-
31. Data: 2011-10-26 18:55:43
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: trud <t...@o...eu>
Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):
> W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
>> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
>> uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
>
> Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
> mają dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownicą po drugiej stronie...
To jakiś żart?
--
pozdrawiam
trud
SR500
-
32. Data: 2011-10-26 18:58:20
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-10-26 20:55, trud pisze:
> Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):
>
>> W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
>>> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
>>> uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
>>
>> Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
>> mają dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownicą po drugiej stronie...
>
> To jakiś żart?
Żaden żart. Wiele krajów UE tak ma. Co więcej - Polska była naciskana,
żeby to zmienić. Kilka tygodni temu mówili o tym w mediach.
Ponawiam jednak pytanie: czy przy okazji zmienili coś jeszcze?
-
33. Data: 2011-10-26 19:12:49
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
James pisze:
> Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna
> odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden
> przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na
> drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA.
Możesz napisać dlaczego wpływa na bezpieczeństwo? Jakoś nie czuję tematu.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
34. Data: 2011-10-26 21:11:33
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: marider <2...@g...pl>
W dniu 2011-10-26 17:14, wide open pisze:
> On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:
>> W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
>>> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
>>
>> Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)
>>
>>> Co jeszcze?
Brak postojowki z przodu i generalnie brak "P" na stacyjce takze w razie
awarii to spychasz z drogi i stawiasz gdzies w ciemnosciach ;)
> w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to
> juz chyba obowiazek.
Europa tez to ma, przynajmniej niektore motki... A jak ma to y-pipe lub
wydlubanie kata zalatwia sprawe.
>> Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
>> pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
>> sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
>> Poczytaj o ecu-reflash'ach :)
>
> Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do
> ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?
http://www.superbiketoystore.com/sportbike/ecu-re-fl
ashing/cat_2129.html
Poza tym wpisz sobie w google "xxx dyno" gdzie xxx to dowolny model
motocykla i poogladaj wykresy (grafika), w najnowszych R1 np. jest to
roznica rzedu 8-10KM na samym ECU w oryginale miedzy wersja EU vs US a
to b. duzo... Wiec smiesza mnie tymbardziej ogloszenia na Allegro gdzie
byle moto z gownianymi dodatkami ma po 200KM :)
Amerykanskie motocykle troche ratuje reflash ECU za ok $450 USD ale to
podnosi moc raptem o kilka koni... I w Polsce nikt tego nie oferuje.
Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
-
35. Data: 2011-10-27 06:02:01
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "JonY" <tomwoj"at"@tenbit.pl>
Co do lampy przedniej to sprawdź czy ma homologację europejską. Ogólnie
świecenie symetryczne w niczym nie przeszkadza innym (po prostu świeci
wszędzie nisko a nie jak lampa niesymetryczna od osi jezdni nisko a od
pobocza wysoko). Wielu by się zdziwiło jakby popatrzyło na swoje lampy w
europejskich motocyklach część z nich jest symetryczna (np. Suzuki M800,
C1800 - to sprawdzałem).
Co do licznika to nie zawsze da się przestawić nawet jak jest
elektroniczny - sprawdziłem osobiście.
Pozdrawiam,
Wojtek
-
36. Data: 2011-10-27 06:38:24
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
>>>> ...Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
>>>> pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
>>>> informacji, która by tego nie dopuszczała...
>>>W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z przodu
>>>pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.
>> Gdzie?
>W rozporządzeniu.
W którym miejscu?
>>Ostatni raz jak tam zaglądałem, była tylko informacja, że nie
>> może być świateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
>> (z wyjątkiem światła cofania). Coś się od tego czasu zmieniło?
>No to widać że nie do końca zaglądałeś lub przegladałeś dokument o
>niepełnej tresci. Jest określone wszystko. Barwa, ilość i umiejscowienie.
Nie rozumiesz. Ja nie twierdzę, że nie jest określone jakie oświetlenie
_musi_ być. Tylko nie bardzo znalazłem, poza przytoczonymi przeze mnie
regulacjami, przepisy jakich świateł nie może być.
--
\------------------------/
| K...@e...eu.org |
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
37. Data: 2011-10-27 11:08:45
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
trud <t...@o...eu> napisała rzekomo
news:19cuyz8hykk8e.1bdgm7tlwjakw.dlg@40tude.net
> Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):
>> Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
>> mają dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownicą po drugiej stronie...
> To jakiś żart?
Nie, to nie zart.
Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego
bezpieczenstwa) wyzsze.
W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy
izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i
(wyzszym) ubezpieczeniem.
--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.
-
38. Data: 2011-10-27 17:11:21
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>
W dniu 2011-10-27 08:02, JonY pisze:
> Co do lampy przedniej to sprawdź czy ma homologację europejską.
>
Dziękuję, za dobrą radę, ale szczerze to mnie to "lotto" :)
Nie jest to najważniejszy ficzer :P
--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black
-
39. Data: 2011-10-27 17:20:26
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Paweł.H. <p...@u...gmail.com>
> On 2011-10-26, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:
>>A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
>>szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
> Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.
>
U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji odrzucili, na
drugiej nie sprawdzali i podbili przegląd:)
Po tym i tak przerobiłęm na wersję europejską posiłkując się instrukcją i
świeci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze są symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z żarówką H4):
http://caponord.cba.pl/?page_id=100
-
40. Data: 2011-10-27 19:39:14
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-10-27 19:20, Paweł.H. pisze:
>
>> On 2011-10-26, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:
>>> A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
>>> szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
>> Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.
>>
>
>
> U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji
> odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przegląd:)
> Po tym i tak przerobiłęm na wersję europejską posiłkując się instrukcją
> i świeci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze są symetryczne.
> Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z żarówką H4):
> http://caponord.cba.pl/?page_id=100
Czy ten sposób działa na wszystkie "angliki", czy wyłącznie na Aprilię?