  • Data: 2016-12-20 21:48:21
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.12.2016 o 12:58, J.F. pisze:

    > Kierujacym.
    > Kierowca to osoba uprawniona do kierowania pojazdem silnikowym lub
    > motorowerem.

    Czepianie się słówek jest powszechnie odbierane jako próba ukrycia
    słabości własnych argumentów. Niech będzie "pijanych kierowców" -
    wszyscy wiedzą o co chodzi.

    > Ja tam jednak pozwole sobie twierdzic, ze wiekszosc przypalanych u nas
    > "pijanych" kierowcow samochodow bylaby pijana i za Odra.

    Masz rację - większość - konkretnie 52 procent - z tym że nie samochodów
    a ogólnie - nie odwracaj kota ogonem - skoro powołujesz się na ustawy,
    to całe - rowerzyści też się liczą - podobnie jak co poniżej 0,5.

    > Ale tak ze statystyki wychodzi :-)

    Ze statystyki nic nie wychodzi, bo nie wiemy jaki procent wypadków
    powodują pijani kierowcy (bez cudzysłowiu), ani jaki procent kierowców
    jest pijanych.

    > Bo wypadkow spowodowanych przez pijanych rowerzystow to jakis drobiazg byl.

    Raz że drobiazg, dwa, że sami się zabijali. Nie zmienia to tego, że nie
    przestali pić, tylko się definicja odrobinę zmieniła i już się w
    systemie zdematerializowali.

    > W kodeksach.
    > Bo w raportach z wypadkow zawsze "nietrzezwych", az sie w 2015 zmienilo ...

    Zawsze chyba podawali tabelki z numerami artykułów i dalej tak robią.

    > Dysponuja widac podsumaniem ile spraw danego rodzaju wszczeli ...
    > dziwne, ze nie dysponuja podsumowaniem ilu kierowcom do zarzutu
    > spowodowania wypadku dodali zarzut "w stanie nietrzezwosci".
    > A moze i nie takie dziwne, bo wtedy to sie chyba rozmywa w paragrafach ...

    Może i się rozmywa - ale skoro pyszczą o tym jacy to niebezpieczni to
    dziwne by było gdyby nie wiedzieli. Więc - wiedzą, tylko ewidentnie z
    tych danych wynika, że ściganie 0,2-0,5 jest bez sensu, więc tego nie
    publikują.

    Shrek