  • Data: 2017-12-24 14:40:59
    Temat: Re: Rozlutownica potrzebna
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeczytaj uważnie. Ty napisałeś o błędach, ja podałem przykład błędu.

    Ahhh, ok. Odczytałem to jako poradę. Do głowy nie przyszło mi, że w
    drugą stronę komentujesz :-D :-D :-D

    Mankament szybkiej dyskusji z użyciem słowa pisanego...

    > I tu dochodzimy do sedna. Ta "chwila" nie może być zbyt krótka.

    Ok, spróbuję dłużej. Jakieś 2s do tej pory stosowałem (po odessaniu). W
    tym momencie nie jestem w stanie sobie odtworzyć w pamięci w jakim
    dokładnie momencie następuje zatkanie: czy w połowie odsysania lutu czy
    też wskutek za krótkiego "przewietrzania" rurki i wtedy problem powstaje
    przy odsysaniu #2. Zresztą to będzie słychać bo pompa inny dźwięk daje
    gdy zator powstanie.

    Raczej na okoliczność pierwszą stawiam. Chodzi o to, że gdy dysza jest
    częściowo przysłonięta elementem rozlutowywanym, to słabiej ciągnie więc
    zator chętniej się tworzy.

    > Dokładnie tak zrobiłem :-)

    Oooo! :-)

    > Jako uszczelkę zastosowałem septę od dozownika chromatografu gazowego.
    > Ona wytrzymuje wysokie temperatury, w odróżnieniu od oryginalnej gumki.
    > Szczelność układu jest bardzo istotna, bez drobnych usprawnień w tym
    > względzie mój ZD-915 doprowadzał mnie do pasji.

    Właśnie... a'propos. Kupiłem na eBayu zapasową grzałkę aby móc na niej
    eksperymentować. Jak coś pójdzie nie tak, to ją po prostu wywalę.
    Chciałbym przed przystąpieniem do eksperymentów przygotować się na różne
    długości skracania rurki i konsekwencje tego.

    Powiedz mi zatem gdzie mógłbym nabyć materiał na w/w uszczelkę?
    Najlepiej pasującej grubości. Nie znam się na tworzywach i ich
    właściwościach.

    > Zatyka się na odcinku zbyt długim, aby można go było odciąć :-(
    > Trzeba więc unikać zatykania. Technika pracy jest tu istotna.

    Tak, oczywiście, że technika jest kluczowa. Tyle tylko, że jakakolwiek w
    przypadku tego urządzenia niewiele zmienia. Ok, nie zatka się od razu
    lecz przy odessaniu #4 lecz niewiele to zmienia. Trzeba koniecznie
    udoskonalić konstrukcję.

    Myślę jeszcze o 2 opcjach. Mógłbym spróbować podobnego rozwiązania jakie
    na końcu wątku przedstawiłeś (nie odpowiem Ci w tamtym miejscu lecz
    tutaj aby spójność dyskusji zachować). Rozmyślałem zastosowanie pręta
    miedzianego z wywierconym otworem o średnicy rurki aby ciasno wchodził
    na nią. W ten sposób końcówka będzie ciepło trzymała. Ale... od grzałki
    przewody odchodzą w tym miejscu i boję się, że się przegrzeje ich izolacja.
    Można też coś nawinąć, jak zaproponowałeś - tylko co i jak to jak to
    skleić? Tam może być 450 stopni.

    Rozwiązanie 2 to znaczne skrócenie rurki i zastosowanie uszczelki o
    przekroju T, która ucięty, newralgiczny fragment rurki zastąpi. O ile da
    się w ogóle na CNC tak wyprofilować materiał uszczelki... Jednakże nie
    mam pewności czy to mądre posunięcie. Nie do końca jestem przekonany czy
    relatywnie do metalu nie przewodzący ciepła materiał uszczelki będzie
    lepiej się sprawował (czyli nie schłodzi cyny szybciej niż ta na wpół
    chłodna obcięta rurka).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek