  • 51. Data: 2016-06-08 07:29:59
    Temat: Re: Rowerzysta winny.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 02:49, Jackow pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kup sobie PoRD z komentarzem, a najlepiej kilka książek
    > różnych autorów, to może łatwiej ci będzie zrozumieć.
    >
    > - dziecko do lat 10 na rowerze to jest pieszy, a nie rowerzysta,
    > (ja pisałem o rowerzyście).

    Nie rozumieć czyjegoś tekstu jeszcze się zdarza, ale nie rozumieć własnego?

    > - dziecko powyżej 10 lat nie ma prawa jechać na rowerze
    > po chodniku, w warunkach jak napisałem w poprzednim poście,
    > - dorosły z dzieckiem na rowerze nie ma prawa jechać po chodniku,
    > w warunkach jak napisałem w poprzednim poście.

    Dorosły z dzieckiem na rowerze poniżej lat 10 miał prawo jechać. Ty,
    baranie, zawsze musisz się spodziewać na chodniku osoby jadącej na
    rowerze i nie możesz się wykręcać, że "mogłeś się nie spodziewać". Masz
    jechać tak ostrożnie, jakby ktoś na rowerze mógł jechać, bez względu na
    to, czy nazywać się będzie pieszym, czy rowerzystą.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2016-06-08 07:31:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 03:11, Jackow pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim za trudne dla ciebie.
    > Kup sobie kilka książek o PoRD z komentarzem
    > różnych autorów, wtedy byc może zrozumiesz PoRD.
    >
    > Jeżeli rowerzysta jest pieszym wg PoRD
    > to kierowcę obowiązują przepisy zachowania się
    > jak wobec pieszego.

    Twierdziłeś, że "nie mogłeś się spodziewać rowerzysty na chodniku" - nie
    w kontekście definicji rowerzysty, tylko w kontekście osoby poruszającej
    się rowerem z określoną (większą niż pieszy) prędkością. Wyśmiewam tylko
    twoje dziecinne tłumaczenie.

    Zapamiętaj sobie, skoro dawniej nauczyciele do łba nie włożyli - osoby
    na rowerze na chodniku masz się spodziewać zawsze.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2016-06-08 07:32:53
    Temat: Re: Rowerzysta i zasada "prawej strony".
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 06:41, Shrek pisze:

    > Już pewien postęp, bo do tej pory uzależniałeś to od prędkości rowerzysty.

    Ale nadal bzdura. Chodnik to nie skrzyżowanie.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2016-06-08 07:59:36
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Dorosły z dzieckiem na rowerze poniżej lat 10 miał prawo jechać.
    >
    > Liwiusz

    Nie ma prawa jechać, bo PoRD takiego nie wymienia.
    Przeczytaj uważnie PoRD: komu, kiedy i gdzie wolno jechać rowerem
    po chodniku. Najlepiej kup i przeczytaj komentarz do tego,
    bo sam artykuł jak widać jest dla ciebie nie do zrozumienia.

  • 55. Data: 2016-06-08 08:00:02
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Ale nadal bzdura. Chodnik to nie skrzyżowanie.
    >
    > Liwiusz

    Nadal wypisujesz głupoty, a już ci pisałem żebyś kupił
    i przeczytał kilka książek z komentarzem do PoRD.

  • 56. Data: 2016-06-08 08:00:37
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Już pewien postęp, bo do tej pory uzależniałeś to od prędkości rowerzysty.
    >
    > Shrek

    To był tylko mój prywatny pogląd, a nie jakakolwiek opinia
    oparta na PoRD.

    Jak dotąd żaden grupowy ekspert nie wpadł na tak proste
    zastosowanie reguły "prawej strony".

  • 57. Data: 2016-06-08 08:07:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 07:59, Jackow pisze:

    > Nie ma prawa jechać, bo PoRD takiego nie wymienia.
    > Przeczytaj uważnie PoRD: komu, kiedy i gdzie wolno jechać rowerem
    > po chodniku. Najlepiej kup i przeczytaj komentarz do tego,

    Osobie dorosłej jadącej z dzieckiem poniżej 10 lat.

    A teraz odszczekaj, że nie możesz się spodziewać jadącego roweru na
    chodniku.

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2016-06-08 08:08:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 08:00, Jackow pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nadal wypisujesz głupoty, a już ci pisałem żebyś kupił
    > i przeczytał kilka książek z komentarzem do PoRD.

    Zapętlasz się. Jak nie masz swoich argumentów, to po prostu zamilknij.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2016-06-08 08:59:14
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Osobie dorosłej jadącej z dzieckiem poniżej 10 lat.
    >
    > A teraz odszczekaj, że nie możesz się spodziewać jadącego roweru na
    > chodniku.
    >
    > Liwiusz

    Ja pisałem o za...aczu.
    Osoba, opiekująca się dzieckiem do lat 10 jadacym
    na rowerze, nie za...ala.

  • 60. Data: 2016-06-08 09:22:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 08.06.2016 08:00, Jackow wrote:

    > To był tylko mój prywatny pogląd, a nie jakakolwiek opinia
    > oparta na PoRD.

    Czyli twój prywatny z D4 wzięty pogląd. Pierwszeństwo ustala się na
    podstawie PoRD a nie twoich prywatnych poglądów.

    > Jak dotąd żaden grupowy ekspert nie wpadł na tak proste
    > zastosowanie reguły "prawej strony".

    Pewnie dlatego, że jest ono tyle proste, co nieprawdziwe. Na chodniku
    nie stosuje się reguły prawej ręki, podobnie jak na trawniku czy w
    kolejce do toitoia ustawionego obok drogi. Ponadto nigdy nie wiesz czy
    ten "rowerzysta" nie jest przypadkiem pieszym lub czy nie jest to np
    droga dla pieszych i rowerów (nawet jeśli jak wychodziłeś do pracy to
    nie była, jak wracasz może już być).

    Rzeczywiście może cię _w_sądzie_ ratować niemożność przewidzenia takiej
    sytuacji (na przykład rozejrzałeś się, ale wyjechał 30km/h), ale nie
    dlatego, że masz pierwszeństwo, a dlatego, że sąd uznał, że dopełniłeś
    swoich obowiązków i tyle. Jednak po twoich tłumaczeniach typu "nie
    musiałem się spodziewać, a ponadto jechał szybko więc w mojej opinii
    miałem pierwszeństwo" raczej bym się zrozumienia ze strony sądu nie
    spodziewał:P

    Shrek