-
11. Data: 2011-10-26 11:20:58
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
>> W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
>> ...Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
>> pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
>> informacji, która by tego nie dopuszczała...
>W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z przodu
>pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.
Gdzie? Ostatni raz jak tam zaglądałem, była tylko informacja, że nie
może być świateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyjątkiem światła cofania). Coś się od tego czasu zmieniło?
--
\------------------------/
| K...@e...eu.org |
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
12. Data: 2011-10-26 12:07:34
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "huck" <2...@w...pl>
lampe powineines wymienic
w kierunkach sa dwuwłoknowe żarówki wystraczy po jednym kablu z przodu i z
tyłu odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor
nie wiem)
licznik olej
huck
-
13. Data: 2011-10-26 12:17:16
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: Glub <g...@g...com>
On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <t...@o...eu> wrote:
> W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z
przodu
> pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.
To sie przypadkiem obrys nie nazywa?
--
Glub
SW-T400
-
14. Data: 2011-10-26 13:10:05
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "James" <n...@d...for.spam>
"Yogi(n)" wrote...
> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające
> przejście przeglądu w Polsce?
> - Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a może
> sam kolimator/odbłyśnik?
***
Zazwyczaj trzeba wymienic lampe. Jezeli szklo jest gladkie to wystarczy
odblysnik, jednak to trudno bedzie kupic. Najlatwiej jest wymienic calosc na
taka, ktora ma na kloszu oznaczenie E z numerem.
Niektore japonskie motocykle nawet na rynek USA maja lampe asymetryczna.
Kilka lat temu ten rodzaj lamp zostal dopuszczony w USA. Trzeba sprawdzic
oznaczenia na kloszu.
> - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
> zaizolować styk?
***
Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna odlaczyc
przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden przewod i
izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na drodze i ja zawsze
mam migacze w wersji USA. Na przegladzie facet sie przyczepil, ale nie mial
argumentu na to, ze policyjne Hondy takze maja swiecace sie migacze i
puscil. W razie kontroli nie przyjal bym mandatu wlasnie dlatego, ze
policyjne tak maja, a to poprawia moje bezpieczenstwo. Problemu nigdy nie
mialem...
> - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
> się mylę?)
***
Licznik nie ma znaczenia. Nie musi byc w kilometrach. Wiekszosc motocykli i
wszystkie samochody w USA maja skale w km na szybkosciomierzu. HD jest tak
amerykanski, ze ma zazwyczaj tylko milach. Jesli jest tylko w milach to po
prostu musisz sie nauczyc przeliczac. Jest to dosc proste. Pamietasz, ze w
miescie jezdzisz 30, 50 to nasze 80km, 62 to 100km i tyle.
Jesli licznik i szybkosciomierz jest cyfrowy (LCD) to na 99,99999% jest
przelaczenie na kilometry.
> Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub brak
> czegoś co jest w Polsce wymagane?
***
Zadne inne elementy nie sa niezgodne z naszym prawem / przepisami. Wszelkie
swiatelka odblaskowe i inne elementy sa u nas dopuszczone i wskazane. Ja
zawsze chce, aby mnie jak najlepiej bylo widac na drodze.
Pozdrawiam
--
James (ze wszystkimi pojazdami z USA ;) )
-
15. Data: 2011-10-26 13:32:44
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: marider <2...@g...pl>
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
> Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)
> Co jeszcze?
Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
Poczytaj o ecu-reflash'ach :)
Pzdr
PS: czasami sprzety z US sa lepiej wyposazone w markowe dodatki niz EU.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
-
16. Data: 2011-10-26 13:40:52
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "szerszen" <s...@t...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j88mpl$4t2$...@n...news.atman.pl...
> Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.
jeśli nie ma różnic pomiędzy przepisami dotyczącymi motocykli i samochodów,
i przepisy się w ostatnich 10 latach nie zmieniły, to nie ma znaczenia jak
jest wyskalowany licznik
nie wiem też jak w przypadku motocykli, ale liczniki samochodowe w
większości są skalowanie podwójnie, duże cyfry w milach i małe w km
-
17. Data: 2011-10-26 14:04:53
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yogi(n)" <Y...@t...pl> napisał w wiadomości
news:4ea7db45$0$5819$65785112@news.neostrada.pl...
> No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej
> tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem,
> bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.
Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie
dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko
"180 na liczniku" ;-)
MS
-
18. Data: 2011-10-26 14:11:48
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-10-26, Mat S <f...@p...onet.pl> wrote:
>
> Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie
> dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
> oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko
> "180 na liczniku" ;-)
>
Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".
--
Artur
ZZR 1200
-
19. Data: 2011-10-26 14:21:55
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: marider <2...@g...pl>
W dniu 2011-10-26 16:11, AZ pisze:
> On 2011-10-26, Mat S<f...@p...onet.pl> wrote:
>>
>> Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie
>> dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
>> oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko
>> "180 na liczniku" ;-)
>>
> Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
> "leeeeee, to tylko 180 leci".
Wydrukuj i naklej wersje dla idiotow ;D
http://www.artofspeedproductions.com/images/buy_pics
/Kmh_coversion_decal.gif
Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
-
20. Data: 2011-10-26 14:22:12
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>
>> Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie
>> dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu,
>> gdzie
>> oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko
>> "180 na liczniku" ;-)
>>
> Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
> "leeeeee, to tylko 180 leci".
łotym właśnie mówię ;-)
MS