  • Data: 2022-07-16 21:47:46
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/07/2022 00:18, Dawid Rutkowski wrote:
    > Ej, mowa o linuxie czy o windows?

    O Linuxie, w moim wyapdku.

    Urządzenie pracuje na WinCE, QTopia i Linux.

    > I o "współczesnym" kernelu czy też może przeglądarkach (przeglądających durne
    strony - bo skądś się bierze popularność apek na androida)?

    Współczesny kernel ręcznie kompilowany aby się zmieścił, z buxyboxem.

    > Po co kernelowi koprocesor?

    Połowa prostych poleceń z busybox wymaga FPU. Jak nie masz, wyleci
    wyjątek. W tym wypadku wymaga wkompilowania emulacji.

    > I "wydajna grafika"?

    Widziałeś kiedyś grafikę wpiętą przez SPI, taką pod 320x256x16? Ta nie
    jest wpięta w SPI, ale odczucie podobne - refresh rate poniżej 10fsp. To
    oznacza, że dla uzytkownika "działa wolno".

    > Więc co ma w sobie "współczesny" linux że ten komputerek ma nie dawać rady kernela
    z busyboxem?

    FPU, wiecej RAMu, więcej mocy obliczeniowej.

    Podobno Java klęka na super-serwerach.

    No więc nie klęka na takim maleństwie.

    > Na moim OmniBooku 800CT, pentium 166MMX z 48MB RAM i 2GB HDD
    > linux działal ponad 20 lat (póki dysk nie zdechł).

    A odpalasz tam jakąs Javę do sterowania procesów przemysłowych?

    > A to J2SE czy J2ME?
    > J2ME, no niech będzie, że bez ekranu, mieliśmy na siemensowskich modułach TC45 i
    TC65.

    Z ekranem. Mówie, że wyświetla GUI na Swingu.