  • 41. Data: 2010-06-23 15:41:36
    Temat: Re: Różnicówka a TN-C
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    Órzytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

    > Głupszy jesteś niż ustawa przewiduje. Zobacz na czym polega działanie
    > wyłącznika różnicowego i sam dojdziesz do wniosku, że uziemienie nie jest
    > mu do niczego potrzebne.
    > Wystarczy aby bolec gniazdka był podłączony z zerem bez jego
    > pośrednictwa. Co więcej do jego działania nawet bolec uziemiający tak
    > naprawdę nie jest potrzebny. Wystarczy, że po przebiciu prąd będzie wracał
    > inną drogą niż poprzez różńicówkę.

    ło rany, słyf brak, skont się tacy debile biorą?:O)
    gdyby "bolec" był podłaczony z zerem z pominięciem róznicufki to mógłby cię
    kopnąć sam "bolec" i róznicufka by pszed tym nie zabezpieczała!:O)
    zresztą co z głupkiem będe gadał, poczytaj sobie literaturę głupkuf, czyli
    normy elektryczne, tam dokładnie się dowiesz że tak się jej nie podłącza i
    dlaczego, oraz jak to się robić powinno prawidłowo, czyli taj jak napisałem
    na początku:O)

  • 42. Data: 2010-06-23 18:48:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Pa pa5merf" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ło rany, słyf brak, skont się tacy debile biorą?:O)

    Poweidział "Pa pa5merf" patrząc w lustro.

    > gdyby "bolec" był podłaczony z zerem z pominięciem róznicufki to mógłby
    > cię kopnąć sam "bolec" i róznicufka by pszed tym nie zabezpieczała!:O)

    A jak różnicówki nie będzie wcale i upali się przewód PEN to wtedy cię
    bolec nie kopnie? Też cię kopnie. Normy się zmieniają, a instalacje wykonane
    wg starych norm zostają.
    Odpowiedz na jedno proste pytanie: w jaki sposób instalacja z PEN i bez
    różnicówki jest bezpieczniejsza, niż z różnicówką i połączonym przewodem PE
    i N? Bo ja twierdzę, że jest dużo bezpieczniejsza w wielu przypadkach i
    TYLKO w jednym (upalenie przewodu PEN pomiędzy naszym przyłączem a
    rozdzielnią energetyki która jest uziemiona) jest dokładnie TAK SAMO
    niebezpieczna jak instalacja bez różnicówki.

  • 43. Data: 2010-06-23 18:59:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    różnicówki jest bezpieczniejsza, niż z różnicówką i połączonym przewodem PE
    i N? Bo ja twierdzę, że z różnicówką jest dużo bezpieczniejsza w wielu

  • 44. Data: 2010-06-23 20:07:39
    Od: guest <t...@e...pl>

    Przypuszczam, że prawidłowo. Możliwość uziemiania N uwarunkowana jest
    obowiązującym dla danej stacji trafo systemem ochrony zerowanie/uziemianie.

    Teraz sie o tym zapomina, czego uczono dawniej w technikach. ZE na moim
    terenie również zdaje się nie zwracać na to uwagi, a potem mamy takie
    kwiatki, że ziemią płyną prądy różnicowe, a różnicówki wyłączają ludziom
    się same (nawet po odcięciu N i fazy za różnicówką).
    Nie wspomnę już o możliwości rażenia kogoś podczas kąpieli, gdy jego
    posiadłość znajduje się na takim terenie (np. moja).

  • 45. Data: 2010-06-24 13:08:02
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

> [...]
    > rozdzielnią energetyki która jest uziemiona) jest dokładnie TAK SAMO
    > niebezpieczna jak instalacja bez różnicówki.

    tu nie ma znaczenia czy tfoim zdaniem bezpieczeństfo się zwiększy czy nie,
    po prostu faktem jest ze w takich warunkach rużnicufka nie spełnia sfoich
    funkcji i w zasadzie daje tylko złudne poczucie bezpieczeństfa, konic
    kropka:O)

  • 46. Data: 2010-06-24 13:36:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > po prostu faktem jest ze w takich warunkach rużnicufka nie spełnia sfoich
    > funkcji i w zasadzie daje tylko złudne poczucie bezpieczeństfa, konic

    Buaha... idź ty lepiej na drzewo swoje anteny robić i energię z
    powietrza łapać.

  • 47. Data: 2010-06-25 15:37:03
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    > Buaha... idź ty lepiej na drzewo swoje anteny robić i energię z powietrza
    > łapać.

    ooo, widzę że trafiłęm na jakiegoś strasznie sflustrowanego mojego fana,
    będącego na bierząco w moich starych aktywnosciach sieciowych, wybacz, ale
    to jusz tfuj problem:O)
    natomiast ja o tobie nic nie wiem, najwidoczniej nic wartego uwagi w życiu
    nie napisałeś, dla mnie jsteś kimś kto nawet różnicufki podłączyc nie
    potrafi, co nie stanowi problemu dla pierwszego lepszego elektryka, a co
    dopiero elektronika:O)
    doradzasz bzdury i naciągasz pytającego na bezsensowne koszta!:O(

  • 48. Data: 2010-06-25 22:24:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > ooo, widzę że trafiłęm na jakiegoś strasznie sflustrowanego mojego fana,
    > będącego na bierząco w moich starych aktywnosciach sieciowych, wybacz, ale
    > to jusz tfuj problem:O)

    Fana?.... LOL Zwyczajnie taki idiota co pisze "jusz", "tfuj" i
    "różnicufka" sam rzuca się w oczy.

> [...]
    > dopiero elektronika:O)
    > doradzasz bzdury i naciągasz pytającego na bezsensowne koszta!:O(

    Sam doradzasz bzdury, bo normy mówią jedynie o tym, że nie wolno
    stosować urządzeń rozłączających przewody ochronne. Piszesz o normach, a sam
    ich nie znasz.

  • 49. Data: 2010-06-27 18:32:56
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    > Sam doradzasz bzdury, bo normy mówią jedynie o tym, że nie wolno stosować
    > urządzeń rozłączających przewody ochronne. Piszesz o normach,
    > a sam ich nie znasz.

    ja nic o rozłączaniu pszewoduf ochronnych nie pisałem, widocznie masz
    problemy z czytaniem nie tylko norm!:O)

  • 50. Data: 2010-06-27 19:03:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > ja nic o rozłączaniu pszewoduf ochronnych nie pisałem, widocznie masz
    > problemy z czytaniem nie tylko norm!:O)

    Z czytaniem twoich postów. Co to jest np. "pszewoduf"? Bo szukałem w
    różnych słownikach i nie znalazłem. A poza tym EOT głąbie. Jak już skończysz
    podstawówkę i nauczysz się pisać w sposób przypominający j. polski, to
    możemy wtedy podyskutować.