  • 1. Data: 2011-08-22 14:21:48
    Temat: Rozwiązanie z JoikuSpot wifi jest niepraktyczne jak nie ma 3G
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Miałem okazję przetestować dostęp do internetu za pośrednictwem
    telefonu Nokia i software JoikuSpot pracującego na tym telefonie...
    Rzecz działa się w Meksyku, gdzie telefon Nokia 5630 nie łapał 3G
    co potęgowało niepraktyczność tego rozwiązania...
    Samo zalogowanie się do wifi z iPhone do Nokii trwa jakieś 5 minut
    bo z tego co widzę w logach JoikuSpot iPhone przy logowaniu się
    ściaga stronę www "routera" (w tym wypadku udostępnianą przez
    Joiku Spot z ich serwera www a nie lokalnie!!!) zawierającą jakieś
    600-700kb treści co przez EDGE przechodzi jak krew z nosa...

    Potem, po zalogowaniu się już nadwyrężającym moją cierpliwość
    wysłanie dwu 1-megowych plików w sieć spowodowało że po 40
    minutach świeżo naładowana bateria Nokii poszła się kochać...
    Musiałem przełożyć drugą baterię i... logować się od nowa przeklinając.

    Bardzo niewygodne i niekomfortowe rozwiązanie - jeszcze jako tako
    to działa gdy nasz telefon łapie w rejonie poprawnie 3G lub 3.5G ale
    jak jest tylko EDGE to sam proces logowania się może wku**Ć nieźle.

    To doświadczenie przekonało mnie, że czas zdjąć simlocka z iPhone :-)
    Czas go wyrwać z więzienia AT&T przed następną wycieczką za granice.

  • 2. Data: 2011-08-22 15:12:22
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał :

> [...]
    > Joiku Spot z ich serwera www a nie lokalnie!!!) zawierającą jakieś
    > 600-700kb treści co przez EDGE przechodzi jak krew z nosa...

    To nie prościej byłoby wysłać pliki z Nokii, wcześniej je przerzucając z iPhona,
    omijająć JoikuSpot?

  • 3. Data: 2011-08-22 15:21:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <p...@z...spamem.pl> wrote in message

    > To nie prościej byłoby wysłać pliki z Nokii, wcześniej je
    > przerzucając z iPhona, omijająć JoikuSpot?

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "przerzucając pliki z iPhone na Nokię".
    Jak takie "przerzucenie" sobie wyobrażasz? Dodam, że nie miałem ze
    sobą komputera... Cała idea posiadania JoikuSpot polegała właśnie na
    posiadaniu przeźroczystego dostępu do internetu na iPhone a Nokię
    jako ten przeźroczysty agent miałby siedzieć sobie w kieszeni...

    W Polsce, gdzie Nokia pracowała w 3G samo logowanie się trwało
    kilka sekund, to samo wysyłanie plików i bateria jako tako starczała
    nawet na rozmowę przez Skype. Ale w EDGE to już była katorga...

  • 4. Data: 2011-08-22 15:28:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 17:12:22 +0200, Tomek napisał(a):

    > To nie prościej byłoby wysłać pliki z Nokii, wcześniej je przerzucając z iPhona,
    > omijająć JoikuSpot?

    Wysyłanie plików z gejfona jest niekoszerne, niehigieniczne, niestosowne,
    niezgodne z przykazaniami kościoła jedynego golfa i ogólnie grzeszne.
    Ogólnie w kościele wyznawców ogryzka jedynym dopuszczonym sposobem
    spółkowania.. wrrróć, wysyłania plików jest mail, przez starannie opłacony
    pakiet danych operatora. Zwłaszcza tego operatora.

