-
1. Data: 2011-01-25 19:40:40
Temat: SATA 150MB i 300MB
Od: "Wojtek" <n...@g...pl>
Nie mnie ktoś uświadomi jak to jest. Niby jest standard SATA 150MB i
nowszy SATA 300MB zwane potocznie SATA i SATA2.
Na mój chłopski rozum ograniczenia w prędkości wynikać mogą z
możliwości dysku, jakości/długości kabla i możliwości kontrolera.
A tu:
http://www.ibox.pl/index.php?option=com_content&task
=view&id=188&Itemid=199&lang=en
Piszą sobie, że kieszeń, czyli nic innego niż kawał platiku/aluminium,
wtyczka gniazdo i kabel o ile w ogóle się zmieścił o długści może ze 2
cm limitują obudowę do 150MB? :/
Piszą bo to możliwe aby te elementy miały taki wpływ czy piszą aby
pisać?
--
Wojtek
-
2. Data: 2011-01-27 21:21:58
Temat: Re: SATA 150MB i 300MB
Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
W dniu 25.01.2011 20:40, Wojtek pisze:
> Nie mnie ktoś uświadomi jak to jest. Niby jest standard SATA 150MB i
> nowszy SATA 300MB zwane potocznie SATA i SATA2.
SATA 1.5 Gbps i 3.0 Gbps.
> Na mój chłopski rozum ograniczenia w prędkości wynikać mogą z
> możliwości dysku, jakości/długości kabla i możliwości kontrolera.
Kontroler jest w dysku :)
> http://www.ibox.pl/index.php?option=com_content&task
=view&id=188&Itemid=199&lang=en
> Piszą sobie, że kieszeń, czyli nic innego niż kawał platiku/aluminium,
> wtyczka gniazdo i kabel o ile w ogóle się zmieścił o długści może ze 2
> cm limitują obudowę do 150MB? :/
Tam w ogóle jest jakaś bzdura, bo jest napisane "I 50 Mb/s".
Nawet, jeżeli się potraktuje "I 50" jako "150", to dalej
jednostka się nie zgadza.
Nie zmienia to faktu, że kieszeń *może* wpływać na transfer
w takim sensie, że w trybie 3.0 Gbps - na skutek marnego
ekranowania połączeń i gniazd - transmisja będzie zakłócona
i w efekcie warstwa fizyczna SATA będzie zgłaszała błędy i
albo resetowała połączenie, albo często powtarzała transmi-
sję (spowalniając ją), albo wręcz przekłamie dane.
--
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""|
| Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
| | Politechnika Śląska |
\...................................................
......./