  • 41. Data: 2012-11-28 21:31:01
    Temat: Re: Rozdzielczosc myszki do obrobki zdjec
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-11-28 20:51, PK pisze:

    > To się właśnie nazywa akceleracja. Po wyłączeniu akceleracji kursor
    > pokonuje taki sam dystans na ekranie niezależnie od szybkości ruchu
    > ręką (tzn. reakcja jest liniowa).
    >
    > 15cm to bardzo dużo. Albo odrywasz rękę od blatu albo masz naprawdę
    > ogromne dłonie. Ja na pokonanie całego ekranu potrzebuję od 2 do 6 cm.
    > Ustawienia w sofcie Logitech: acceleration: low, speed: 4/10.

    No wiem, że to jest właśnie akceleracja:) Chodziło mi o efekt finalny i
    o to, że sterownik Logitecha nie jest niezbędny do tego i z poziomu
    windowsa też się da tak pracować.

    --
    marcin

  • 42. Data: 2012-11-28 21:34:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-11-28 21:20, Marek pisze:

    > Próbowałem wielu. Dla mnie SetPoint (mimo swojej narastającej
    > wadliwości) w tym względzie jest rewelacyjny. Ruch myszy wydaje się
    > zgrany z oczekiwaniami. Do tego mam poligon doświadczalny całkiem
    > niezły: rozdzielczość pulpitu w poziomie wynosi 3840px. W tak
    > ekstremalnych warunkach kursor myszy może być bardzo precyzyjny ale
    > jednocześnie ruch myszy do połowy podkładki może przemieścić kursor w
    > skrajne pozycje. Tego nie potrafię uzyskać na gołym systemie.

    Wiesz, "połowa podkladki" to odległość dość względna ;) Jak pisałem, na
    "gołym" systemie jestem w stanie przenieść kursor z jednego końca na
    drugi na dystansie od ok. 3 do kilkunastu cm, w zależności od prędkości
    poruszania myszą, więc pomnóż to sobie razy 2 (*ja mam 1920 w poziomie)
    i Ci wyjdzie, że potrzeba ok. 7 cm aby przenieść kursor przez dwa
    monitory przy jednocześnie dużej precyzji wskaźnika dla wolnych ruchów
    myszą.

    --
    marcin

  • 43. Data: 2012-11-28 21:41:42
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-11-28 21:09, Marek pisze:

    > eee tam, przesadzasz
    > Myszki optyczne przecież nie stwarzają problemów z bezwładnością
    > mechanizmu odczytywania ruchu, o których Tomasz pisze.

    Ale Tomasz nie pisał, że ma mysz kulkową, tylko, że ślizgi mogą być
    wytarte i wtedy problemy z poruszaniem się myszą będą niezależne od
    mechanizmy odczytującego pozycję.

    --
    marcin

  • 44. Data: 2012-11-28 22:46:57
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-28, quent <x...@x...com> wrote:
    > Jasne. Wg. Ciebie.
    > Wg. mnie przy retuszu czułość na nacisk to podstawa... a tego żadna mysz nie
    > ma.
    > Jednak tak jak piszę... to subiektywne odczucie.

    Tyle że Ty piszesz o odczuciu, a ja o obiektywnie rozumianej precyzji.
    Chcesz mi powiedzieć, że naciskając patykiem na płytkę operujesz równie
    dokładnie jak rolką (gdzie możesz po prostu łatwo wybrać potrzebną
    szerokość pędzla)?

    pozdrawiam,
    PK

  • 45. Data: 2012-11-28 23:45:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    Heh, w zasadzie o czym my tu rozmawiamy :-) Jeśli jesteś zadowolony z
    systemowego sterownika, to o to właśnie chodzi. :-)

    Ja na nim szału dostawałem dlatego, aż w końcu po paru mniejszych i
    większych inwestycjach odkryłem produkty Logitecha. Drogie jak diabli
    ale zupełnie inna klasa pracy z nimi.

  • 46. Data: 2012-11-28 23:48:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 21:41, mt pisze:

    > Ale Tomasz nie pisał, że ma mysz kulkową, tylko, że ślizgi mogą być
    > wytarte i wtedy problemy z poruszaniem się myszą będą niezależne od
    > mechanizmy odczytującego pozycję.

