  • 11. Data: 2011-10-26 11:20:58
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
    >W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z przodu
    >pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.

    Gdzie? Ostatni raz jak tam zaglądałem, była tylko informacja, że nie
    może być świateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
    (z wyjątkiem światła cofania). Coś się od tego czasu zmieniło?

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 12. Data: 2011-10-26 12:07:34
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    lampe powineines wymienic
    w kierunkach sa dwuwłoknowe żarówki wystraczy po jednym kablu z przodu i z
    tyłu odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor
    nie wiem)
    licznik olej
    huck

  • 13. Data: 2011-10-26 12:17:16
    Od: Glub <g...@g...com>

    On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <t...@o...eu> wrote:

    > W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z
    przodu
    > pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.

    To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

    --
    Glub
    SW-T400

  • 14. Data: 2011-10-26 13:10:05
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Yogi(n)" wrote...
    > Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające
    > przejście przeglądu w Polsce?
    > - Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a może
    > sam kolimator/odbłyśnik?

    ***
    Zazwyczaj trzeba wymienic lampe. Jezeli szklo jest gladkie to wystarczy
    odblysnik, jednak to trudno bedzie kupic. Najlatwiej jest wymienic calosc na
    taka, ktora ma na kloszu oznaczenie E z numerem.
    Niektore japonskie motocykle nawet na rynek USA maja lampe asymetryczna.
    Kilka lat temu ten rodzaj lamp zostal dopuszczony w USA. Trzeba sprawdzic
    oznaczenia na kloszu.

    > - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
    > zaizolować styk?

    ***
    Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna odlaczyc
    przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden przewod i
    izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na drodze i ja zawsze
    mam migacze w wersji USA. Na przegladzie facet sie przyczepil, ale nie mial
    argumentu na to, ze policyjne Hondy takze maja swiecace sie migacze i
    puscil. W razie kontroli nie przyjal bym mandatu wlasnie dlatego, ze
    policyjne tak maja, a to poprawia moje bezpieczenstwo. Problemu nigdy nie
    mialem...

    > - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
    > się mylę?)

    ***
    Licznik nie ma znaczenia. Nie musi byc w kilometrach. Wiekszosc motocykli i
    wszystkie samochody w USA maja skale w km na szybkosciomierzu. HD jest tak
    amerykanski, ze ma zazwyczaj tylko milach. Jesli jest tylko w milach to po
    prostu musisz sie nauczyc przeliczac. Jest to dosc proste. Pamietasz, ze w
    miescie jezdzisz 30, 50 to nasze 80km, 62 to 100km i tyle.
    Jesli licznik i szybkosciomierz jest cyfrowy (LCD) to na 99,99999% jest
    przelaczenie na kilometry.

    > Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub brak
    > czegoś co jest w Polsce wymagane?

    ***
    Zadne inne elementy nie sa niezgodne z naszym prawem / przepisami. Wszelkie
    swiatelka odblaskowe i inne elementy sa u nas dopuszczone i wskazane. Ja
    zawsze chce, aby mnie jak najlepiej bylo widac na drodze.

    James (ze wszystkimi pojazdami z USA ;) )

  • 15. Data: 2011-10-26 13:32:44
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
    > Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,

    Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

    > Co jeszcze?

    Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
    pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
    sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
    Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

    Pzdr
    PS: czasami sprzety z US sa lepiej wyposazone w markowe dodatki niz EU.
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 16. Data: 2011-10-26 13:40:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

    jeśli nie ma różnic pomiędzy przepisami dotyczącymi motocykli i samochodów,
    i przepisy się w ostatnich 10 latach nie zmieniły, to nie ma znaczenia jak
    jest wyskalowany licznik

    nie wiem też jak w przypadku motocykli, ale liczniki samochodowe w
    większości są skalowanie podwójnie, duże cyfry w milach i małe w km

  • 17. Data: 2011-10-26 14:04:53
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <Y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej
    > tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem,
    > bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.

    Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie
    dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
    oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko
    "180 na liczniku" ;-)

    MS

  • 18. Data: 2011-10-26 14:11:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-26, Mat S <f...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko

    Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
    "leeeeee, to tylko 180 leci".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2011-10-26 14:21:55
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2011-10-26 16:11, AZ pisze:

    > Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
    > "leeeeee, to tylko 180 leci".

    Wydrukuj i naklej wersje dla idiotow ;D

    http://www.artofspeedproductions.com/images/buy_pics
    /Kmh_coversion_decal.gif

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 20. Data: 2011-10-26 14:22:12
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>

    > Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
    > "leeeeee, to tylko 180 leci".

    łotym właśnie mówię ;-)

    MS