  • Date: Mon, 03 May 2010 17:57:17 +0200
    From: LEPEK <gdzies@wsi>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozbite auto a OC

    W dniu 2010-05-03 14:09, Lewis pisze:

    > Kwestia jest taka ze auto nie jeździ sprawa będzie jeszcze długo sie
    > toczyć a ja musze bulić OC 720zł!! które i tak idzie w powietrze. Nie ma
    > na to jakiegoś sposobu? Czasowe wyrejestrowanie lub coś w tym stylu?
    Jak masz na siebie zarejestrowany samochód, to musi on posiadać ważne
    OC. Masz więc dwa wyjścia: przestać być właścicielem, albo zapłacić.
    Pierwszą opcję realizujesz przez sprzedaż lub złomowanie. Pytanie, czy
    postępowanie zostało zakończone, czy samochód nie będzie potrzebny do
    dalszej oceny przez biegłego. Ale to twój interes, bo jeśli pojazd nie
    został zabezpieczony przez policję lub prokuraturę, to wolno ci robić z
    nim, co chcesz. Druga opcja (zapłata OC) to oczywiście wywalenie teraz
    kasy na pierwszą ratę (OC jest ważne na rok, "tylko" opłata
    niewniesiona), ale po zakończeniu sprawy w przypadku złomowania zwrócą
    ci za niewykorzystany okres, a przy sprzedaży wliczysz sobie to w cenę.

    > Druga sprawa to ściągnięcie białorusina i postawienie mu zarzutów.
    > Policja mówi ze mieli z nim kontakt i obiecywal ze się stawi, ale mamy
    > już maj a sprawa dalej w dupie! Przecież mamy szengen i kontrole
    > graniczne, jeden wpis w bazie i w momęcie odczytania jego paszportu na
    > granicy jakiegokolwiek z państw należących do szengen powinien zostać
    > zakuty w kajdanki i doprowadzony na wskazany komisariat...
    Oczywiście, że jeśli policja / prokuratura zastrzegła gościa, jako
    poszukiwanego, to przy jakiejkolwiek kontroli paszportu na obszarze
    Schengen powinno to wyleźć i facet zostaje zatrzymany, lub dostaje zakaz
    wjazdu (jeśli prowadzi interesy tu, to będzie mu w końcu zależeć na
    wyjaśnieniu sprawy). Pytanie, czy dokument został zastrzeżony...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm