  • 21. Data: 2009-03-19 00:22:40
    Temat: Re: Rozbudowa pamięci
    Od: colidar <c...@w...wp.pl>

    animka pisze:
    > Mogę odstąpić swój - Pentium2MMX.

    Z takich rzeczy to posiadam Commodore 128, ze stacją dysków, sprawny,
    ale nie odstąpię :)

  • 22. Data: 2009-03-19 00:37:39
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** colidar <c...@w...wp.pl> wrote:

    > Procesor Duron 1000 MHz wygląda dość przyzwoicie na tle wymagań sprzętowych
    > różnych systemów operacyjnych,

    Wymagania sprzętowe systemu operacyjnego w przypadku np. Windows sprowadzają
    się do określenia wymagań dla optymalnej pracy samego systemu czyli funkcji
    takich jak powłoka użytkownika. I pod tym względem Windows XP faktycznie
    wygląda nieźle - jeżeli masz zamiar odpalić system i tylko np. przeglądać
    zawartość dysku w Eksploatorze Windows czy uruchamiać kalkulator lub pasjans to
    z powodzeniem wystarczy Ci procesor klasy P2 266MHz.

    Natomiast ogólne wymagania są sumą tego co wymaga system (z reguły niewiele i z
    reguły jest to stosunkowo stała wartość) oraz tego jakie zestawy danych chcesz
    przetwarzać.

    Przykładowo rzeczony P2 266MHz z powodzeniem poradzi sobie z Kalkulatorem, ale
    jak zaczniesz obrabiać duży plik graficzny to i ten Duron wyjdzie słabo...

    Ergo źle definiujesz wymagania.

    > podczas gdy 256 MB RAM to minimum, a zwykle zalecają 512, więc odniosłem
    > wrażenie że to pamięci mi brakuje.

    Ale określić to jest bardzo prosto - wystarczy spojrzeć w jakiś miernik użycia
    pamięci, jeżeli zbliżasz się do wielkości zainstalowanej fizycznej pamięci to
    na pewno jest tego zbyt mało. Jeszcze uwaga abyś rozróżnił zużycie pamięci z
    wyłączeniem z niego buforów I/O bo to częsty błąd jest.

    > Jeśli to kwestia CPU, to w ogóle nie ma sprawy, i trzeba komputer złomować
    > IMHO. Źle rozumuję?

    Aby to określić musiałbyś podać więcej informacji. Napisałeś np. o Flash - ten
    pod Linuksem działa tragicznie i te przetwarzanie obciąża właśnie CPU i
    grafikę, nie pamięć - jak pamięci brakuje to odczujesz to momentalnie.

    Odpal sobie te strony z elementami Flash, o których mówisz i zobacz jak
    prezentuje się utylizacja procesora. Podejrzewam, że w przypadku Linuksa to na
    tym Duronie będzie Ci skakać do 100% przy przetwarzaniu Flash.

    Ale i tak swoją drogą więcej pamięci nie zaszkodzi, a najpewniej pomoże - przy
    obecnych cenach pamięci nie warto się w ogóle zastanawiać tylko należy władować
    tyle ile się zmieści.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 23. Data: 2009-03-19 01:00:50
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    colidar pisze:

    > Z takich rzeczy to posiadam Commodore 128, ze stacją dysków, sprawny,
    > ale nie odstąpię :)

    Ja swój komputer rozebrałam na części (teraz mi leżą w domu niepotrzebne
    dyskietki) i kombinuję jak tu wsadzić drugą nagrywarkę do niedawno
    zakupionego komputera.
    Nie otwierałam go jeszcze, nie wiem czy tam jest jakaś taśma do
    podłączenia, czy nie ma.

    --
    animka

  • 24. Data: 2009-03-21 18:12:42
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 15 marca 2009 (22:22:14) napisano:

    > A co sądzicie o tym:
    > http://allegro.pl/item571261029_plyta_msi_vga_agp_p4
    _3_0_cooler_1_gb_ddr2_fv.html

    > Kupuję taki zestaw za 279 zł, wkładam do starej obudowy, ze starym
    > dyskiem, zasilaczem itd.
    > Czy mogę liczyć że to pochodzi zadowalająco przez kilka lat?

    IMHO - bez sensu. Jak dołożysz do tego 50zł, to masz kompletny
    komputer poleasingowy typu Dell GX280, mniej-więcej z takim procesorem,
    1gb ram, a do tego elegancką obudową, dyskiem i napędem. A jak
    dołożysz kolejne 30zł, to do całości dostaniesz jeszcze legalnego WindowsaXP
    (co prawda pisałeś, że używasz Fedory, ale nie wiem, jakie pobudki
    skłoniły Cię do rezygnacji z Windowsa).

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.