    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rynek pracy STM32
    Date: Thu, 14 Jul 2022 12:44:09 +0000 (UTC)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Zaczynałem od Spectrum w 1985 roku.

    W 1985 się rodziłem. Zaczynałem od Timex 2048 jakoś ok. 1993 r.

    > Dziś 2 użytkowników, 3 komputery i dwa tablety. Blaszak, laptop, Mac
    > Mini z M1, Samsung i iPad.

    To ja mam zdecydowanie za dużo komputerów, których ciągle używam. Dwie
    osoby w domu, ale dziewczyna jest pod tym względem normalna -- laptop,
    dwa telefony i tyle. U mnie...

    - laptop, czasami podłączany jako desktop (dwa monitory, klawiatura, mysz)

    - mini-laptop (EEE PC 701) do zabierania w teren

    - czytnik ebooków

    - tablet

    - dwa telefony (choć jakbym miał dual sim, to wystarczyłby mi jeden)

    - raspberry podpięte do telewizora do oglądania filmów

    - raspberry podpięte do transceivera do packet radio i nagrywania np. SSTV

    - raspberry podpięte do dysków, robiące za NAS i serwer shell (z niego
    teraz piszę, bo na nim mam m.in. klienta news)

    - mini-komputer (thin client) przy biurku "elektronicznym" (do
    wyświetlania datasheetów, schematów, wzorów PCB, jak coś robię, czy np.
    programowania AVRów); też byłoby raspberry, ale muszę uruchamiać Eagle,
    więc musi być x86 (albo jakieś cuda z emulacją, o ile to możliwe z jakąś
    normalną wydajnością)

    Zredukowałem, bo jeszcze było raspberry robiące za print serwer (zniknęło
    jak kupiłem drukarkę z WiFi, za to musiałem do niej dorobić dodatkowy
    access point Netgear, bo bardzo niestabilnie łączyła się z AP TP-Linka i
    nie udało mi się rozwiązać problemu) i raspberry robiące za punkt dostępu
    do sieci (DHCP, DNS, Radius, brama; te role przejęły fabryczne routery,
    choć z pewnym bólem, bo nie mogę skonfigurować DHCP tak, jak bym chciał),
    Jornada do pisania (tę funkcję przejął EEE PC) i telefon do pisania (bo ma
    QWERTY; tę funkcję przejęła fizyczna klawiatura na BT).

    A to tylko w domu... w pracy mam drugi, trochę prostszy ekosystem, a na
    działce ekosystem dopiero się tworzy (jest jedno raspberry z monitorem i
    klawiaturą, używane jako desktop, odtwarzacz MP3, filmów na projektorze,
    dekoder VLF i modulacji cyfrowych, ale są różne plany związane głównie z
    monitoringiem, krótkofalarstwem i zarządzaniem zasilaniem 12 V).

    --
    Trzy lwy spotkały się na pustyni. Pierwszy jęcząc mówi:
    - Zjadłem Amerykanina z wrzodem żołądka i od wczoraj jestem chory.