  • 21. Data: 2010-05-22 12:36:27
    Temat: Re: Rzetelny CHIPTUNING - gdzie ?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Olek pisze:

    > chodziło mu pewnie o EPROM, reszta się zgadza... więc stawiam na pomyłkę...

    Nie, reszta sie tez nie zgadza.

    --
    Karolek

  • 22. Data: 2010-05-22 15:11:19
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-22 12:36, Karolek wrote:

    > Nie, reszta sie tez nie zgadza.

    bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem:

    > "Program przechowywany był w pamięciach EPROM, które były z rodziny OTP,

    pierwsza część działa, zgadza sie...

    > bądź EEPROM, których kasowanie przeprowadzić można jedynie promieniami UVC"

    druga część zdania, pomyłka - powinno być EPROM, reszta zgadza się...

    Co Ci się jeszcze nie zgadza?

  • 23. Data: 2010-05-22 18:15:05
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Olek pisze:

    > bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem:

    Raczej Ty nie umiesz.

    > pierwsza część działa, zgadza sie...

    Nie zgadza sie.
    Program nie byl przechowywany, lecz jest bo to OTP i usunac sie nie da.

    > druga część zdania, pomyłka - powinno być EPROM, reszta zgadza się...
    >
    > Co Ci się jeszcze nie zgadza?

    Rozpatrujemy zdanie jako calosc.
    Calosc sugeruje, ze wszystkie wymienione kasujemy UV, nawet te nie
    kasowalne ;>

    --
    Karolek

  • 24. Data: 2010-05-23 01:20:49
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2010 12:33:17 +0200, Andrzej Kaźmierczak napisał(a):

> [...]
    > Passat 2.0 TDI
    > Volvo D5
    > alhambra 1,9 TDI (110)
    > Viano 2.2 CDI ASB
    >
    > w Bydgoszczy Świątek odpada , ja z tematów jakiś czas wstecz wypadłem ,
    > stąd pytanie na grupę {jeśli mam pytać gdzie indziej -proszę o
    > podpowiedź gdzie }
    >
    > firmy typu "wezmę program z Vtechu" też odpadają - lepiej żeby człowiek
    > wiedział co robi i modyfikował program (jeśli zajdzie taka potrzeba)na
    > miejscu niż "V-techował" zdalnie
    >
    > czas - 1 dzień urlopu :-) , odległość zakładana - do ok 150 km od

    www.compsport.pl <- chyba mają oddział w Łodzi. Można się podłączyć pod
    grupowe chipowanie grupy VAG na forum a3-club.net i bedzie wirus za 1kpln.
    Szczegóły warto przeczytać na forum, bo ja mogę nie być na bierząco.
    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

  • 25. Data: 2010-05-24 08:17:09
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    Typ 3 zawieziony został "ze 4 samochody wstecz" do Łomianek - kupił go
    Tonid , i właściwie co z nim zrobił - nie wiem bo przestał pisać

    prawdę mówiąc , chyba na grupie nie ma wielu dinozaurów pamiętających
    czasy gdy powstawała pl.misc.samochody.garbusy ,zdale się że Tonid pisał
    RFC

    gorzej że z łomianek przyjechała wizja Buggy , zacząłem i jest -
    nadwozie z laminatu z lekko wydłużonym tyłem , na podwoziu Buggy z
    silnikiem AR 145 105 KM , hamulce zrobione , silnik spięty , czeka na
    dalszą wenę

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 26. Data: 2010-05-24 09:31:59
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    widziałem czyjeś czerwone po modyfikacji - nick Rafi79 , w opisie chyba
    była informacja ze chip Mastersa , stąd pytanie- ale tam skrzynia chyba
    manual-brak opisu

    czy o skrzyni automatycznej wiadomo coś więcej ?
    bo w nowszym jest 3.0 CDI 204 KM - i też występuje z automatem , czy to
    inna skrzynia czy inne podzespoły tej skrzyni ?

    wersja 2 bardziej by mi odpowiadała :-) bo wnętrze można by przełożyć

    PS
    zagubiłem gdzieś nakleję z 1 wszej edycji - tak dobrze schowałem że nie
    mogę znaleźć , czy ktoś ma może w zapasach ?

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 27. Data: 2010-05-24 22:23:06
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-05-24 09:31, Andrzej Kaźmierczak pisze:
> [...]
    > zagubiłem gdzieś nakleję z 1 wszej edycji - tak dobrze schowałem że nie
    > mogę znaleźć , czy ktoś ma może w zapasach ?

    Bardzo popularną skrzynia 5 biegową w mercedesie jest skrzynia, którą
    dla MB produkuje LUK <LOL>. Ale robi to tak dobrze i tak na wyłączność,
    że części kupisz tylko w mercedesie. Na każdej części będzie logo MB.

    To ta sama skrzynia, która była w starym okularze (WDB210) albo w
    poprzednich S'kach i CL'ach (WDB215 i WDB220). Śmieszne, ale ta sama
    skrzynia jest w Viano i to zarówno 3.0 CDI jak i w 2,2 CDI.

    Skrzynia ta jest jest dość mocna. Na tyle mocna, że jak w WDB215 po
    liftingu wprowadzili skrzynie 7G, to w wersji AMG55 kompresor
    stosowana była tamta stara skrzynia. Zresztą te 7G lubiły się
    wykocić - coś z nich wypadało :D. Bez modyfikacji silnika te skrzynie
    bez problemów robią 100 kkm, nawet jak masz ciężką nogę.

    Różnice pomiędzy skrzyniami w tych autach są w zastosowanych
    planetarkach (miały inne przełożenia) oraz w sprzęgle hydrokinetycznym.
    Poza tym różnice kosmetyczne.

    Wg ludzi naprawiających ASB, te skrzynie w autach po modyfikacji lubią
    się wykocić po max 15000 km. Znam przypadek E270 zdłubane +30 KM
    i skrzynia wykociła się po ca 8000 km, ale jeździł tym straszny kat.

    Jak masz doświadczenie w ASB, to będziesz wiedział jak się zacznie
    kończyć. Wtedy lepiej ją zrobić, bo czasem to są tylko tarczki
    przypalone. A jak potem sprzęgło hydrokinetyczne dostanie w tyłek,
    zaczyna mieć uślizg, gotuje olej, ten się spieni i znika jedynka :D
    Czasem nawet tryb awaryjny nie pomaga, laweta i naprawa dużo
    droższa.

    Zawsze możesz przejechać się do http://teomotors.pl i wypytać
    o szczegóły.

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-05-24 22:23:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

    co do naklejek:

    naklejek PMS trochę mam - mogę się pozbyć.