eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tenant1-nat1.s
    anger.ac.uk!not-for-mail
    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
    Date: Mon, 19 Apr 2021 20:39:05 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s5km8o$boe$1$horizn@news.chmurka.net>
    References: <s5jvde$tso$1$horizn@news.chmurka.net>
    <607d8594$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5k3lu$mh$1$horizn@news.chmurka.net>
    <607da454$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <607db1d0$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 19 Apr 2021 19:39:04 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
    posting-host="tenant1-nat1.sanger.ac.uk:193.62.205.241";
    logging-data="12046";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    In-Reply-To: <607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-GB
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693389
    [ ukryj nagłówki ]

    On 19/04/2021 18:38, nadir wrote:
    > W dniu 19.04.2021 o 18:35, RadoslawF pisze:
    >
    >> To co jest nie bardzo różowo według ciebie?
    >> Bo już drugi raz piszesz o minusach a nie wyjaśniasz jakich.
    >
    > Piszę i objaśniam.
    > 1. OC - faktycznie nie potrzeba płacić jak samochód nie porusza się po
    > drogach publicznych. Tyle tylko, że minimalny okres to jest miesiąc, a
    > stawki przez towarzystwa są tak skalkulowane, że 3-4 miesiące(nie muszą
    > być kolejne) potrafią kosztować więcej niż normalna stawka za cały rok.
    > Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.
    > 2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
    > technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
    > wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
    > nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
    > kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
    > dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
    > doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.

    No wiec ta luke wykorzystuja ci, ktorzy wlasnie maja po kilka aut i jak
    twierdza wszystkie w nalezytym stanie. Przynajmniej ci co sie tutaj
    wypowiadali tak twierdzili.

    > 3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
    > w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
    > "oryginalnych" częściach/podzespołach.

    wg prawa 75% musi byc oryginalne, a diagnosta nie bedzie robil
    dochodzenia czy rozrzad ma oryginalny czy zamiennik, to samo tyczy sie
    sprezyn, amortyzatorow, tulei i 100 innych czesci.

    > Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
    > samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
    > trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
    > Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
    > kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.
    >

    Zlinkowany artykul to raczej wykorzystanie luki przez ludzi, ktorzy np.
    maja kilka aut albo pracuja za granica na rocznych kontraktach, a nie
    faktyczni posiadacze zabytkow. Patrz wyzej.

    >> Problemem dla ciebie będzie utrudniona sprzedaż za granicę?
    >
    > Sprzedaż za granicę to pikuś, bo tego w zasadzie zgoda jednorazowa, co
    > nie znaczy, że każdy z automatu ją dostanie, decyduje wojewódzki
    > konserwator zabytków. Za to każdy wyjazd, na zlot czy na piwo, też
    > trzeba zgłosić i uzyskać zgodę.
    >
    > Więc jak ktoś ma faktycznie zabytkowy/historyczny samochód do
    > okazjonalnego poruszanie się, to OK. Ale jako codzienny dupowóz, który
    > trzeba naprawiać i konserwować, a można jeszcze nim gdzieś przydzwonić,
    > to jednorazowy przegląd w/g mnie nie rekompensuje tu niczego. Ale to
    > każdy musi policzyć sobie sam. Ja sobie policzyłem i mimo, że mam
    > samochód, który mógłby bez większego problemu dostać żółte tablice, nie
    > poszedłem w to.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: