-
Data: 2018-03-01 21:21:02
Temat: Re: Rozruch i ladowanie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 1 Mar 2018 16:45:49 +0100, Jacek napisał(a):
> W dniu 28.02.2018 o 19:40, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Nowoczesne silniki mają rozruszniki z przekładniami, rozpędzające silnik do
>> niewielkich obrotów - zużywają one mniej energii niż stare, które
>> rozpędzały silnik prawie do obrotów biegu jałowego.
> Wszystkie rozruszniki, nawet do najsłabszych aut mają moc dobrze ponad 1
> kW, więc obojętne, czy z przekładnią, czy bez pobór mocy będzie duży.
> No bo chyba nie wierzymy, że producent przewymiarował rozrusznik, skoro
> oszczędzają nawet na kabelkach.
>
> 10 sekund pracy najsłabszego rozrusznika zużywa 0,25 Ah, więc aby to
> "oddać" potrzeba minimum kilku minut.
Po pierwsze jeśli silnik wymaga 10s pracy rozrusznika to należy go
naprawić, a nie się zastanawiać ile prądu zużywa.
Sprawny, współczesny rozrusznik rozpędza silnik zaledwie do 150-200rpm,
robi to bardzo szybko bo ma przekładnię zwiększającą jego moment obrotowy.
Elektroniczny sterownik silnika, po pierwszym obrocie wału resztę rozruchu
wykonuje już wysiłkiem głównie spalinowym.
Po drugie moc rozrusznika to maksymalna moc tego silnika elektrycznego - w
praktyce taką moc pobiera przez ułamek sekundy na samym początku pracy. Jak
tylko silnik zaczyna się kręcić, prąd rozruchu szybko spada.
W praktyce cały rozruch rozrusznikiem to będzie średnio z 100A przez 2s, a
to 55mAh.
Alternator to będzie nadganiał niewiele dłużej niż rozrusznik to zużywał.
Kiedyś to wyglądało dużo gorzej - rozrusznik nie miał przekładni, bo musiał
rozpędzić silnik do dużych obrotów biegu jałowego, co było potrzebne żeby
zrobić porządny "cug" w kolektorze, co z kolei było potrzebne żeby gaźnik
zaczął pracować.
Rozrusznik bez przekładni miał stosunkowo mały moment obrotowy na wyjściu,
co z kolei powodowało że powoli rozpędzał silnik.
I wtedy rozruch trwał długo, a rozrusznik dopóki nie rozpędził się do
obrotów znamionowych, pobierał dużą, swoją maksymalną moc eletryczną.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.18 21:29 PiteR
- 01.03.18 21:33 Zenek Kapelinder
- 01.03.18 22:23 FunP
- 01.03.18 22:25 Jarek
- 02.03.18 08:34 viktorius
- 02.03.18 08:51 Jacek Maciejewski
- 02.03.18 08:57 Jacek Maciejewski
- 02.03.18 12:14 FunP
- 02.03.18 13:05 Jacek Maciejewski
- 02.03.18 13:15 Zenek Kapelinder
- 02.03.18 13:28 J.F.
- 02.03.18 14:10 viktorius
- 02.03.18 14:26 J.F.
- 02.03.18 14:38 Zenek Kapelinder
- 02.03.18 14:39 FunP
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=