    Zwłaszcza, że operator (TEN operator) w łaskawości swojej dał użytkownikowi
    (TEMU użytkownikowi) cudowny telefon (TEN telefon) za zupełną darmochę,
    wiec operatorowi należy się wieczna cześć, chwała i ogólna bałwochwalczość
    (byle tylko wyraźnie wyznawać go na drugim miejscu, zaraz po
    przenajświętszym Stiwie, zawsze dziewicy), a nie niewdzięczne i grzeszne
    wysyłanie plików przez jakieś plugawe BT czy irdy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Paweł

  • 5. Data: 2011-08-22 15:38:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    > Ogólnie w kościele wyznawców ogryzka jedynym dopuszczonym sposobem
    > spółkowania.. wrrróć, wysyłania plików jest mail, przez starannie opłacony
    > pakiet danych operatora. Zwłaszcza tego operatora.

    Ale chrzanisz jak potłuczony.
    Jest mnóstwo sposobów na wysyłanie plików z iPhone, z ftp włącznie.

    Ale nie o to chodziło w całym tym eksperymencie aby coś wysyłać na
    Nokię i potem z Nokii w internet tylko aby mieć internet na iPhone
    bez konieczności "wiedzy" że po drodze stoi Nokia. Tak samo jak w domu
    nie interesuje Cię, że iPhone łączy się z internetem przez router wifi...

    > Zwłaszcza, że operator (TEN operator) w łaskawości swojej dał
    > użytkownikowi
    > (TEMU użytkownikowi) cudowny telefon (TEN telefon) za zupełną darmochę,

    I znowu chrzanisz jak potłuczony fanatyk anty-iPhonowy...
    Nie dawał AT&T żadnych iPhonów za darmochę.
    iPhone 3GS kosztuje $49 z abonamentem a iPhone 4 $199 lub $299
    w zależności od tego czy jest to wersja 16GB czy 32GB. Po co więc te bzdety?

> [...]
    > przenajświętszym Stiwie, zawsze dziewicy), a nie niewdzięczne i grzeszne
    > wysyłanie plików przez jakieś plugawe BT czy irdy.

    Nie należy się wieczna cześć i chwała
    A z drugiej strony dlaczego BT miałoby być w czymkolwiek lepsze od wifi?
    A z pewnością nie jest łatwiejsze przesyłanie plików gdzieś w jakieś
    pośrednie miejsce po to aby potem powtórzyć całą operację na Nokii...
    Cała idea polegać miała na posiadaniu przeźroczystego dostępu do netu
    wprost na iPhone bo Nokia miała działac jako router wifi. Nie rozumiesz
    tego?

  • 6. Data: 2011-08-22 15:38:57
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.08.2011 Tomek <p...@z...spamem.pl> napisał/a:

    > To nie prościej byłoby wysłać pliki z Nokii, wcześniej je przerzucając z iPhona,
    > omijająć JoikuSpot?

    Znaczy lepiej by było, tyle że nie z ifona, bo w ifonie chyba tak się nie da.
    Niech mnie ktoś poprawi jak się da.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 7. Data: 2011-08-22 15:52:04
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    > Nie wiem co masz na myśli pisząc "przerzucając pliki z iPhone na Nokię".
    > Jak takie "przerzucenie" sobie wyobrażasz?

    Bluetoothem. Jakiś jest problem w Twoim iPhonie, żeby wysłać pliki do Nokii, a z
    niej dalej w świat, omijając kulawy Joiku?

> [...]
    > bez konieczności "wiedzy" że po drodze stoi Nokia. Tak samo jak w domu
    > nie interesuje Cię, że iPhone łączy się z internetem przez router wifi...

    Ale po co porównujesz domowego routera z pełną przepustowością do ledwo
    działającego Joiku w Meksyku? Skoro tak bardzo potrzebowałeś coś wysłać, to po
    co opisujesz swoją walkę, zamiast wysłać konkretny plik z Nokii? Przecież to
    takie logiczne i nie trzeba się tym chwalić później na grupie.

  • 8. Data: 2011-08-22 15:54:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kakmar" <k...@g...com> wrote in message

    > Znaczy lepiej by było, tyle że nie z ifona, bo w ifonie chyba
    > tak się nie da. Niech mnie ktoś poprawi jak się da.

    Według jakich to kryteriów byłoby "lepiej" prosty, jednoetapowy
    proces rozbijać na bardziej skomplikowany, dwuetapowy proces?
    Bo z pewnością nie byłoby to rozwiązanie w żaden sposób wygodniejsze.

  • 9. Data: 2011-08-22 16:07:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bluetoothem. Jakiś jest problem w Twoim iPhonie, żeby wysłać pliki
    > do Nokii, a z niej dalej w świat, omijając kulawy Joiku?

    Nie wiem czy jest problem, nigdy nie miałem takiej potrzeby próbować.
    Nie widzę takiej opcji w iOS, być może musiałbym poszukać do tego
    jakiejś aplikacji w AppStore. Jest klient VNC, jest ftp to może i do BT
    jest.

    Ale wciąż nie widzę sensu w takim dwuetapowym procesie - nie brzmi
    to zbyt wygodnie ani żaden uniwersalny sposób. Wyobraź sobie że na
    iPhone masz jakąś specyficzną aplikację, np. do geocaching'u i chcesz
    tam posłać fotkę z iPhone. Będziesz szukał odpowiedniej aplikacji na
    Nokię pod Symbiana aby przesłany plik w BT wysłać potem z Nokii?
    Chcesz się podzielić plikiem z kolegą z którym gadasz właśnie na facebook,
    używając iPhone. Będziesz szukał aplikacji facebook i dublował ją na
    Nokii aby przesłać plik z iPhone do Nokii BT i potem z Nokii w neta?

    To jest bez sensu... Idea początkowa była inna. JoikuSpot miał działać
    jak przeźroczysty router udostępniający internet na iPhone czy laptopa
    i jako takie rozwiązanie po prostu nie sprawdził się. To jest zabawka i
    tyle.

> [...]
    > to po co opisujesz swoją walkę, zamiast wysłać konkretny plik z Nokii?
    > Przecież to takie logiczne i nie trzeba się tym chwalić później na grupie.

    Podstawową funkcją JoikuSpot jest właśnie funkcja routera wifi.

    Nie spełnia on tej funkcji dobrze z dwu powodów:

    1. podczas logowania się klienta ściąga z internetu 700kb śmieci
    bez buforowania tego nawet w telefonie na przyszłe logowania się

    2. zużywa za szybko zapasy prądu w baterii

    Z tych dwu powodów oceniam ten software jako niepraktyczne
    rozwiązanie i w tym celu piszę na grupę aby podzielić się z innymi
    grupowiczami swoją opinią na ten temat. Być może ktoś ma zamiar
    używać tego softu i zapłacić 9 euro producentowi - według mnie to
    zły pomysł bo rozwiązanie to jest niepraktyczną zabawką aby pokazać
    że niby się da, ale jak ktoś chce coś pożytecznego w praktyce tym zrobić
    to się okazuje jaka to proteza i właściwie jak bardzo to nie ma sensu.

    Jak już ktoś chce te 9 euro wydać to warto dołożyć i kupić nieco droższe
    urządzenie mifi wyłącznie do tego celu dedykowane, z duża baterią
    która starczy na 6-8 godzin pracy zamiast bawić się zabawką JoikuSpot.

  • 10. Data: 2011-08-22 18:02:34
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Bardzo niewygodne i niekomfortowe rozwiązanie - jeszcze jako tako
    > to działa gdy nasz telefon łapie w rejonie poprawnie 3G lub 3.5G ale
    > jak jest tylko EDGE to sam proces logowania się może wku**Ć nieźle.

    Nie potwierdzam problemu, używam czasem Joiku w E71 gdy jest tylko EDGE,
    i nie miałem żadnych problemów. Być może to był problem operatora
    roamingowego.

    a.