-
Data: 2018-03-01 21:21:02
Temat: Re: Rozruch i ladowanie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 1 Mar 2018 16:45:49 +0100, Jacek napisał(a):
> W dniu 28.02.2018 o 19:40, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Nowoczesne silniki mają rozruszniki z przekładniami, rozpędzające silnik do
>> niewielkich obrotów - zużywają one mniej energii niż stare, które
>> rozpędzały silnik prawie do obrotów biegu jałowego.
> Wszystkie rozruszniki, nawet do najsłabszych aut mają moc dobrze ponad 1
> kW, więc obojętne, czy z przekładnią, czy bez pobór mocy będzie duży.
> No bo chyba nie wierzymy, że producent przewymiarował rozrusznik, skoro
> oszczędzają nawet na kabelkach.
>
> 10 sekund pracy najsłabszego rozrusznika zużywa 0,25 Ah, więc aby to
> "oddać" potrzeba minimum kilku minut.
Po pierwsze jeśli silnik wymaga 10s pracy rozrusznika to należy go
naprawić, a nie się zastanawiać ile prądu zużywa.
Sprawny, współczesny rozrusznik rozpędza silnik zaledwie do 150-200rpm,
robi to bardzo szybko bo ma przekładnię zwiększającą jego moment obrotowy.
Elektroniczny sterownik silnika, po pierwszym obrocie wału resztę rozruchu
wykonuje już wysiłkiem głównie spalinowym.
Po drugie moc rozrusznika to maksymalna moc tego silnika elektrycznego - w
praktyce taką moc pobiera przez ułamek sekundy na samym początku pracy. Jak
tylko silnik zaczyna się kręcić, prąd rozruchu szybko spada.
W praktyce cały rozruch rozrusznikiem to będzie średnio z 100A przez 2s, a
to 55mAh.
Alternator to będzie nadganiał niewiele dłużej niż rozrusznik to zużywał.
Kiedyś to wyglądało dużo gorzej - rozrusznik nie miał przekładni, bo musiał
rozpędzić silnik do dużych obrotów biegu jałowego, co było potrzebne żeby
zrobić porządny "cug" w kolektorze, co z kolei było potrzebne żeby gaźnik
zaczął pracować.
Rozrusznik bez przekładni miał stosunkowo mały moment obrotowy na wyjściu,
co z kolei powodowało że powoli rozpędzał silnik.
I wtedy rozruch trwał długo, a rozrusznik dopóki nie rozpędził się do
obrotów znamionowych, pobierał dużą, swoją maksymalną moc eletryczną.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.18 21:29 PiteR
- 01.03.18 21:33 Zenek Kapelinder
- 01.03.18 22:23 FunP
- 01.03.18 22:25 Jarek
- 02.03.18 08:34 viktorius
- 02.03.18 08:51 Jacek Maciejewski
- 02.03.18 08:57 Jacek Maciejewski
- 02.03.18 12:14 FunP
- 02.03.18 13:05 Jacek Maciejewski
- 02.03.18 13:15 Zenek Kapelinder
- 02.03.18 13:28 J.F.
- 02.03.18 14:10 viktorius
- 02.03.18 14:26 J.F.
- 02.03.18 14:38 Zenek Kapelinder
- 02.03.18 14:39 FunP
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=