  • 51. Data: 2002-03-05 03:07:01
    Temat: Re: Ruch niechciany a taryfikacja (bylo: PLC - internert z gniazdka ROFL)
    Od: Pawel S <p...@m...arbornet.org>

    On Mon, 4 Mar 2002 20:14:41 +0000 (UTC), Mr.FX <m...@c...pl> wrote:
    > Ja z kolei nie jestem pewny czy zaczeliby szanować providera,
    > który kazałby sobie płacić za maile rozsyłane przez wirusy,
    > lub za SPAM... Mnie się wydaje, że do zapewnienia odpowiedniej
    > jakości łącz powinny służyć rozwiązania typu QoS/CBQ itp...
    > a nie wprowadzanie płatności za ilość przesyłanych danych lub
    > ograniczenia w tym zakresie.

    Z technicznego punktu widzenie QoS itp. służą własnie do zapewnienia
    odpowiednich parametrów jakościowych - a to może się łączyć z
    ograniczeniami :-)

    Paweł

  • 52. Data: 2002-03-05 08:42:10
    Temat: Re: Ruch niechciany a taryfikacja
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Mr.FX napisal(a) [04 Mar 2002]:

    > Ja z kolei nie jestem pewny czy zaczeliby szanować providera,
    > który kazałby sobie płacić za maile rozsyłane przez wirusy,
    > lub za SPAM...

    Ja z kolei bym sie cieszyl, gdyby operator kazal wiecej placic spammerowi
    :)

    > Mnie się wydaje, że do zapewnienia odpowiedniej
    > jakości łącz powinny służyć rozwiązania typu QoS/CBQ itp...

    QoS nie jest cudownym panaceum powiekszajacym przepustowosc. QoS sluzy
    przede wszystkim do tego, zeby czesc ruchu byla lepiej traktowana, niz
    inna ("zarzadzana niesprawiedliwosc").

    Zeby zapewnic wieksza przepustowosc, trzeba kupowac wieksze lacza, czyli
    inwestowac, a na to trzeba miec pieniadze - operator ma na to pieniadze
    wlasnie od swoich klientow.

    --
    (m...@i...pl)

  • 53. Data: 2002-03-05 17:14:46
    Od: "Mr.FX" <m...@c...pl>

    [...]
    >Ja z kolei bym sie cieszyl, gdyby operator kazal wiecej placic spammerowi
    >:)

    Taaa ;) tyle, że spamer znajdzie już sobie providera
    któremu nie będzie musiał płacić za generowany ruch... :/

    >QoS nie jest cudownym panaceum powiekszajacym przepustowosc. QoS sluzy
    >przede wszystkim do tego, zeby czesc ruchu byla lepiej traktowana, niz
    >inna ("zarzadzana niesprawiedliwosc").

    Pewnie, że nie jest żadnym cudownym panaceum,
    ale można się dzięki takim rozwiązaniom zabezpieczyć
    przed zajęciem całego łącza podsieci przez kilku piratów, ściągających
    całe GB podczas gdy reszcie użytkowników www nie chce
    działać czy mają kłopoty z ircem. Z drugiej strony, w "mniej
    popularnych" godzinach niech sobie ściągają ile chcą...
    Tyle, że dobrze to skonfigurować jest dużo trudniej niż
    wprowadzić opłaty za generowany ruch...
    Osobiście wolę łącze od TPSA z CIR 0, niż ograniczenia w ilości
    przesyłanych danych/miesiąc... Gdybym miał aktualnie duże kłopoty
    z uzyskaniem maksymalnej "teoretycznej" przepustowości to być może
    miałbym inne zdanie.

    >Zeby zapewnic wieksza przepustowosc, trzeba kupowac wieksze lacza, czyli
    >inwestowac, a na to trzeba miec pieniadze - operator ma na to pieniadze
    >wlasnie od swoich klientow.

    Pewnie. QoS potrafi być bardzo przydatny, ale jak ktoś przegina
    z dzieleniem na wielu klientów słabego łącza to QoS też nie pomoże.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 54. Data: 2002-03-05 23:03:09
    Temat: Re: PLC - internert z gniazdka ROFL
    Od: "Tomi" <a...@c...prv.pl>

    Użytkownik "Szymko" <A...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > zewnetrznej?

