportowione
    auto jeździło jak nowe to trzeba mu wymienić zawieszenie, hamulce i
    wyremontować silnik. Ilu właścicieli tak robi?

  • 26. Data: 2011-02-03 05:59:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > auto jeździło jak nowe to trzeba mu wymienić zawieszenie, hamulce i
    > wyremontować silnik. Ilu właścicieli tak robi?

    Szrot ma fabrycznie 109, koleś na allegro kłamie. NIkt nie pisał o
    "jeżdżeniu jak nowe" ani o zawstydzaniu "nowych i szybkich".
    Jak każda lektura, usenet też wymaga czytania ze zrozumieniem. również
    emotikonek. W przeciwnym razie "wychodzi" właśnie taki watek, w którym
    dyskutujesz sam ze sobą i "udowadniasz" własne tezy, które może i prawdziwe,
    nie mają nic wspólnego z tematem dyskusji.

    Clio RSi to mały "popierdalacz", dla pasjonatów, świrów i miłosników marki.
    Nowy kosztował w połowie lat dziewięćdziesiątych ponad 80 tys. (w Polsce go
    nie sprzedawano, słusznie zresztą). Wyposażony był o wiele lepiej od innych
    klijówek (poza skórą miał w standardzie wszystko, przynajmniej od 1995 r.).
    Silnik bez turbiny i innych wynalazków, niewysilony, charakteryzował się
    możliwością tuningowania i bezproblemowymi przebiegami rzędu 400 tys.
    Zawieszenie fabrycznie obniżone, utwardzone, charakteryzowało się
    bezproblemowymi przebiegami rzędu 10 tys ;-)
    Silnik był elastyczny o dużym momencie, autko lekkie, a charakterystyka
    zestawu silnik-skrzynia pozwalała. na dobre przyspieszanie od 0 do 60 (nie
    wiem ile, ale jakieś niecałe 4 sekundy). Skrzynia, silnik i hamulce w pełni
    odpowiadały za sportowy (czy raczej usportowiony) charakter autka, które na
    zewnątrz od innych clio różniło się fabrycznie tylko obniżeniem i alusami.
    Szybsza, spośród klijówek, była tylko limitowana wersja Williams -
    150-konna, limitowana do 2500 sztuk, w Polsce było ich kilka z różnych
    roczników - ta jednak różniła się wizualnie od innych klijówek i nikogo nie
    dziwiły jej starty na światłach (a także charakterystyczny dżwięk z
    wydechu).RSi przypominało charakterystyką prowadzenia i przyspieszenia
    205-tkę - małe, twarde (twardsze od civica!), głośne jak cholera i drogie w
    utrzymaniu.
    Nie wiem ile z nich dzisiaj wozi świnie do skupu albo cement na budowę,
    pewnie niewiele przetrwało polskie drogi i francuskie wykonanie - ale była
    to fajna zabawka dla trochę większych chłopców, zwłaszcza na tle wieśtuningu
    beemiarsko-hondowskiego w połowie lat dziewiećdziesiątych, że o golfach
    gietei nie wspomnę.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 27. Data: 2011-02-03 07:02:27
    Od: Ktostam <k...@m...pl>

    W dniu 2011-02-03 05:59, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > marki.
    > Szybsza, spośród klijówek, była tylko limitowana

    135-137 KM w zależności od źródła miała wersja 16V. Jeszcze nie Williams
    a już nie RSi. W odróżnieniu od Williamsa można (chyba) było też spotkać
    wersję 5d. Ten sam silnik był chyba najmocniejszym w R19 i miło go
    wspominam. Raz tylko spotkałem w ogłoszeniu R19 z 2.0 Williamsa ale nie
    jestem pewien czy nie był to przeszczep.

    PZDR.

  • 28. Data: 2011-02-03 09:30:52
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 18:35:38 +0100, Gabriel 'wilk' napisał(a):

    > Dzięki za namiar i info. Zaraz do niego napiszę i zobaczymy co i jak.

    Na alfaholikach też człowiek jest bardzo polecany - nie wiem ile w tym
    propagandy (sam wiesz jak działają opinie z netu) a ile w tym poprawnego
    podejścia, ale fakt faktem że utyskiwań nie ma. Także zawsze porozmawiać
    można.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 29. Data: 2011-02-03 12:17:36
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Ramok" <c...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > niedomagań (w tym również mechanicznych), ale i ustawił auto dokładnie
    > pod mój gust (tuning). Znajomi też baaardzo zadowoleni.

    o! a co robiłeś, jaki silnik i co osiągnąłeś? możesz opisać na prv, jesli
    nie tutaj - moje 2.4 JTD może by się doczekało jakiegoś godnego opiekuna?
    a akurat chcę coś w nim zrobić, więc poco mam szukać i kombinować?

    czekam bardzo na info od ciebie

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 30. Data: 2011-02-03 16:48:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Yogi\(n\)

> [...]
    > W przeciwnym razie "wychodzi" właśnie taki watek, w którym dyskutujesz
    > sam ze sobą i "udowadniasz" własne tezy, które może i prawdziwe, nie

    Nie ekscytuj się tak, Yogi, tylko przeczytaj swój własny post w którym
    napisałeś: "(...) klijówka, która rozpędza się do setki poniżej 9 sekund
    dziwi kierowców w każdym pojeździe". ;-)