eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRowerzystkaRe: Rowerzystka
  • Data: 2018-12-26 15:13:55
    Temat: Re: Rowerzystka
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 26.12.2018 o 13:59, Janusz pisze:

    > Ludzie rządzący nie rozumieją tego, że u nas zachodni model nie
    > zadziała.

    Zadziała - jazda na suwak zadziałała, to i nierozjeżdzanie pieszych też
    zadziała. Przestań dyskredytować Polaków - uważasz, że jestemy znacząco
    głupsi niż inni?

    > Po pierwsze mamy chujową infrastrukturę - autostrad i
    > ekspresówek mimo ich budowy wciąż jest mało. Nie ma tak jak w Niemczech,
    > że przy każdym mieście jest jakaś autostrada - tam kierowca w mieście
    > czy na krajówce może się zatrzymać 10 razy, bo po 5 minutach wylatuje na
    > A albo S i może łykać kilometry. U nas kierowca zatrzyma się 10 razy, po
    > czym dojedzie do kolejnego miasteczka i musi zatrzymać się kolejne 8 razów.
    > Taka szarpana jazda denerwuje i wzmaga frustrację, a to przyczynia się
    > do utraty koncentracji i może powodować popełnienie błędu.

    Żeby pokazać, że nie masz racji, to wystarczy sprawdzić jak sprawy się
    mają w dużych miastach z dostępem do eaek i autostrad. Hint - większość
    ludzi używa samochodu na codziń do dojazdu do pracy lub jazdy wokół komina.

    > Po drugie, ludzie to samoluby patrzące na koniec swojego nosa. Zarówno
    > piesi i kierowcy patrzą tylko na siebie. Jedni włażą na pasy jak chcą, a
    > drudzy prują bo wszędzie im się spieszy. Nikt nikomu nie chce odpuścić,
    > zwolnić, przepuścić bo ucieka mu cenne 30sekund pierdzenia w domowy fotel.

    Skoro zidentyfiokowałeś przyczynę, to czemu chcesz leczyć społeczeństwo
    na co innego?

    > Ja jestem mocno za tym, aby piesi mieli obowiązek się przed przejściem
    > zatrzymać - i generalnie to w przepisach jest, bo też muszą zachować
    > "ostrożność" tylko, że każdy sąd wychodzi od tezy, że to kierownik jest
    > winien i to on ma udowodnić że było inaczej.
    NIestety nie każdy. Ale idzie ku lepszemu.

    > A to z dwóch powodów: 1. pieszy nie musi znać przepisów, bo nie zdawał
    > żadnego egzaminu. Pieszym może być każdy, nawet największy debil

    Kierowcą też - dowodem na przereklamowane znaczenie PJ, jest, że przy
    zdarzeniau z udziałem pieszych czy rowerzystów (spora część też ma PJ)
    statystycznie częściej winny jest kierowca (albo motocyklista),
    posiadający to mityczne prawko.


    > 2. łatwiej zatrzymać w miejscu człowieka niż ponad tonę metalu. Chyba
    > każdy uznałby za debilizm gdyby na przejazdach kolejowych to samochody
    > miały pierwszeństwo, prawda? To czemu na pasach jest odwrotnie?

    Temu, że tak się przyjęło, że pierwszeństwo na drogach nie zależy od
    masy, a od przepisów (już logiczniej byłoby od enregii kinetycznei niż
    masy;)

    > Jest jeszcze trzeci powód - im szybciej samochody opuszczą strefę
    > miejską, im mniej tam czasu spędzą i ruch będzie płynniejszy, tym mniej
    > wyemitują tam szkodliwych substancji.

    Pomijając już słabość argumentacji, to w strefie miejskiej większość
    samochodów nie zamierza jej opuszczać.


    PS - co to wszystko ma wspólnego z tematem wątku?

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: