  • Data: 2011-02-28 16:27:02
    Temat: Re: Różnica wydajnościowa HDD-hybryda-SSD
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-02-28 14:02, Mich@l wrote:
    > Czy ktoś z Was miał okazję porównać (na podobnych konfiguracjach
    > sprzętowych) działanie dysków:
    > - standardowego HDD
    > - hybrydowego (np. Seagate Momentus XT; nie wiem czy jakiś inny
    > producent stosuje podobna technologię)
    > - SSD z półki ekonomicznej
    > Mam teraz partycję systemową na Samsungu F3, i zastanawiam się czy warto
    > wejść w coś w typie Momentusa, czy przebidować jeszcze z roczek i
    > zaczekać aż SSD o rozsądnej pojemności osiągną rozsądną cenę.

    Hej,

    Tak, sam osobiście pracowałem na wielu kombinacjach dysków, w tym
    seagate momentus XT.

    W przypadku komputerów klasy PC, zysk będzie znikomy bo i dyski 3.5" są
    wyraźnie szybsze (czas dostępu itp).

    W przypadku laptopów różnica będzie wyraźna (a to istotne, bo często nie
    ma jak umieścić kolejnego napędu), warto jednak pamiętać, iż Momentus XT
    przyspiesza tylko operacje odczytu, w przypadku zapisu można założyć iż
    zachowuje się jak klasyczny momentus 7200 2.5"

    Znacznie, ale to znacznie szybszym rozwiązaniem jest niewielki SSD (w
    zaleznosci od potrzeb) + HDD na dane, gdzie szybkosc nie jest tak
    istotna. mam dwa dyski 2.5", czyli OCZ Vertex2 120 + HDD 500GB 2.5",
    system działa o niebo szybciej niż np. na dwóch momentusach XT 2.5"
    połączonych w raid 0 (stripe).

    Oczywiscie 120GB na szybki SSD (Vertex2 i 3 to dosc dobre rozwiazania)
    to juz konkretna cena, ale jak pisalem - w zaleznosci od potrzeb, na
    system i oprogramowanie moze Ci starczy 60GB.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/