  • 61. Data: 2012-11-11 21:13:03
    Temat: Re: Rozwijanie cudzych projektów
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 10 Nov 2012 17:17:56 GMT, PK napisał(a):

    > To umiesz zdefiniować co oznacza "nadmiernie się wzbogacać" czy nie?
    >
    > pozdrawiam,
    > PK

    Pisałem już o tym.
    Jedna z najbogatszych firm na świecie (MS) wymyśliło sobie Office 365.
    NAjwidoczniej wciąż mało zarabiała do tej pory.
    Czego jeszcze nie rozumiesz?
    Tego, że zachłanność ludzka nie zna granic?

  • 62. Data: 2012-11-11 22:56:06
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-11, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > To się popisałeś logiką...
    > Ten program jest taki drogi, bo mnóstwo jest darmowych alternatyw...

    Tak.

    > Abonament nTV jest tak drogi, bo Polsat jest tak tani?

    Tu się nie wypowiem, bo nie mam pojęcia (nie oglądam, nie śledzę rynku).
    Patrzę na aktualne oferty i jednak mam wrażenie, że są bardzo podobne
    (z dokładnością do kilku złotych / kilku programów).

    pozdrawiam,
    PK

  • 63. Data: 2012-11-11 23:11:31
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-11, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Pisałem już o tym.
    > Jedna z najbogatszych firm na świecie (MS) wymyśliło sobie Office 365.

    MS nie jest "jedną z najbogatszych firm na świecie", ani nawet jedną
    z najbardziej dochodowych czy rentownych.

    > NAjwidoczniej wciąż mało zarabiała do tej pory.
    > Czego jeszcze nie rozumiesz?
    > Tego, że zachłanność ludzka nie zna granic?

    Ale co właściwie nie podoba Ci się w Office 365?
    To że jest wygodny?
    To że dla większości firm będzie to *oszczędność*?

    Czy może coś innego? :) Może jesteś adminem Lotusa i boisz się o robotę?
    :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 64. Data: 2012-11-12 06:02:35
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..
    > To że dla większości firm będzie to *oszczędność*?

    Rozwiń, bo tego akurat nie jestem w stanie sobie wyobrazić.

  • 65. Data: 2012-11-12 06:03:21
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...
    > Tego, że zachłanność ludzka nie zna granic?

    Granicą zachłanności jest ludzka wyobraźnia.

  • 66. Data: 2012-11-12 06:04:15
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > czesto bywa byc albo nie byc projektu. Na krotka mete
    > mozna robic cokolwiek, ale po jakims czasie odzywa sie
    > "karma" czy w co tam kto wierzy.

    Amen

  • 67. Data: 2012-11-12 09:52:26
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-11-11 23:11, PK wrote:

    > MS nie jest "jedną z najbogatszych firm na świecie", ani nawet jedną
    > z najbardziej dochodowych czy rentownych.

    Pewnie zalezy o jakim okresie piszesz. Na pewno jest firma o duzych
    przychodach a chce (jak wiekszosc kapitalistow) miec jeszcze wieksze.

    > Ale co właściwie nie podoba Ci się w Office 365?
    > To że jest wygodny?
    > To że dla większości firm będzie to *oszczędność*?

    Zakladasz iz wiekszosc firm robi regularne updaty - w polsce dosc
    ryzykowne zalozenie.

    > Czy może coś innego? :) Może jesteś adminem Lotusa i boisz się o robotę?
    > :P

    No coz, patrzac na kierunek "rozwoju" oprogramowania w kierunku uzywania
    glownie pisma obrazkowego (chociazby. Metro style) i zerowego
    raportowania bledow ciezko nie odniesc wrazanie iz pisane sa dla mapl
    ktore zaakceptuja wszystko. Czyt. oprogramowanie o duzych mozliwosciach
    ale wymagajace myslenia bedzie znikac z rynku, troche szkoda.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 68. Data: 2012-11-12 10:35:19
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Marek Borowski <m...@...borowski.com> wrote:

