  • 51. Data: 2022-06-02 18:32:32
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Jun 2022 12:24:58 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 01.06.2022 o 06:49, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Da się, są dusiki na taką ewentualność.

    W tych co byly w lidlu i biedronce to nie bylo.

    Teraz np to
    https://www.speckable.pl/pl/product/33366,prostownik
    -automatyczny-z-mikroprocesorem-6v-12v-4a-lcd-010303
    -sena

    "Diagnoza i ładowanie mocno rozładowanych akumulatorów"

    ciekawe na ile prawda :-)

    > Inna sprawa, że jesli aku się
    > nie podniesie do poziomu 11V w minutę, to ładowarka się wyłącza.

    Mozna pare razy wlaczyc az zalapie.
    Choc po 5 razach bym przeklął.

    > Tam jest więcej skuterów 6V niż samochodów, szerloku :)

    skuterkow jest sporo, ale czy one maja aku 6V?
    Czy raczej 12.

    I co - tak wazne, aby tego 6V nie probowac na 12V?
    Przeciez sam piszesz, ze sie wylczy po minucie jak sie napiecie nie
    podniesie :-)

    J.

  • 52. Data: 2022-06-02 18:51:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Bo istnieje już pełna infrastruktura do tego, której nie posiadasz :]
    > Wystarczy włączyć.

    Możliwości jest wiele. Supla odpadła już dawno.

  • 53. Data: 2022-06-02 19:28:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.06.2022 o 18:32, J.F pisze:

    > W tych co byly w lidlu i biedronce to nie bylo.

    Łżesz jak zwykle :]

    https://produkty-z-bdr.blogspot.com/2016/11/prostown
    ik-mikroprocesorowy-z-biedronki.html

> [...]
    -automatyczny-z-mikroprocesorem-6v-12v-4a-lcd-010303
    -sena

    > "Diagnoza i ładowanie mocno rozładowanych akumulatorów"

    Działa na zasadzie dobry/zły :)

    > Mozna pare razy wlaczyc az zalapie.
    > Choc po 5 razach bym przeklął.

    Nie wystarczy. Jak mocno wydojony i duża pojemność to zadziała po paru
    godzinach zabawy.

    > skuterkow jest sporo, ale czy one maja aku 6V?
    > Czy raczej 12.

    Nachuj mają mieć tyle cel? 6V króluje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 54. Data: 2022-06-02 22:10:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.06.2022 o 18:51, ii pisze:

    > Możliwości jest wiele. Supla odpadła już dawno.

    Problem w tym, że ja mam na Supla i działa a ty jesteś w czarnej dupie :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 55. Data: 2022-06-02 22:55:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Problem w tym, że ja mam na Supla i działa a ty jesteś w czarnej dupie :]

    E tam. Sam jesteś w d..e używając Supli.

  • 56. Data: 2022-06-03 07:37:40
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    J.F wrote:

    > W sensie, ze cewke wykorzystuje sie jako detektor bliskosci pasywnej
    > blaszki?
    > Mozna, ale to chyba wymaga troche mocy.
    Sciślej mówiąc, obwód rezonansowy pobudzany krótkim impulsem i generujący
    drgania gasnące. Gasną szybciej jeśli w pobliżu jest metal.
    O ile dobrze pamiętam to patent TexasInstruments, można korzystać za free
    jeśli na ich chipach. No i cała branża się rzuciła przed laty na MSP430. No
    a teraz zonk.

    > A cewka pieknie wykrywa zmienne pole magnetyczne ... i faktycznie moze
    > nawet troche mocy generowac przy tym.

    > To tez wymaga troche mocy ...
    Niewiele.

    > Choc mozna samplowac bardzo krotkimi impulsami.

    > Na jednej baterii?
    Tak, np. popularny ciepłomierz CFmax, f-my Itron (dawniej Actaris, dawniej
    Schlumberger) potrafi pracować (niektóre szt. padają) 10lat na baterii AA
    (3,6V litowa), Mierzy przepływ cewkami, temperature (Pt1000); co
    kilka/kilkanaście sekund, Wyświetlacz LCD ma wyłączony; pobudza się go
    klawiszem.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 57. Data: 2022-06-03 09:20:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.06.2022 o 22:55, ii pisze:
    [...]
    > E tam. Sam jesteś w d..e używając Supli.

    Co ci się tam nie podoba? Jest zarządzanie w chmurze, są powiadomienia,
    jest apka na telefon, są logi. Nigdy się nie wiesza. Używam od 2 lat na
    wielu innych sprzętach, gdzie dawno odpadły inne platformy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 58. Data: 2022-06-03 10:14:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Jun 2022 19:28:41 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Łşesz jak zwykle :]
    > https://produkty-z-bdr.blogspot.com/2016/11/prostown
    ik-mikroprocesorowy-z-biedronki.html

    A instrukcja gdzie?

    Ale owszem - o innym pisalem, tez z biedronki, bez LCD

    A ta Sena 4A radzi sobie z naladowaniem kompletnie wyladowanego
    akumulatora ?

    -automatyczny-z-mikroprocesorem-6v-12v-4a-lcd-010303
    -sena

    > Działa na zasadzie dobry/zły :)

    Ta
    Er1:
    -The battery voltage is less than 0.5V before charging.
    -The battery is defective. Replace the battery.

    -The charge does not begin.
    -The battery clamps are disconnected with the
    battery. The battery clamps are connected each other.
    Connect the battery firmly and correctly.
    -The battery voltage is not matched with the selected mode.
    Confirm that battery voltage is matched with the mode.

    Er2
    -The battery voltage is 0.5V - 1.5V before charging.
    -The battery is defective. Replace the battery.

    -The battery voltage is less than 11V after 4 minutes of charging.
    The battery is not full charged after 24-hour charge.
    -The battery is defective. Replace the battery.
    -A load may be connected to the battery. Disconnect the load and
    attempt to charge again.
    -The charge current is too low. Select a higher charge rate.

    -The battery voltage is less than 12V in 2 minutes after full charged.
    -The battery is sulphated beyond reconditioning. Replace the battery

    Mnie sie wydaje, ze rozladowanego ponizej 1.5V nie naladuje,
    i rozladowanego ponizej 6V tez nie naładuje :-(

    http://www.sena.com.pl/assets/spaw2/uploads/files/in
    strukcje/instrukcja%20prostownik%20z%20mikroprocesor
    em%20010303.pdf

    > Nie wystarczy. Jak mocno wydojony i duża pojemność to zadziała po paru
    > godzinach zabawy.

    11V powinien osiagnac dosc szybko.
    ale to jest 4 minuty. Troche trzeba przy akumulatorze spedzic,
    zamiast podlaczyc, pojechac do pracy czym innym, i wrocic
    do naladowanego :-(

    > Nachuj mają mieć tyle cel? 6V króluje.

    cela to tylko troche plastiku na przegrode :-)
    A ile miedzi sie oszczedza na kablu :-)

    J.

  • 59. Data: 2022-06-03 12:06:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 02.06.2022 o 12:37, J.F pisze:

    > Moze byc ciekawe, bo kolejna wada tej "lidlowej" to mały prąd.
    > jak sie rozladuje 80Ah, to ładowanie 3.8A do pelna troche trwa.
    >
    > No ale taka wada tez w zasadzie dyskwalifikuje.

    I widzisz, jakbym monitorował to nie dopuściłbym do takiego
    rozładowania, że trzeba długo ładować :-)

  • 60. Data: 2022-06-03 12:15:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > jest apka na telefon, są logi. Nigdy się nie wiesza. Używam od 2 lat na
    > wielu innych sprzętach, gdzie dawno odpadły inne platformy.

    Nie pamiętam. Pewnie nie była wystarczająco otwarta. Co by nie było to
    kwestia, że można to zrobić na wiele sposobów, ale trzeba zrobić a nie
    jest gotowe i tylko raportowania brakuje.