  • 1. Data: 2011-08-16 12:51:43
    Temat: Rzutnik slajdów problem z optyką (OT)
    Od: Twat <n...@o...pl>

    Sorki za lekkie OT ale próbuje zreanimować stary rzutnik slajdów DIAPOL
    150, problem jest taki że coś jest namieszane w optyce, obraz po
    rzuceniu na ścianę jest ostry tylko na środku a im dalej od niego tym
    mocniej nieostry, ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić ???

  • 2. Data: 2011-08-16 13:54:36
    Temat: Re: Rzutnik slajdów problem z optyką (OT)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Twat" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > po rzuceniu na ścianę jest ostry tylko na środku a im dalej od niego
    > tym mocniej nieostry, ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić ???

    Pierwsza myśl, to sprawdzić, czy slajdy się nie pogięły ze starości,
    a dwa, czy nie grzeją się za bardzo.

    [mr.]

  • 3. Data: 2011-08-16 14:25:20
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-16 15:54, Mariusz [mr.] pisze:

    > Pierwsza myśl, to sprawdzić, czy slajdy się nie pogięły ze starości, a
    > dwa, czy nie grzeją się za bardzo.

    sprawdziłem całą "mechanikę"

    problem tkwił w źle złożonym obiektywie PZO KRYTAR który ktoś czyścił i
    nie poskładał tak jak trzeba

    teraz ostrość idealna ale trochę pyłu naleciało :(

    powiem tylko jeszcze że po latach odkurzyłem slajdy robione w 1975r i
    jakość jest nie do pobicia!!!mimo upływu czasu, jakbym dostał
    teleportacji czasowej, żadna cyfrówka nie podskoczy jeśli chodzi o "efekt"

  • 4. Data: 2011-08-16 14:38:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Twat" <n...@o...pl> wrote:

    [...]
    > sprawdziłem całą "mechanikę"
    >
    > problem tkwił w źle złożonym obiektywie PZO KRYTAR który ktoś czyścił
    > i nie poskładał tak jak trzeba

    No, jeśli takie rzeczy wchodziły w grę... To była dymiąca lufa,
    której błędem byłoby nie sprawdzić.

    > teraz ostrość idealna ale trochę pyłu naleciało :(

    Może trzeba działać w torbie foliowej z rękawami? ;-)

> [...]
    > jakość jest nie do pobicia!!!mimo upływu czasu, jakbym dostał
    > teleportacji czasowej, żadna cyfrówka nie podskoczy jeśli chodzi o

    Eee, dobra cyfra nie jest zła... :) Na ekranie światła świecą
    własnym światłem jak w rzeczywistości, a gdy monitor jest skalibrowany
    kolorystycznie, to juz całkiem potrafi wyglądać jak okienko do innej
    rzeczywistości. :)) Wciąż jest jeszcze problem rozmiaru - duży format
    zupełnie inaczej oddziaływuje na psychikę, niż mini miniaturka - już
    czekam na tapety ekranowe na całą ścianę - wtedy i rzutnik zostanie
    pobity... (a cyfrowe zdjęcia mogą czekać, w przeciwieństwie do
    slajdów, o które trzeba dbać, zarówno przed przesuszeniem, jak i przed
    zagrzybieniem z nadmiaru wilgoci, a i to nie uratuje wszystkich kolorów. ;-)

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2011-08-17 09:38:19
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 16 Sie, 16:25, Twat <n...@o...pl> wrote:
    > żadna cyfrówka nie podskoczy jeśli chodzi o "efekt"

    http://www.stockholmviews.com/digital-projector-for-
    slideshows/index.html

  • 6. Data: 2011-08-17 20:42:53
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-17 09:38:19 +0000, Grzegorz Maj <g...@g...com> said:

    > http://www.stockholmviews.com/digital-projector-for-
    slideshows/index.html

    The new PT-AE3000 maximizes the image quality of the full-HD content in
    Blu-ray Discs

    że niby to jest konkurencja dla slajdu? Idź strzel se setke, będzie Ci lepiej

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-08-18 07:01:22
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 17 Sie, 22:42, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > Blu-ray Discs
    >
    > że niby to jest konkurencja dla slajdu? Idź strzel se setke, będzie Ci lepiej

    oczywiście. ile detali ma 135? wg mnie nie nadaje się na full hd, tzn
    135 przegrywa w detalach na full hd z jakąkolwiek lustrzanką cyfrową.
    kontrast i podobne rzeczy mogą być podkręcone pod projektor, a slajd
    blaknie. jedyne czego brakuje cyfrze w porównaniu do slajdu to krzywe
    kolorów.

  • 8. Data: 2011-08-18 09:44:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-17 22:42, JA pisze:
> [...]
    > Blu-ray Discs
    >
    > że niby to jest konkurencja dla slajdu? Idź strzel se setke, będzie Ci

    Znowu się zacznie...
    A pamiętam pewne slajdowisko lata temu, gdy niejaki Marek W. pokazał
    slajdy naświetlone z 3Mpx kompaktu. Ach, ile było gadania, że slajd to w
    ogóle itd do czasu, aż poznano prawdę :)

    --
    pozdrawia Adam
    /smak jak znak wznak, rewerencja idiosynkrazji, predylekcja awersji/

  • 9. Data: 2011-08-18 10:02:43
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 11:44:12 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Znowu się zacznie...

    Nie musisz ostrzegać że zaczynasz prowokować ;-)

    > A pamiętam pewne slajdowisko lata temu, gdy niejaki Marek W. pokazał
    > slajdy naświetlone z 3Mpx kompaktu. Ach, ile było gadania, że slajd to w
    > ogóle itd do czasu, aż poznano prawdę :)

    Ale wyświetlał analogowo :-)

    Pozdrawiam,
    Henry