    A sorry, ślizgi odczytałem jako czasownik :-D
    No tak, chłopak zajeździł myszkę na blacie zamiast podkładki używać :-)

  • 47. Data: 2012-11-29 10:04:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Chcesz mi powiedzieć, że naciskając patykiem na płytkę operujesz równie
    > dokładnie jak rolką (gdzie możesz po prostu łatwo wybrać potrzebną
    > szerokość pędzla)?

    Niektóre pióra tabletu też mają rolki ale to bez znaczenia bo, tak jak
    pisałem, rolka nie jest alternatywą dla czułości na nacisk.
    Kółkiem w myszce ustawiasz rozmiar pędzla a potem kreślisz nim linię i ta
    linia ma na całej swojej długości tę samą grubość.
    Pracując piórkiem tabletu ustawiony rozmiar pędzla zmienia się *dynamicznie*
    (w pewnych granicach) podczas kreślenia linii.
    To jest ta zasadnicza różnica i ficzer, którego myszy nie mają, a który b.
    ułatwia retusz.
    Ciężko to opisać. Najlepiej spróbować.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 48. Data: 2012-11-29 19:27:15
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-29, quent <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > Pracując piórkiem tabletu ustawiony rozmiar pędzla zmienia się *dynamicznie*
    > (w pewnych granicach) podczas kreślenia linii.

    Oczywiście. Dlatego właśnie - jak piszesz - rolka nie jest alternatywą
    dla tabletu oraz - jak ja piszę - myszka jest bardziej precyzyjna.
    Większa precyzja nie oznacza, że mysz jest lepsza. Oznacza - tu Cię
    chyba zaskoczę :) - że jest bardziej precyzyjna.

    W związku z tym wcale się nie dziwię, że pióra do tabletów mają rolki.

    pozdrawiam,
    PK

  • 49. Data: 2012-11-29 19:52:47
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..
    > W związku z tym wcale się nie dziwię, że pióra do tabletów mają rolki.

    Zapomnij o rolkach to ślepa ulica!
    Ficzer o nazwie rolka robi wrażenie tylko w myszach ;-)

    W tabletach pióra mają je tylko jako airbrush, używane do malowania.... do
    retuszu mało przydatne:
    http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/2599/100
    58.jpg

    Typowe pióro w tabletach (bundle) go nie ma bo i go nie potrzebuje:
    http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/electroni
    cs/detail-page/c26-B0076HMDRI-3-l.jpg

    Czułość na nacisk to nie tylko dynamiczna zmienność grubości linii ale także
    innych jej aspektów, jak np. przezroczystość.
    Malowanie skomplikowanych masek w PS wacomem to sama przyjemność. To jest
    narzędzie do retuszu z zupełnie innej ligi niż myszy. Trzeba jednak
    spróbować żeby zrozumieć. Polecam.

  • 50. Data: 2012-11-29 20:18:58
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-29, quent <x...@x...com> wrote:
    > Czułość na nacisk to nie tylko dynamiczna zmienność grubości linii ale także
    > innych jej aspektów, jak np. przezroczystość.

    No to fantastycznie...
    A co jeśli chcesz namalować linię o stałej szerokości? Takie też
    istnieją :P.

    > Malowanie skomplikowanych masek w PS wacomem to sama przyjemność. To jest
    > narzędzie do retuszu z zupełnie innej ligi niż myszy. Trzeba jednak
    > spróbować żeby zrozumieć. Polecam.

    Nie bawię się w retusz tego typu, więc raczej nie będę miał potrzeby.
    Nie mniej tabletami się kiedyś bawiłem (stricte do malowania, a nie
    obróbki zdjęć).

    Generalnie jedni wolą pędzle i artyzm, a inni ołówki i linijki.
    Ja jestem z klanu "linijkowego". Na plastyce w szkole nie umiałem
    namalować twarzy ani drzewa, ale byłem najlepszy z rysunku technicznego
    i świetnie wychodziły mi bryły (perspektywa, cienie i tak dalej).
    No i dziś pstrykam architekturę, a nie portrety :).

    I wolę myszkę. As simple as that.

    pozdrawiam,
    PK