  • 1. Data: 2010-04-02 21:07:08
    Temat: SIM-lock czy SP-lock?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    No właśnie, ta blokada zakładana przez operatora na telefon to jak się
    prawidłowo nazywa? Bo tak na logikę biorąc, to określenie SIM-lock kojarzy
    mi się z blokadą zakładaną - jak sama nazwa wskazuje - na kartę SIM, co może
    zrobić sam użytkownik. Natomiast ta blokada zakładana przez operatora
    (providera) na aparat powinna nazywać się SP-lock (Service Provider Lock)?
    Mam wrażenie, że z dekadę temu była na tej grupie dyskusja na ten temat, ale
    jakoś nie mogę trafić na to w archiwum i nie wiem, jaka była konkluzja (o
    ile była).

    JoteR

  • 2. Data: 2010-04-08 21:39:26
    Temat: Re: SIM-lock czy SP-lock?
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    > kojarzy mi się z blokadą zakładaną - jak sama nazwa wskazuje - na kartę
    > SIM, co może zrobić sam użytkownik. Natomiast ta blokada zakładana przez

    Zamiast "na" (kartę SIM) użyj "przeciwko" (karcie SIM - obcej) i
    wszystko będzie logiczne.
    --
    Grzexs