> [...]
    > ktore zaakceptuja wszystko. Czyt. oprogramowanie o duzych mozliwosciach
    > ale wymagajace myslenia bedzie znikac z rynku, troche szkoda.
    ... wlasciwie dzieki ujednoliceniu dostawcow (oligopol
    na skale swiatowa) i ograniczeniu potrzeb, bardziej skomplikowane
    oprogramowanie nie jest potrzebne. Swiat tez kiedys potrzebowal
    tysiecy pianistow czy ogolnie grajkow, z chwila wprowadzenia
    muzyki mechanicznej i ograniczenia praw do konkurowania z nia,
    ta potrzeba zanikala. Podobnie nie potrzeba wspolczensie tylu ludzi
    potrafiacych "grac" na klawiaturze i czytac ze zrozumieniem;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla
    --
    https://twitter.com/AdamPrzybyla

  • 69. Data: 2012-11-13 23:20:46
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-12, Marek Borowski <m...@...borowski.com> wrote:
    > Pewnie zalezy o jakim okresie piszesz. Na pewno jest firma o duzych
    > przychodach a chce (jak wiekszosc kapitalistow) miec jeszcze wieksze.

    W przeciwieństwie do większości socjalistów, którzy się przychodami
    nie przejmują, bo zawsze można spalić oponę pod sejmem i wywalczyć
    coś ekstra? :P

    W poprzedniej wypowiedzi używałem czasu teraźniejszego, co chyba
    wyraźne sugeruje, o jaki okres mi chodzi :).

    > Zakladasz iz wiekszosc firm robi regularne updaty - w polsce dosc
    > ryzykowne zalozenie.

    Nie chodzi o regularne update'y. Więcej w odpowiedzi dla slawka.

    pozdrawiam,
    PK

  • 70. Data: 2012-11-14 00:24:04
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-12, slawek <s...@h...pl> wrote:
    > Rozwiń, bo tego akurat nie jestem w stanie sobie wyobrazić.

    Office 365 (ew. poszerzony o inne usługi MS) to:
    - mail (bezpieczny, z własną domeną),
    - chmurka (duże dyski, bazy danych),
    - office online.

    To oznacza, że firma nie będzie musiała sama organizować wszystkich
    tych rzeczy*.

    Podstawowa oferta: mail - 15 zł/miesiąc/użytkownika brutto.
    Dzisiejszym standardem w firmach jest Lotus Notes. Trzeba go kupić,
    trzeba postawić serwer i tak dalej, ale pomińmy takie "drobiazgi".
    Ograniczmy się do tego, że najprawdopodobniej trzeba będzie stworzyć
    jeden etat dla człowieka opiekującego się Lotusem. Trzeba będzie dać
    mu ze 3000 netto, czyli wydać trochę ponad 5000 zł. Czary mary i okazuje
    się, że to już pokrywa nam prawie 350 pracowników, czyli większość
    potencjalnych klientów.

    Jeśli dodasz do tego koszt serwera i licencję IBM, a przy większych
    (lub rozrzuconych po kraju) firmach - jeszcze z 1-2 etaty dla adminów,
    to okaże się, że będzie to opłacalne dla prawie wszystkich firm.

    Za kolejne 15 zł miesięcznie masz "chmurowego" office'a, który
    spełni wymagania większości użytkowników takiego stacjonarnego.
    Licencja Office (nie Pro, więc m.in. bez Accessa) kosztuje ~800 zł, co
    daje nam 4.5 roku.

    Oczywiście pominąłem to, co jeszcze MS dorzuca do pakietu i przyjąłem,
    że administracją i helpdeskiem Office zajmuje się osoba z tego etatu
    wymienionego przy poczcie.

    *) Żeby było jasne. Firmy odkryły ten fakt na długo przed MS (jak
    zwykle trochę zapóźnionym). Outsourcing maila czy bazy danych to już
    dziś dosyć powszechna rzecz. MS wychodzi w to późno, ale z ciekawą,
    kompleksową i oryginalną ofertą.

    pozdrawiam,
    PK