    > Oczywiście że TAK. Firma, która w Krakowie jest na kilku osiedlach
    dostarcza
    > inet w cenie 55 PLN, całkiem niezłymi łączami, bo porównywałem do mojego
    SDI
    > i chodzi im to o wiele szybciej, przydziela swoim klientom adresy z puli
    > 10.x.x.x czyli puszczają ich za maquaradą. I nie jest to firma, którą
    > zmontowało kilku kolesi tylko firma należąca do Group KIM S.A, która ma
    dość
    > spory kapitał.
    > I jak widać da sie.
    > --
    > Pozdrawiam
    > Szymko

    Z reszta w komorkach np. GPRS ISP tez ci daj adresacje z szarej strefy:<

  • 55. Data: 2002-03-06 20:21:20
    Od: Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl>

    Tomi wrote:

    > Z reszta w komorkach np. GPRS ISP tez ci daj adresacje z szarej strefy:<

    Wolisz, żeby Cię spakietowali za 50gr per 100KB? :>

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee@.cpi.pl

    "Whip me. Beat me. Make me maintain AIX."

  • 56. Data: 2002-03-06 21:12:43
    Od: s...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    g...@p...onet.pl (Grzegorz Janoszka) wrote in <a5vvav$abq$1
    @news.onet.pl>:

    /ciach.../

    >A Polna 12? Routowalny czy nie? :)

    Jesli ten adres pochodzi z warszawskiej puli, to musisz sprawdzic
    w tabeli routingu pod adresem

    http://www.ztm.waw.pl

    :-)))
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 57. Data: 2002-03-06 22:47:46
    Temat: Odp: PLC - internert z gniazdka ROFL
    Od: "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik Marek Moskal <m...@i...p-l> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...69.11.98...

    Za ta cene to sie zastanowi czy nie lepiej poczekac i nie kupic filmu na
    DVD legalnego :-)) ( dobry film 2 CD(DivX) ponad Giga)

    Wtedy przyszanuje lacze:-))) Ale i tak uwazam ze 250 Mega przy 80
    PLN/miesiac to troche duzo, ale przy takim szumie informacyjnym
    jaki zrobili to moze mysla ze im wszystko wolno - a i ludzie to lapia.
    ( ostanio rozmawialem z jakims prezesem spoldzielni i mowa
    na temat sieci i on ze przekopow miedzy budynkami nie ze anten na dachu
    nie ja mu mowie ze TPSA nie wydzierzawi studzienek
    i ON: a to nie mozecie tego w "gniazku":poprowadzic bo ostatnio w
    telewizji tak mowili ::-)) ale to chyba powinno isc na pl.pregierz
    i za nie doinformowanie spoleczenstwa ).

    Pozdrawiam Mumin^^

    Ale post zaczalem na jeden temat a skonczylem na innym :-))))

    --------------------------------------
    Tomasz Krzysztofik
    GG: 6001
    IRCnet: #osh nick: Mumin^^
    mailto: t...@z...polsl.gliwice.pl

  • 58. Data: 2002-03-07 03:46:50
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@k...tpnet.lt>

    "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl> napisał...

    > Za ta cene to sie zastanowi czy nie lepiej poczekac i nie kupic
    > filmu na DVD legalnego :-)) ( dobry film 2 CD(DivX) ponad Giga)

    A dystrybucje jakiegos linuxa bedzie sciagal pare miesiecy (nie robaic nic
    innego, zeby sie nie okazalo, ze linux drozszy niz sklepowy windows)

    SF

  • 59. Data: 2002-03-08 14:19:28
    Od: "Negatyw" <n...@s...pl>

    Użytkownik "RusH" <r...@k...pulse.pdi.net.SPAM> napisał w wiadomości

    > 250mb muhahaha , czy ich delikatnie moowiac posralo cos ?

    Z tego co mi powiedzieli, to bedzie tak "poki co". Oczywiscie definicji
    "poki co" nikt nie potrafi mi tam podac (!!!).
    Tak wiec (wzorem Telekompromitacji) bedzie to nadal impulsowy stres... :(((
    O sciaganiu MP3-jek mozna za ich pomoca zapomniec.

    Pozdro
    Negatyw

  • 60. Data: 2002-03-08 23:36:45
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <a6ah06$9g7$1@news.tpi.pl>, Negatyw napisał(a):

> [...]
    > Tak wiec (wzorem Telekompromitacji) bedzie to nadal impulsowy stres... :(((
    > O sciaganiu MP3-jek mozna za ich pomoca zapomniec.

    BTW.
    Właśnie wróciłem z targów w Łodzi.... wjednej z sal były
    wystawione 2 komputery podłączone przez PLC do Internetu....
    IMHO porażka.. tylko 1 działać jakoś normalnie natomiast na 2-gim 90%
    pakietów zgubionych czasy po 2000 ms do bramki...
    Jak dla mnie tragedia.....
    Byłem w innej hali gdzie podłączenie było przez telewizję kablową... -
    miodzio :)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+