  • 1. Data: 2015-08-13 09:46:29
    Temat: SIM900 wyrejestrowuje się z sieci
    Od: Tomek <w...@n...pl>

    Dziwny problem mam od 2 dni z modemem GPRS SIM900 i kartą M2M Orange.
    Urządzenie pracowało poprawnie całymi tygodniami, a od 2 dni widzę, że modem
    rejestruje się do sieci i po kilkunastu sekundach wyrejestrowuje. Mogę nawet
    odłączyć UART pomiędzy SIM900 a procesorem, jest to samo. Zasilanie raczej
    poprawne, porządny zasilacz i gruby przewód, poza tym tak jak piszę
    urządzenie działało wiele dni.
    Orange twierdzi, że u nich wszystko w porządku.
    Co można sprawdzić?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2015-08-14 10:54:32
    Temat: Re: SIM900 wyrejestrowuje się z sieci
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-08-13 o 09:46, Tomek pisze:

> [...]
    > rejestruje się do sieci i po kilkunastu sekundach wyrejestrowuje. Mogę nawet

    Tak tylko zgaduję, ale sprawdziłbym obwód zasilania. Może coś się
    zmieniło w warunkach i moduł musi logować się do odleglejszego BTS-a,
    nadając z większą mocą? Oznaczałoby to większy pobór prądu, co przy
    kiepskim filtrowaniu przełożyłoby się na spadek napięcia zasilania
    poniżej dopuszczalnego limitu i restart modułu.
    Jaki kondensator jest zainstalowany przy VBAT? Noty modułów od SIMComa
    zalecają stosowanie 100uF, co wydaje się być dość małą wartością. Inni
    producenci sugerują wartości dziesięć (albo i więcej) razy większe.
    Widziałem również kiedyś chińskie moduły z SIM800, których projektanci
    na wszelki wypadek woleli dać 1000uF.

    Chyba najlepiej byłoby się podpiąć pod UART i podejrzeć, co moduł wysyła
    tuż przed wyleceniem z sieci.

  • 3. Data: 2015-08-14 12:54:20
    Od: Tomek <w...@n...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 10:54:32 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Jaki kondensator jest zainstalowany przy VBAT?

    Jest tantal 220uF zaraz przy module. 2cm dalej jest stabilizator liniowy z
    5V, a przed nim kolejny kondensator.

    Męczyłem dalej ten temat więc napiszę wnioski, może komuś się przyda:
    Po przełożeniu karty do modemu na USB komunikacja działa bardzo dobrze. Stąd
    wniosek, że sama karta i możliwość dostępu do sieci/vpn/pin są OK. Jednak
    modem USB łączy się w nowszych, szybszych technologiach niż SIM900.

    Odłączyłem UART od urządzenia i patrzyłem co się na nim dzieje. Po restarcie
    modemu CREG zmienia się z 2 na 1 (OK), a po kilkunastu sekundach na 3 i
    potem na 0. Gdy próbuję dzwonić na ten numer to "abonent jest niedostępny".
    Nie było jakiś krzaków czy śmieci przed momentem rozłączenia.
    Próbowałem też inaczej: poczekać aż modem się zarejestruje, wtedy dzwoniłem
    telefonem do niego, na modemie ATA i trwała "rozmowa". Po jakimś czasie
    następowało zerwanie połączenia i modem się wyrejestrowywał z sieci. Dziwne.

    Problem został rozwiązany, niestety nie wiem co pomogło. Po moim telefonie
    na infolinię Orange "coś tam zresetowali", chociaż twierdzili, że u nich
    usterek nie ma. Prac modernizacyjnych też nie. Kilka godzin później
    eksperymentalnie wpadłem na to, że ustawienie:
    AT+CBAND="EGSM_MODE"
    usuwa problem i połączenie jest stabilne (było ALL_BAND).
    Która z tych 2 rzeczy pomogła niestety nie wiem. Teraz urządzenie testuje
    się już ponad dobę i transmisja działa cały czas.
    Możesz jakoś to skomentować?

    pozdrawiam,