-
21. Data: 2011-10-26 15:14:09
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: wide open <s...@g...com>
On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:
> W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
>> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
>
> Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)
>
>> Co jeszcze?
w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to
juz chyba obowiazek.
> Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
> pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
> sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
> Poczytaj o ecu-reflash'ach :)
Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do
ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?
A.
-
22. Data: 2011-10-26 15:16:28
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:
> A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
> szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
>>
A gdzie swiatlo postojowe ?
>> - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
>> zaizolować styk?
>>
> Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
> zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.
j.w. Kierunki w USA robia za postojowki.
> Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
> jest zabronione, zawsze mozna zdjac.
Zolte sa ok i nawet kiedys byly u nas obowiazkowe. Problemem sa czerwone
odblaski boczne na tyle motocykla.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
23. Data: 2011-10-26 15:48:12
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>
Dnia 26 - 10 - 2011 (środa) o godzinie 11:43, Yogi(n) napisał(a):
> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające
> przejście przeglądu w Polsce?
Mam wersję z USA. O symetryczną lampę nikt się nigdy mnie nie czepiał,
miałem natomiast raz problemy na przeglądzie z powodu świecących kierunków
i braku światła postojowego. Kierunkowskazy rozłączyłem (5 minut roboty),
motocykl przestał rzucać się w oczy, że "nieeuropejski" i na następnych
przeglądach nie było już żadnych problemów. Postojowego nie mam do dziś -
ale w końcu moto nie jest od stania tylko od jeżdżenia ;-)
--
Yorick
LS 650
-
24. Data: 2011-10-26 17:36:03
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>
Siemka
*** "duddits"
Pewnie tak, ale ... to że świecą światłem ciągłym gdy nie są włączone
nie jest niezgodne z polskim prawem.
Tak???
Ja w każdym razie w stosownym Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w
sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
informacji, która by tego nie dopuszczała.
Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest
paragraf...
--
Tytus
żółta motorynka
malagutek RWD
-
25. Data: 2011-10-26 17:46:59
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
> uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
> - Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a
> może sam kolimator/odbłyśnik?
> - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
> zaizolować styk?
> - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
> się mylę?)
> Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub
> brak czegoś co jest w Polsce wymagane?
>
Ja latem sprowadziłem moto z USA i:
1. Nie mam żadnych kierunków świecących na stałe.
2. Kierunki z tyłu były zamontowane inaczej niż w wersji EU( EU ma w
zadupku, USA miał na stelarzu od tablicy rejestracyjnej - już kupiłem i
zamontowałem te w zadupu bo badziewnie to wyglądało)
2. Mam z przodu oddzielną lampe pozycyją.
3. Co do asymetryczności świateł to się nie wypowiadam bo nikt nigdy na
to uwagi nie zwraca a już na pewno nie diagności i policja.
Wszystkie auta i moto mam z USA i nigdy, ale to przenigdy nie było z
tego powodu żadnych nieprzyjemności a auta zawsze mam ze świecącymi na
stałe kierunkami z przodu.
4. Licznik jesli elektroniczny to zawsze się da przestawić - u mnie się
dało włącznie z licznikami przebiegu, temperatury i spalania.
5. Mam dodatkowe odblaski na lagach, mi nie przeszkadza a może poprawia
bezpieczeństwo...
6. Jest prawdopodobne, że nie ma immbilisera.
7. Marider napisał o zmiejszonej mocy. Może, ale nie musi być prawda.
Jesl moc mniejsza to jeszcze zalezy jak to jest osiągnięte. U mnie jest
to kwestia oprogramowania ECU(jakieś 15KM). Zimową porą zamierzam
wymienić auspuff, zrobić reflash i zarazem dostroić do nowego wydechu.
Wszystko to w odniesieniu do nowego motocykla, jak w starszych to nie
wiem. Jeśli rozważasz sprowadzanie moto z USA to domyślam się, że w
miarę nowy bo starszych się nie opłaca sprowadzać z uwagi na koszty
stałe. Jakby co to pytaj.
--
_______
Songoku
ranny 2011 ZX10R ABS
Power is black
-
26. Data: 2011-10-26 17:56:13
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: duddits <p...@R...tv>
W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
> Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
> oswietlenia samochodowego
> Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
> jest paragraf...
Wiem, rozumiem. Mógłbyś zacytować stosowny fragment? Ten o barwach
świateł znam, tylko nie mam pewności czy kierunkowskazy się pod to łapią
(coś mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
-
27. Data: 2011-10-26 18:35:28
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
> uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
mają dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownicą po drugiej stronie.
Czy jednocześnie nie usunięto innych (bzdurnych) zapisów? Na przykład
konieczność posiadania światła przeciwmgielnego, albo jakichś innych
zapisów, które u nas się stosuje a w innych krajach nie?
-
28. Data: 2011-10-26 18:36:42
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: trud <t...@o...eu>
Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
>>> W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
>>> ...Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
>>> pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
>>> informacji, która by tego nie dopuszczała...
>>W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z przodu
>>pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.
>
> Gdzie?
W rozporządzeniu.
>Ostatni raz jak tam zaglądałem, była tylko informacja, że nie
> może być świateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
> (z wyjątkiem światła cofania). Coś się od tego czasu zmieniło?
No to widać że nie do końca zaglądałeś lub przegladałeś dokument o
niepełnej tresci. Jest określone wszystko. Barwa, ilość i umiejscowienie.
--
pozdrawiam
trud
SR500
-
29. Data: 2011-10-26 18:37:35
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: trud <t...@o...eu>
Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisał(a):
> On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <t...@o...eu> wrote:
>
>
>> W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z
> przodu
>> pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.
>
>
> To sie przypadkiem obrys nie nazywa?
Światła obrysowe przednie mają być barwy białej.
--
pozdrawiam
trud
SR500
-
30. Data: 2011-10-26 18:48:59
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: trud <t...@o...eu>
Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisał(a):
> W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
>> Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
>> oswietlenia samochodowego
>> Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
>> jest paragraf...
>
> Wiem, rozumiem. Mógłbyś zacytować stosowny fragment? Ten o barwach
> świateł znam, tylko nie mam pewności czy kierunkowskazy się pod to łapią
> (coś mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).
Jest napisane o włączaniu i wyłączaniu i że powinny migać z określoną
częstotliwością. I to uważam wystarczy.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2003032
0262
W tabeli na końcu.
--
pozdrawiam
trud
SR500