  • Data: 2017-04-10 16:51:59
    Temat: Re: Rozmiar dławików CMC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ocg4sp$jkg$...@n...news.atman.pl...
    RoMan Mandziejewicz wrote:

    >No ale uzwojenie można zrobić w 2 albo 3 warstwach, a robi się tylko
    >w jednym.

    Dla tlumienia w.cz. moze byc istotne, aby byl w 1 warstwie i blisko
    ferrytu.
    Albo zeby nie bylo pojemnosci miedzywarstwowych.

    >Dla przykładu, dławik 1,5mH/5A jest nawinięty drutem 0,85mm
    >(11 zwojów), a rdzeń to potężny toroid 31 mm. Z punktu widzenia
    >wypełnienia rdzenia te uzwojenia po prostu nie istnieją. Więc jest
    >jakiś powód, że wzięli akurat tak duży rdzeń, bo dławik na 3A jest
    >bodaj na toroidzie 23 mm. Zgaduję, sprzężenie pojemnościowe uzwojenia
    >samego ze sobą?

    A propos - a jak to jest z tranformatorami toroidalnymi ?
    Tez nie ma duzo warstw, i "wykorzystanie okna" wydaje mi sie mierne
    ... a jednoczenie one maja wymiary zblizone do EI o ile dobrze
    pamietam.

    J.