    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozbite auto a OC
    Date: Tue, 4 May 2010 18:08:31 +0200

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hrmefu$ns3$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    > Mam takie pytanie.
    > Sytuacja jest taka ze kończy sie OC 7 maja, auto uległo kolizji 17lutego
    > br i sprawa się toczy w dalszym ciągu, białorusin nie przyznaje się do
    > winy a co gorsza nie stawia się na przesłuchanie na które miał przybyć 15
    > marca br. Zeznania 6osób jednogłośnie obciążają go jako sprawcę. Człowiek
    > pracuje w firmie spedycyjnej i ma licencję międzynarodową więc podejrzewam
    > że dość często jeździ po Europie przez Polskę. Sprawa jest o tyle
    > specyficzna ze kontaktu między pojazdami nie było tylko w momęcie jak go
> [...]

    Myślę, że musisz wykazać się dużą cierpliwością - prostsze sprawy ciągną się
    po 2-3 lata.
    Jeśli facet nie stawia się na zeznaniach, to jego problem - w sytuacji, gdy
    później będzie miał jakieś "ale" do wyroku, będzie to działało na jego
    niekorzyść.
    To, że się zatrzymał po waszym rozbiciu się - też świadczy na jego
    niekorzyść, bo musiał całą sytuację widzieć i zdawać sobie sprawę, że swoim
    manewrem spowodował wypadek - to tłumaczy fakt zatrzymania się.
    Jeśli chodzi o ściąganie go na rozprawy - się tym bardzo nie martw, sąd może
    wydać wyrok i bez obecności pozwanego. Najlepiej by było, jakbyś miał wyrok,
    który się uprawomocni i potem przez komornika gościa dojeżdżasz ;)

    Jurand.