  • 1. Data: 2009-12-02 19:05:24
    Temat: SATA 500GB - ktory wybrac?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    Potrzebuje dysku 500GB, ma byc przede wszystkim szybki i w miare cichy,
    niezawodnosc oczywiscie tez mile widziana. Ktory z tych dwoch wybrac?

    Seagate ST3500418AS 500GB SATAII 7200rpm 16MB Cache
    Western Digital WD5000AAKS 500GB SATAII 7200RPM 16MB Cache

    W testach wypadaja podobnie, ale moze ktos mial z nimi do czynienia albo
    slyszal o jakichs masowych problemach z ktoryms modelem?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2009-12-02 20:10:34
    Temat: Re: SATA 500GB - ktory wybrac?
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

    kamil pisze:

    > Seagate ST3500418AS 500GB SATAII 7200rpm 16MB Cache

    tydzien temu do serwisu poszedl
    ja juz z seagate stycznosci nie chce miec
    obecnie ta firma to niezla loteria

    http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/searchString/U1QzNTAwNDE4QVM=/category/
    1/

    --
    web, print, branding & logo design
    http://quaint.pl

    mózgowiem i tabletem
    http://blog.quaint.pl

  • 3. Data: 2009-12-02 20:41:35
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

    > tydzien temu do serwisu poszedl
    > ja juz z seagate stycznosci nie chce miec
    > obecnie ta firma to niezla loteria

    Przyznaję że i ja miałem problemy - "nowy" Seagate dysk po reklamacji padł
    po niedługim czasie.
    Ale miałem też problemy z WD - niecały miesiąc po wymianie.
    Samsung - te już dłużej wytrzymywały.
    Sporo dysków przeszło mi przez ręce - ale statystycznie więcej na ten temat
    mają do powiedzenia serwianci (obsługujący reklamacje) niż ktoś kto miał
    zaledwie 30-40 dysków.
    Moje rozwiązanie:
    - nie przywiązywać się do dysków :-)
    - robić backupy
    - brać pod uwagę długość gwarancji
    - kupować dyski firm, których reklamacje przyjmują oddziały w PL.
    Miałem sporo problemów ze znalezieniem gwaranta WD - ale okazało się że mogę
    go wysłać na gwarancję do przedstawiciela w PL, po tym jak zlikwidowano
    hurtownię APOLLO w Krakowie.

    Pozdr. Hals.

  • 4. Data: 2009-12-02 21:23:17
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hf6dpl$l9l$2@inews.gazeta.pl>, kamil napisał(a):

    > Potrzebuje dysku 500GB, ma byc przede wszystkim szybki i w miare cichy,
    > niezawodnosc oczywiscie tez mile widziana. Ktory z tych dwoch wybrac?
    >
    > Seagate ST3500418AS 500GB SATAII 7200rpm 16MB Cache

    U mnie 6 sztuk pracuje w serwerze poprawnie i bez jakichś problemów (tak
    jak to miało miejsce w poprzedniej, felernej serii - ale to był inny
    niedopracowany model).

    > Western Digital WD5000AAKS 500GB SATAII 7200RPM 16MB Cache

    WDków od czasu Caviarów 2.5GB nie używałem.

    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-03 11:41:41
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Hals pisze:

    > - kupować dyski firm, których reklamacje przyjmują oddziały w PL.
    > Miałem sporo problemów ze znalezieniem gwaranta WD -

    Witam
    O czym Ty piszesz? Dyski WD na gwarancji wymienia się bez problemu.
    http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=e
    Tutaj sprawdzasz gwarancję, nadajesz nr RMA, wysyłasz pod wskazany adres
    w Polsce, po ok 1 do 2 tygodniach kurier przywozi Ci nowy dysk do domu.
    Niekiedy nawet lepszy od wysłanego.
    Dlatego na Allegro zepsute dyski WD mają duże wzięcie.
    Mając nr seryjny sprawdzamy gwarancje i jazda, żadne papierki nie
    potrzebne.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-12-03 12:38:17
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-12-2009 o 20:05 kamil napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    >
    > Seagate ST3500418AS 500GB SATAII 7200rpm 16MB Cache
    > Western Digital WD5000AAKS 500GB SATAII 7200RPM 16MB Cache

    Był poważny problem z firmware w dyskach Seagate.
    http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/se
    arch.jsp?DocId=207931

    WD 400AAKS kupiłem, bo miał być cichy. Okazał się bardzo przeciętny
    i bardzo głośny.

    Według mnie na dzień dzisiejszy najsensowniejszym wyborem jest
    Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3. Jednotalerzowy, 7200rpm.
    Tu mały test: http://www.frazpc.pl/b/244819

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 7. Data: 2009-12-03 15:29:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wiesław" <n...@u...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Według mnie na dzień dzisiejszy najsensowniejszym wyborem jest
    > Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3. Jednotalerzowy, 7200rpm.

    Oo, dzieki, wyglada obiecujaco. Zalezy mi przede wszystkim na cichej pracy,
    mam plyte z RAIDem i dwa dyski w komputerze wyladuja, wiec jesli te samsungi
    nie mialy jakichs przygod z firmwarem itd, to biore.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2009-12-03 15:30:58
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Dawid" <m...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > Dlatego na Allegro zepsute dyski WD mają duże wzięcie.
    > Mając nr seryjny sprawdzamy gwarancje i jazda, żadne papierki nie

    Dlaczego Allegrowicze sami nie odesla dysku, po czym sprzedadza za kilka
    razy wiecej ten lepszy, ktory kurier przywiozl do domu?

    Troche mi to pachnie sprzedawaniem samochodu z usterka "panie, pan to za
    100zl w kazdym warsztacie zrobi", ktora konczy sie wpakowaniem w auto polowy
    jego wartosci.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2009-12-03 15:43:12
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

    No właśnie. O czym Ty piszesz ??
    Ja użyłem czasu przeszłego - gdy na liście adresów nie było adresu w PL. Ale
    tego możesz nie wiedzieć - nikt nie śledzi na bieżąco takich szczegółów.
    Ale czytać trzeba umieć ze zrozumieniem - napisałem że okazało się że jest w
    PL przedstawiciel. Nic o papierach nie pisałem - tylko jeden producent
    wymaga papierów.
    Więc o co Ci chodzi?? Po co zabierasz głos, powtarzając to to już zostalo
    powiedziane?

    A co do WD - żadne 1-2 tygodnie. Na ostatni dysk czekam 17 dzień. Nie
    uogólniaj jeżeli nie masz większego pojęcia o tym.

    Hals.

  • 10. Data: 2009-12-03 15:49:03
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

    > Dlaczego Allegrowicze sami nie odesla dysku, po czym sprzedadza za kilka
    > razy wiecej ten lepszy, ktory kurier przywiozl do domu?

    Nie wszyscy producenci przysyłają nowe dyski - czasem jest to "refurbished".
    Czasem różnią się one naklejką - a u innych producentów nie.
    Z info na tej grupie wynika że już mało który producent daje dyski nowe. Z
    wieloma "refurbished" których użyłem, miałem problemy - być może to zbieg
    okoliczności.

    Pozdr. Hals.