  • Data: 2012-07-16 15:30:28
    Temat: Re: SEO - jak to jest z DNS kontra IP?
    Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 16 Jul 2012 00:26:43 +0200, Marek napisał(a):

    > Czytałem niejeden artykuł o ważnej roli DNSów w pozycjonowaniu. Ponoć
    > Google zwracają na to uwagę przy wartościowaniu BL. Czy z tego wynika, że
    > nie ma po co walczyć o zróżnicowane IP? W końcu różne domeny można
    > skierować na różne DNSy, które z kolei mogą wskazywać na jeden serwer. Czy
    > to oznacza, że walka o różne IP w pozyskiwaniu BL nie jest celowa?

    Ogólnie biorąc, to szukaj różnych witryn, a kwestia IP będzie drugorzędna
    (statystycznie te IP/DNSy będą "dostatecznie" różne).
    Problem z IP jest tak naprawdę wtedy, gdy stawiasz własne zaplecze, bo jak
    dasz 100 witryn na jednym hostingu to ich łączna moc będzie prawdopodobnie
    niewielka w relacji do sytuacji gdyby to było 100 hostingów.

    > Istnieją serwery hostingowe SEO oferujące wiele numerów IP. Jakie mają one
    > zastosowanie skoro ponoć nie IP ma znaczenie?

    Te IP na seohostingach raczej nie mają dużego znaczenia, co więcej dochodzi
    problem, że często na takich serwerach leży dużo spamu, który jako brzydkie
    otoczenie może negatywnie wpłynąć na ocenę Twoich witryn i zwiększyć ryzyko
    wykrycia (jeśli nadają się do usunięcia z indeksu).

    Jeśli oczekujesz bardziej wyczerpującej odpowiedzi odsyłam tutaj:

    http://sprawnymarketing.pl/artykuly/dominik-wojcik-h
    osting-seo-adresy-i/
    http://sprawnymarketing.pl/artykuly/ile-masz-asow-w-
    rekawie-inne-spojrzenie-na-adresy-ip-i-hosting-seo/

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net