eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozruch i ladowanieRe: Rozruch i ladowanie
  • Data: 2018-03-01 21:21:02
    Temat: Re: Rozruch i ladowanie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 1 Mar 2018 16:45:49 +0100, Jacek napisał(a):

    > W dniu 28.02.2018 o 19:40, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Nowoczesne silniki mają rozruszniki z przekładniami, rozpędzające silnik do
    >> niewielkich obrotów - zużywają one mniej energii niż stare, które
    >> rozpędzały silnik prawie do obrotów biegu jałowego.
    > Wszystkie rozruszniki, nawet do najsłabszych aut mają moc dobrze ponad 1
    > kW, więc obojętne, czy z przekładnią, czy bez pobór mocy będzie duży.
    > No bo chyba nie wierzymy, że producent przewymiarował rozrusznik, skoro
    > oszczędzają nawet na kabelkach.
    >
    > 10 sekund pracy najsłabszego rozrusznika zużywa 0,25 Ah, więc aby to
    > "oddać" potrzeba minimum kilku minut.

    Po pierwsze jeśli silnik wymaga 10s pracy rozrusznika to należy go
    naprawić, a nie się zastanawiać ile prądu zużywa.
    Sprawny, współczesny rozrusznik rozpędza silnik zaledwie do 150-200rpm,
    robi to bardzo szybko bo ma przekładnię zwiększającą jego moment obrotowy.
    Elektroniczny sterownik silnika, po pierwszym obrocie wału resztę rozruchu
    wykonuje już wysiłkiem głównie spalinowym.

    Po drugie moc rozrusznika to maksymalna moc tego silnika elektrycznego - w
    praktyce taką moc pobiera przez ułamek sekundy na samym początku pracy. Jak
    tylko silnik zaczyna się kręcić, prąd rozruchu szybko spada.
    W praktyce cały rozruch rozrusznikiem to będzie średnio z 100A przez 2s, a
    to 55mAh.
    Alternator to będzie nadganiał niewiele dłużej niż rozrusznik to zużywał.


    Kiedyś to wyglądało dużo gorzej - rozrusznik nie miał przekładni, bo musiał
    rozpędzić silnik do dużych obrotów biegu jałowego, co było potrzebne żeby
    zrobić porządny "cug" w kolektorze, co z kolei było potrzebne żeby gaźnik
    zaczął pracować.
    Rozrusznik bez przekładni miał stosunkowo mały moment obrotowy na wyjściu,
    co z kolei powodowało że powoli rozpędzał silnik.
    I wtedy rozruch trwał długo, a rozrusznik dopóki nie rozpędził się do
    obrotów znamionowych, pobierał dużą, swoją maksymalną moc eletryczną.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: